וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד הציע לבריטניה: עצירת ההגירה – והישארות בשוק האירופי

בכירים בבריטניה ובאיחוד האירופי אישרו כי הוצע ללונדון "בלם חירום" למעבר הגבולות החופשי ל-7 שנים, מבלי לצאת מהשוק האירופי. צרפת, פולין ומדינות נוספות מתנגדות. ג'ונסון: "נמצא איזון"

צילום: אי-פי, עריכה: אביב אירגז

(ג'ונסון נפגש עם מוגריני: "לא ננטוש את תפקידנו באירופה")

גורמים בכירים בבריטניה ובאיחוד האירופי אישרו כי הוצע ללונדון פטור ממעבר גבולות חופשי תוך שמירה על גישתה המלאה של הממלכה לשוק האירופי – כך דווח היום (ראשון) בעיתון הבריטי "גרדיאן". זאת, במסגרת המגעים להסכם בין הצדדים בעקבות משאל העם בחודש שעבר, שהכריע כי בריטניה תצא מהאיחוד האירופי.

על פי הדיווח, ההצעה עלתה במהלך שיחות שערכו מנהיגי האיחוד עם ראשת הממשלה החדשה תרזה מיי, חרף התנגדותו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד. להערכת גורמים דיפלומטים המעורבים במגעים, ההצעה – שנחשבת לנדיבה הרבה יותר וחורגת באופן מובהק מההבטחות שניתנו לראש הממשלה הקודם דייוויד קמרון – תאפשר להתמודד עם החששות של הבריטים בנוגע להגירה, ובמקביל להבטיח את הגישה של בריטניה לשוק האירופי, למרות היציאה מהאיחוד.

עוד בוואלה! NEWS:
לאחר נחיתת חירום בבריסל, בוריס ג'ונסון מנסה לפייס את אירופה
בעולם לא מתלהבים מהמינוי של ג'ונסון: "שקרן ולא אמין"
אובמה בשיחות סגורות עם מנהיגי אירופה: "שמרו על האיחוד"

שרת הפנים תרזה מיי יוצאת ממשרד ראש הממשלה, לונדון, 5 ביולי 2016. רויטרס
הצעה נדיבה בהרבה מזו שניתנה לקמרון. מיי/רויטרס

חלק ממדינות האיחוד עדיין מתנגדות להצעה השנויה במחלוקת, בראשן צרפת, פולין, ומדינות נוספות במרכז אירופה ובמזרחה. עם זאת, ההערכה היא כי ההצעה, שנועדה למנוע מכה כלכלית אנושה לבריטניה ולמדינות האיחוד, תתקבל בסופו של דבר. גורמים בכירים בלונדון הבהירו כי למרות שההצעה נמצאת "בשלבים מוקדמים מאוד", ההצעה לבלימת ההגירה לבריטניה "היא בהחלט אחד מהרעיונות שעל השולחן כרגע".

שר החוץ הבריטי בוריס ג'ונסון התייחס להצעה דומה במהלך ביקורו במטה האו"ם בניו יורק במהלך סוף השבוע האחרון. "אין לי ספק שנוכל להגיע לאיזון כזה" אמר, "בשבועות הקרובים נדון בכך בממשלה ועם שותפינו האירופים". לדבריו, "כולם רוצים להתקדם במהירות לטובת האינטרסים הכלכליים של בריטניה ושל האיחוד האירופי כאחד. יש הרבה לעשות, וכלל שנקדים לעשות זאת, כך יהיה טוב יותר".

בהופעתו בבריסל בשבוע שעבר, הבטיח ג'ונסון כי למרות פרישת בריטניה מהאיחוד, היא לא "תנטוש את חבריה". דייוויד דייוויס, השר הממונה על המגעים ליציאה מהאיחוד, אמר כי ייתכן שמהגרים מהאיחוד שהגיעו לממלכה זמן קצר לפני משאל העם על עזיבת הגוש ייאלצו לעזוב. אזרחים אירופים רבים החיים בבריטניה ובריטים החיים במדינות האיחוד דרשו בחודש האחרון הבהרות בנוגע לעתידם החוקי – שטרם התקבלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully