וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד נדיר: בן 18 המואשם ברצח שוחרר למעצר בית

20.7.2016 / 15:15

המחוזי בנצרת הורה על שחרורו של הצעיר הנאשם ברצח אביתר קייטץ, תושב עפולה בן 56, בעת שרכב על אופניו בעיר בינואר השנה. לפי בית המשפט, אין להקל ראש בעובדה שהודאת הצעיר חולצה על ידי מדובבים תוך השמעת איומים כלפיו. הפרקליטות ערערה והוצא צו עיכוב ביצוע להחלטה

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט היום (רביעי), באופן נדיר, לשחרר למעצר בית נאשם ברצח. הצעיר, בן 18, נאשם ברצח אביתר קייטץ, תושב עפולה בן 56, בעת שרכב על אופניו בעיר לפני חצי שנה. פרסום שמו של הנאשם ברצח נאסר לפרסום מאחר שהיה קטין בעת ביצוע במעשה בחודש ינואר השנה.

הפרקליטות הגישה ערעור על ההחלטה לשחרר את הנאשם למעצר בית וכרגע יש צו עיכוב ביצוע על שחרורו. מהפרקליטות נמסר כי "בית המשפט המחוזי בנצרת קבע שיש ראיות לכאורה נגד הצעיר והורה על מעצרו עד לתום ההליכים המשפטיים. על החלטה זו, הגיש הסנגור ערר לעליון. כבוד השופט דנציגר שדן בערר קבע כי לאור גילו של הנאשם ובשל היעדר מקום במעונות הנעולים, יש לבחון את שחרורו לחלופת מעצר. התיק הוחזר למחוזי שפעל לפי הנחיית העליון ושחרר היום את הנאשם לחלופת מעצר. נדגיש כי אין בהחלטה  קביעה באשר לקיומו של קושי בראיות".

עו"ד איל מנחם, המייצג את משפחת קייטץ, היה בדיון ביחד עם אחותו ואחייניותיו של המנוח. "זה מטריד את המשפחה, שכבר חוותה את הגרוע מכל, ואמור להטריד כל אזרח במדינה", אמר. "המשפחה חשה שנגרמו כאן עוול וחוסר צדק משוועים. זו גם החלטה מאוד מסוכנת. מדובר באדם שיש נגדו ראיות על רצח, העבירה החמורה ביותר בספר החוקים. מעצר בית זו חלופה מסוכנת, מחשש שיברח ומחשש כי יפגע באדם נוסף".

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של שליסל על הרחקת בני המשפחה: "חבל שלא עשו יותר בשנה שעברה"
עם שמות חיות מחמד: כך השיג ההאקר את התמונות של הדוגמניות
לקראת ההכרעה: "גילה קצב לא מאמינה שבעלה ישוחרר מהכלא"

הנאשם ברצח אביתר קייטץ בבית המשפט המחוזי נצרת. 21 במרץ 2016. צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שלומי גבאי
הנאשם ברצח אביתר קייטץ בבית המשפט המחוזי נצרת. 21 במרץ 2016/שלומי גבאי, צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

במהלך משפטו של הצעיר ביקשה הפרקליטות לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. לאחר טיעוני הצדדים החליט בית המשפט המחוזי בנצרת כי הוא דוחה את טענות ההגנה ומקבל את הבקשה למעצר עד תום ההליכים. פרקליטו של הנאשם, עו"ד זוהר ארבל, הגיש ערר לבית המשפט העליון, שקבע כי מדובר בטענות משפטיות כבדות משקל ואין להתעלם מהעובדה שהודאתו של הצעיר ברצח חולצה על ידי מדובבים תוך יצירת אווירה קשה בתא המעצר ותוך השמעת איומים כלפיו.

לכן, קבע בית המשפט העליון, התיק אינו חף מקשיים ראייתיים. יחד עם העובדה כי הנאשם היה קטין בשעת המעשה לכאורה, הוא הורה על החזרת התיק לבית המשפט המחוזי על מנת לבחון את אפשרות שחרורו לחלופת מעצר – חרף העובדה שמדובר בתיק רצח. היום, לאחר שבית המשפט המחוזי בנצרת שמע את פרטי חלופת המעצר שהוצעו על ידי הסנגור, הוא הורה על שחרורו של הנער.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אביתר קייטץ, נרצח בידי קטין בינואר 2016. שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, רפרודוקציה
נרצח בשל טעות בזיהוי. קייטץ/רפרודוקציה, שלומי גבאי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

עו"ד ארבל ברך על ההחלטה. "למן הרגע הראשון טענו שמדובר בנער חף מפשע שנפל קורבן לתרגיל חקירה פסול, שאסור שיבוצע במדינת ישראל. לבי לבי עם בני משפחתו של אביתר קייטץ זכרו לברכה, הן על אובדנם העצום והן או שמא בעיקר משום שמשטרת ישראל שכנעה אותם שנער חף מפשע הוא הרוצח, בו בזמן שהרוצח האמתי עדיין חופשי. אנו משוכנעים שתיק זה יקרוס בבית המשפט והציבור כולו יבין עד כמה חמורה הייתה התנהלות המשטרה".

דקירות בגב ובראש

מכתב האישום בפרשה, שהוגש על ידי פרקליטות מחוז הצפון במרץ, עולה כי בליל 20 בינואר, בסמוך לשעה 23:30, רכב קייטץ על אופניים חשמליים ששאל מאדם אחר ברחוב קירשטיין שבמרכז עפולה, בעת שפניו מכוסים בכובע צמר. את קייטץ, אדם ללא כל עבר פלילי, גרוש ללא ילדים המתגורר עם אמו בעפולה, מצאו עוברי אורח כשהוא מוטל ברחוב בסמוך לאופניים במצב קשה מאוד. הם הזעיקו למקום צוות מד"א ומשטרה. הפצוע פונה לבית חולים העמק בעיר, וכעבור זמן קצר מת מפצעיו.

בתחילה סברו כי מדובר בתאונת דרכים, אולם בבית החולים התגלו על גופו של קייטץ סימני דקירה רבים, ובעקבות זאת נפתחה חקירת רצח. לזירה הגיעו כוחות של מחלק הרצח ביחידה המרכזית צפון, בפיקודו של רב-פקד אייל הררי. במשטרה התקשו להבין מי היה מעוניין לפגוע במנוח, שניהל אורח חיים נורמטיבי לחלוטין. "עוד ועוד פרטים שהלכו והצטברו הובילו לחשד כי הנער הנאשם מעורב במקרה", אמר רפ"ק הררי. "התחלנו בהרכבת הפסיפס, שכלל בין השאר את תיעוד סדר יומם של המנוח ושל הנאשם ברצח. לאט-לאט הלך והתחזק החשד בנער ואחרי כשלושה שבועות עצרנו אותו בחשד לרצח".

הנאשם ברצח אביתר קייטץ בבית המשפט המחוזי נצרת. 21 במרץ 2016. צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, שלומי גבאי
אביטל סיסו, אחותו של קייטץ, במחוזי בנצרת, עם עורך דין איל מנחם, מרץ/שלומי גבאי, צולם על ידי שלומי גבאי באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

על פי כתב האישום, בליל הרצח ישב הנער, שכבר היה לו רישום פלילי, עם חברו, והשניים עישנו סיגריות. בשלב מסוים נפרדו השניים, ואז הבחין הנאשם בקייטץ מגיע רכוב על אופניים לרחוב. הוא סבר כי מדובר בצעיר, כבן 20, שעמו יש לו סכסוך מתמשך. בשלב זה, כך עולה מכתב האישום, הלך הנער לביתו, לקח סכין ושב לרחוב בכוונה לפגוע ביריבו. הוא ארב לו, וכשרוכב האופניים חלף על פניו, הוא התנפל עליו ודקר אותו כמה פעמים.

בכתב האישום תואר כיצד הצטייד הנער בסכין מטבח וחיכה במשך 26 דקות כדי לפגוע באדם שזיהה כיריבו. בתחילה הוא רדף אחריו במשך כמה דקות, אולם לא השיג אותו והמתין עוד כ-20 דקות עד שהבחין בו שוב. הוא הגיח מאחורי קייטץ ודקר אותו שלוש פעמים – שתי דקירות בגב, אשר חדרו לריאות וגרמו לו איבוד דם רב, ודקירה בראש. על פי כתב האישום, הנער הותיר את המנוח מדמם, שב לביתו, התקלח וכיבס את בגדיו, שטף את הסכין והשיבה למגירת המטבח, והכול בכוונה לשבש הליכי חקירה ולטשטש אחר עקבותיו. אחרי כן הוא יצא מן הבית ולא שב כל אותו לילה.

במהלך חקירותיו סירב הנער לשתף פעולה עם חוקריו, ובמשטרה אמרו כי הוא התנהג כמו עבריין בחקירות. למרות זאת, הם ציינו כי בכמה הזדמנויות הוא התוודה בפני אנשים שונים על מעורבותו ברצח. עו"ד ארבל אמר כי החוקרים השתמשו באמצעים פסולים בחקירה וכי הוא הודה רק בפני מדובבים בגירים שהפעילו עליו לחץ בתא.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • עפולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully