וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערכים ללבנון השלישית: צה"ל יתרגל פינוי אוכלוסייה ביישובי הצפון

19.7.2016 / 21:30

בצל איומי חיזבאללה, אלופי פיקוד הצפון ופיקוד העורף תיאמו את תרגיל הפינוי הגדול ביותר, שייערך בקרב תושבי היישובים סמוכי הגדר. התרחישים שיתורגלו: העברת אזרחים תחת אש ותוך עומסים כבדים בצירים דרומה, בשילוב עליית כוחות גדולים לגבול הצפון

עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ מדבר על מלחמת לבנון השנייה)

בצל ההיערכות לתרחישי לחימה מול חיזבאללה, הוחלט בפיקוד הצפון ובפיקוד העורף כי עד סוף השנה הנוכחית יתורגל פינוי אוכלוסייה מיישובים סמוכי גדר בגבול לבנון, בין היתר ביישובים כמו משגב, מנרה ונוספים. הפינוי יתורגל תחת מתקפות שעשויות לכלול אש שטוחת מסלול, שיגורי רקטות וטילים מדויקים ועומס כבד בצירי התנועה דרומה תוך עלייה של כוחות צבא לצפון.

ההחלטה היא תוצאה של סיכום בין אלוף פיקוד העורף יואל סטריק, שהיה בעבר מפקד עוצבת הגליל, ואלוף פיקוד הצפון אביב כוכבי. השניים קבעו כי בתחילת 2017 יתקיים תרגיל הפינוי הגדול ביותר, האחריות תהיה על פיקוד צפון והביצוע בפועל יהיה של יחידות פיקוד העורף. מסרים ברוח המלצה זו הועברו מצה"ל לראשי היישובים באזור שלוקחים חלק בתכניות הפינוי המבצעיות, כדי שהמהלכים לא יצטיירו כבריחה.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
כ-3,000 הגיעו להלוויית החייל הבודד: "חלק בלתי נפרד מאיתנו"
חדירת המזל"ט מסוריה: קריאת השכמה לקראת מלחמה עם חיזבאללה
חלוץ על מלחמת לבנון השנייה: אולמרט ידע שחלק מהצבא חלוד

גבול ישראל לבנון, 21 בדצמבר 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
גדל הגבול עם לבנון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

בזמן הסלמה בצפון ותוך פינוי אוכלוסייה, אמור פיקוד העורף לפעול יחד עם הרשות לחירום לאומית. הגופים יפעלו על פי מספר תכניות, שבמסגרתן אוכלוסיות ביישובים סמוכי הגדר ייקלטו ביישובים ובערים שלא מוגדרים מוכי טילים ורקטות. ואולם, מסקרים שערך צה"ל סקרים בקרב האוכלוסייה המדוברת, עולה כי אחוז ניכר מהתושבים יעדיף להתפנות בזמן מלחמה באופן עצמאי וללא סיוע פיקוד העורף ופיקוד צפון. התכנית של צה"ל כוללת סיוע בפינוי גם עבור אזרחים שמעדיפים להתפנות עצמאית.

ההחלטה מגיעה בתום הערכות מצב ודיונים שהתקיימו בשנתיים האחרונות בעקבות תרגילי אוגדות בצפון. בצה"ל קבעו כי בזמן מתיחות בזירה הלבנונית, תועבר המלצה לדרג המדיני לפנות אוכלוסייה מיישובים סמוכי גדר. המהלך יאפשר לצה"ל גמישות בהגנה ובהתקפה במערכה נגד חיזבאללה שהכריז בשנים האחרונות על כוונותיו לכבוש יישובים בגליל, מאחר נוכחות אזרחים בזמן לחימה במרחק קצר מגדר המערכת עלולה להקשות לאורך זמן על הצבא. חרף הכוונות לפינוי אוכלוסייה, פיקוד צפון מתכנן גם אבטחת יישובים על ידי הכוחות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההחלטה על תרגיל הפינוי מגיעה לאחר שנתיים של הערכות מצב והפקת לקחים. מגדלי שמירה בצד הלבנוני של הגבול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully