וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בגבול רמת הגולן; חיל האוויר תקף באזור קוניטרה

25.7.2016 / 23:08

לאחר שזוהתה פגיעה בשטח פתוח בסמוך לגדר המערכת במרכז הרמה, בעקבות זליגה ממלחמת האזרחים, צה"ל השיב אש למקור הירי. מדובר בתקיפה השנייה החודש. צבא סוריה: "תוקפנות בוטה של האויב הציוני, המסייע לארגוני הטרור"

צילום: מאיר וקנין, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: נערה נפצעה מיירוט כושל של מל"ט שחג מעל שמי רמת הגולן, לפני שבועיים)

חיל האוויר תקף הערב (שני) בשטח סוריה, בתגובה לירי ארטילרי שפגע בשטח פתוח בסמוך לגדר המערכת במרכז רמת הגולן. מדובר בזליגת ירי ממלחמת האזרחים בסוריה. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

"צה"ל תקף את מקור הירי", נמסר מדובר צה"ל. על פי ההודעה, "צה"ל רואה במשטר הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה". לפי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שלא אומתו על ידי גורמים ישראלים, התקיפה הייתה של עמדות של צבא סוריה באזור קוניטרה.

צבא סוריה אישר את הדיווח, ובהודעה שפרסם נאמר כי מל"ט ישראלי שיגר שני טילים לעבר "מבנה מגורים" בעיירה אל-בעת', מעוז משטר אסד באזור, וכי לא היו נפגעים. עוד נטען כי התקיפה הישראלית "היא חלק מהסיוע הישיר שמעניקה ישראל לקבוצות הטרור הפועלות באזור, שלא ירתיע אותנו מלהמשיך וליהאבק בהן". עוד נמסר כי "מדובר בתוקפנות בוטה של האויב הציוני, המסייע לקבוצות החמושות שמשרתות את מטרותיו".

עוד בוואלה! NEWS:
חדירת המזל"ט מסוריה: קריאת השכמה לקראת מלחמה עם חיזבאללה
יממה לאחר זליגת הירי מסוריה: פצמ"ר נפל בשטח פתוח בצפון רמת הגולן
דיווח: מטוסי קרב ישראליים תקפו יעד של צבא אסד בקוניטרה

קרבות סמוך לגבול ישראל-סוריה, מעבר קוניטרה, 17 ביוני 2015. ראובן קסטרו
לחימה בסוריה כפי שנצפית מרמת הגולן/ראובן קסטרו

מדובר בפעם השלישית החודש שבה ירי ממלחמת האזרחים פוגע בשטח ישראל. לפני כשלושה שבועות ירי ארטילרי פגע בסמוך לגדר, ובעקבותיו תקף צה"ל שני תותחים של צבא סוריה. בהודעה שפרסם אז דובר צה"ל, הובהר: "נציין כי הירי לא סיכן את תושבי האזור ואת כוחותינו. צה"ל לא מתערב בלחימה בסוריה, אך נחוש להגן ויגיב לכל אירוע חריג".

יממה לאחר מכן, פצצת מרגמה נפלה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. גם אז, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

(עדכון ראשון: 19:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully