וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: גשר הבוספורוס ייקרא מעתה "גשר השהידים של ה-15 ביולי"

במסיבת עיתונאים שכינס ראש הממשלה יילדים בתום ישיבת הממשלה, הכריז על צעדים לתקופה הקרובה, כולל ניסוח חוקה חדשה ש"תענה על צרכי על האזרחים". הוא קרא לתומכי השלטון להמשיך ולצאת לרחובות

עריכה: מתן חדד

ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים כינס אתמול (שני) מסיבת עיתונאים בתום ישיבת הממשלה המיוחדת באנקרה, שבה הכריז על שורת צעדים שמתכוונת הממשלה ומפלגת השלטון AKP לנקוט בתקופה הקרובה, כשבוע וחצי לאחר ניסיון ההפיכה הכושל במדינה. בין היתר, הכריז יילדרים כי שמו של גשר בואזיצ'י שבאיסטנבול ישונה, והוא ייקרא מעתה "גשר השהידים של ה-15 ביולי", לזכר יותר מ-200 ההרוגים בליל ההפיכה.

כמו כן, יילדרים הכריז כי יוקמו אנדרטאות באנקרה ובאיסטנבול. הוא שיבח את האזרחים שיצאו לרחובות בימים האחרונים "להגן על הדמוקרטיה", וביקש מהם להמשיך לערוך את "משמרות הדמוקרטיה" הליליות במרכזי הערים הגדולות.

עוד בוואלה! NEWS:
טורקיה: עשרות עיתונאים נעצרו; דיפלומטים עומדים בפני פיטורים
תיעוד: כוחות מיוחדים מכניעים את המורדים - ומאפשרים לארדואן לנחות
ארדואן מוחק את שרידי הדמוקרטיה בטורקיה – והמערב מפהק

גשר בואזיצ'י וגשר פתיח סולטן מחמט, הגשרים שמחברים את צדדיה של איסטנבול, בטורקיה, 15 ביולי 2016. טוויטר, ספק 500
חיילים בגשר בואזיצ'י בליל ההפיכה/ספק 500, טוויטר

בנוסף לכך, ציין יילדרים, בהמשך להבטחתו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן לארגן מחדש את הצבא, כי כוחות המשטרה ומשמר החופים יעברו לפיקוד ישיר של משרד הפנים. ביום חמישי הקרוב תתכנס המועצה הצבאית העליונה, שכוללת נציגות מהממשלה, ותקבע את כל המינויים, הקידומים וההדחות בשורות הצבא לשנה הקרובה. "נסיים את העבודה ביום אחד", אמר ראש הממשלה.

"נפעל לשינויים קטנים בחוקה", הוסיף יילדרים, שציין כי מפלגות האופוזיציה CHP ו-MHP – כל המפלגות החברות בפרלמנט מלבד מפלגת האופוזיציה הפרו-כורדית HDP – תומכות בשינויים. עם זאת, הוא אמר כי "זה לא יהיה נכון כרגע לחשוף יותר מזה". לדבריו, החוקה החדשה "תענה על צרכיהם של כל 79 מיליון האזרחים".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
1.	ראש ממשלת טורקיה בינאלי יילדרים לצד הרמטכ"ל שנלקח בשבי ושוחרר הולוסי אקר במסיבת עיתונאים, 16 ביולי 2016. רויטרס
"נפעל לשינויים קטנים בחוקה". יילדרים/רויטרס

ארדואן קרא במשך תקופה ארוכה לשינויים מרחיקי לכת בחוקה, שתכלול שינוי בשיטת הממשל במדינה והענקת סמכויות נרחבות לנשיא. מוקדם יותר היום נפגש ארדואן על יילדרים, העומד בראש AKP, יחד עם ראש מפלגת CHP כמאל קיליצ'דרולו וראש מפלגת MHP הלאומנית דוולט בהצ'לי. בפגישתם בארמון הנשיאותי, שבו והדגישו ראשי המפלגות את התנגדותם לניסיון ההפיכה, ודנו בצעדים להמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully