וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

71% מהציבור: מתנגדים לאמירת הרב שחברי הקהילה הגאה הם סוטים

21.7.2016 / 7:14

סקר וואלה! NEWS מצא כי 27 אחוז מהציבור חושבים שיש לקיים מצעדי גאווה, אך לא במרכזי ערים. בקרב החילונים ישנה התנגדות מובהקת לדברי הרב יגאל לוינשטיין, אך בציבור הדתי הדעות חלוקות

צילום: יוני ריקנר, עריכה: שניר דבוש

(בנט: "דברי הרב לוינשטיין אינם דרכה של הציונות הדתית")

71% מכלל הציבור היהודי מתנגד לדבריו של הרב יגאל לוינשטיין שכינה את אנשי הקהילה הגאה 'סוטים' – כך עולה מסקר מיוחד שנערך עבור וואלה! NEWS. מהסקר עולה כי רק 19% מהאוכלוסייה מסכימים עם דבריו של ראש המכינה הקדם צבאית בהתנחלות עלי. בנוסף לכך, 67% מהציבור תומך בקיומם של מצעדי גאווה בערים, זאת לעומת 27% החושבים כי אין לאפשר את קיומם של מצעדי גאווה בכלל. הסקר נערך בקרב 510 נשאלים בקרב האוכלוסייה היהודית ע"י חברת פרויקט המדגם בהנהלת ד"ר אריאל איילון ובפיקוחו של הפרופ' קמיל פוקס.

הסקר נערך על רקע מצעד הגאווה המתוח שצפוי להיערך היום (חמישי) במרכז ירושלים תחת אבטחה כבדה מחשש לפגיעה בצועדים וכן על רקע הסערה בעקבות דבריו של הרב לוינשטיין, מראשי הרבנים בציונות הדתית, שקרא לחברי הקהילה הגאה "סוטים שמטריפים את המדינה ונכנסו לצבא". מהסקר עולה כי רוב מוחלט בציבור מתנגד לדבריו של לוינשטיין.

יחד עם זאת, בקרב האוכלוסייה הדתית הדעות עדיין חלוקות: 39% מהדתיים אמרו כי הם מסכימים עם דברי הרב, זאת לעומת 44 אחוזים שאמרו כי אינם מסכימים. בקרב האוכלוסייה החילונית התוצאות חד-משמעיות כאשר 92% הביעו התנגדות לדברי ראש המכינה. אצל החרדים, כצפוי, הרוב מסכים עם דברי הרב, אולם 19% מקרבם דווקא אמרו כי אינם מסכימים עם הגדרת הלהט"בים כסוטים.

עוד בנושא בוואלה! NEWS:
מאות רבנים תומכים בלוינשטיין: לא לתת מקום לתופעות לא מוסריות
הרב לוינשטיין בשיחה סגורה: "אפשר לסייע לאנשים לתקן נטיות"
תלמידי המכינות יצעדו במחאה על דברי הרבנים: "תפיסת עולם חשוכה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשאלת קיום מצעדי גאווה במרכזי הערים עולה תמונה מורכבת יותר. במענה לשאלה "האם לדעתך יש לאפשר קיומם של מצעדי גאווה במרכזי הערים?" השיבו 44% מהנשאלים בחיוב. 23% השיבו כי יש לאפשר מצעדי גאווה אולם לא במרכז העיר ואילו 27% סברו כי אין לאפשר קיומם של מצעדי גאווה בכלל. הדברים באים על רקע ביטול מצעד הגאווה בשבוע שעבר בבאר שבע, זאת לאחר שבג"ץ קיבל את עמדת המשטרה שביקשה לקיים את המצעד ברחובות צדדיים בעיר. בקרב הציבור הדתי והחרדי נרשמת התנגדות עזה לקיום מצעדי גאווה כאשר מקרב אנשי הציונות הדתית רק 11% השיבו כי יש לאפשר מצעדים במרכזי הערים, ורובם (53%) סברו כי אין לאפשר מצעדי גאווה בכלל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי שיכול להיות מרוצה מהסקר הוא יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, שתקף את דברי הרב לוישנטיין ובכך קלע לעמדת כלל הציבור הישראלי שכאמור אינו מקבל את הדברים הקשים. פרופ' פוקס, שפיקח על עריכת הסקר, סבור כי ניתן לייחס את ההתנגדות הציבורית לדבריו של לוינשטיין להשפעת רצח הנערה שירה בנקי במצעד בירושלים לפני שנה – ואף לרצח במועדון הבר נוער בשנת 2009 ולטבח במועדון באורלנדו בחודש שעבר.

"אנשים מרגישים שברגע שקבוצה מסוימת מתויגת כסוטים, יהיו בודדים מהקצה של המחנה שיביאו את הדברים למצב של רצח והאנשים לא מוכנים לזה. אין פירוש הדבר שהם תומכים בהכרח באותה קבוצה או רוצים שילדיהם ישתייכו לקבוצה אבל הציבור אומר שלא צריך לתייג אותם", הוסיף. לדברי פוקס, ייתכן והציבור הדתי מגדיר את המילה "סוטים" באופן שונה מכלל הציבור. "ברור לחלוטין שעבור החילונים הקהילה הגאה לגיטימית לחלוטין, כמו כל קבוצה אחרת ושמדובר במילת גנאי. אולם הדתיים רואים בה כסטייה מהנורמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully