וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיגוע בניס: 12 אלף אנשי מילואים גויסו, "פטריוטים" נקראו לדגל

9,000 שוטרים צבאיים ו-3,000 שוטרים רגילים גויסו למאבק להגברת האבטחה במדינה, שחוותה בשבוע שעבר פיגוע קטלני נוסף. שר הפנים הצרפתי פנה ל"כל הפטריוטים" במדינה להתגייס לשירות כדי לסייע בהגנה על גבולותיה

צילום: אבי אשכנזי

צרפת מגייסת 12 אלף שוטרים וחיילים במילואים כדי לסייע להגביר את האבטחה במדינה על רקע הפיגוע שאירע בניס ביום חמישי האחרון, שגבה את חייהם של 84 בני אדם. שר הפנים הצרפתי ברנאר קזנוב פנה היום (ראשון) גם "לכל הפטריוטים הצרפתיים" להתגייס כמילואים כדי לעזור להגן על גבולות המדינה.

בצרפת, שהחלה בשבת לציין שלושה ימי אבל, כבר שיגרה 120 אלף שוטרים וחיילים לרחבי המדינה. 12 אלף כוחות המילואים מורכבים מ-9,000 שוטרים צבאיים ו-3,000 שוטרים רגילים. "אני רוצה לקרוא לכל הפטריוטים במדינה להתגייס למילואים, אם הם מעוניינים בכך", אמר קזנוב.

כ-30 אלף בני אדם היו בטיילת "האנגלים" בניס ביום חמישי לרגל חגיגות יום הבסטיליה, כשהמחבל מוחמד אל-חווייאג' בוהלאל דהר עם משאיתו לתוך הקהל. מתוך 84 ההרוגים, עשרה היו ילדים. בהרוגים תושבי ניס וצרפת בכלל וכן תיירים מהמדינות אלג'יריה, גרמניה, תוניסיה, שוויץ, ארצות הברית, אוקראינה, ארמניה, רוסיה, מרוקו, מדגסקר, ופולין. לפי משרד הבריאות הצרפתי, 303 פצועים פונו לבתי חולים אחרי הפיגוע. 121 מהם עדיין מאושפזים, בהם 30 ילדים. 26 נמצאים בטיפול נמרץ, בהם חמישה ילדים.

הפיגוע בצרפת - סיקור מיוחד:
"לא מוסלמי אדוק": שכני המחבל מניס מתקשים להבין את מעשיו
תיעוד מהפיגוע בניס: הקהל צופה בהופעה - ונדרס למוות בידי המשאית
תקיפות בסוריה לא יעזרו: צרפת זקוקה לשינוי קיצוני בתפיסת הביטחון

ניס, צרפת, בבוקר לאחר הפיגוע ביום הבסטיליה יום העצמאות של צרפת.. באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei, אבי אשכנזי
שוטרים בניס. שלושה ימי אבל נפתחו אתמול/אבי אשכנזי , באמצעות סמארטפון של וואווי - Huawei

הרשויות בפריז מסרו כי כל הסימנים מצביעים על כך שפעל בהשארת ארגונים אסלאמיסטיים. אתמול טען ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) כי המחבל היה לוחם בשורותיו. עם זאת, אנשים שהכירו אותו סיפרו כי כלל לא היה אדם מאמין וכי הוא שתה אלכוהול, צרך סמים ואכל חזיר - דברים האסורים לפי ההלכה האסלאמית.

בוהלאל חוסל בתום חילופי אש עם שוטרים. אתמול והיום נעצרו חמישה בני אדם בחשד למעורבות בתכנון מתקפת הטרור. לפי גורם ביטחוני בצרפת, חלק מהעצורים הם "חבריו הקרובים" של נהג המשאית. ברויטרס דווח כי הפשיטות שבמהלכן בוצעו המעצרים נערכו בשני אזורים שונים של ניס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בעיר ניס שבריביירה הצרפתית – אזרחים חולקים כבוד ומכבדים את זכרם של הנרצחים בפיגוע הדריסה בעיר. רויטרס
דאעש קיבל אחריות על הפיגוע. הטיילת בניס/רויטרס

בריאיון לרויטרס סיפרה רבאב בוהלאל, אחותו של המחבל, כי לאחיה היו בעיות פסיכולוגיות. "נתנו למשטרה מסמכים המראים שהוא היה בטיפול פסיכולוגי". לדבריה, הוא היה בטיפול במשך כמה שנים לפני שעזב את תוניסיה לצרפת ב-2005.

בוהלאל, נהג שליחויות בן 31, היה מוכר למשטרה בגין פשעים קטנים אך לא היה ברשימת החשודים בפעילות ביטחונית. הייתה לו הרשעה אחת בגין עבירת תנועה, שבמסגרתה השליך על נהג אחר נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי משום שהשליך רפסודה מעץ על נהג אחר. נגזרו עליו שלושה חודשי מאסר על תנאי.

מוחמד אל-חווייג' בוהלאל, מבצע הפגיעו בניס. אל ג'זירה, צילום מסך
פעל ממניע אסלאמיסטי. בוהלאל/צילום מסך, אל ג'זירה
  • עוד באותו נושא:
  • ניס
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully