וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוות הדעת קבעה: הנאשם במאות מעשי אונס של קטינות "לא שלט במעשיו"

17.7.2016 / 9:15

סנגוריו של הנאשם, המוכר בקהילה החרדית בירושלים, טענו כי הוא לא אחראי למעשיו. בחוות הדעת הפסיכיאטרית מטעם ההגנה שנחשפת לראשונה בוואלה! NEWS נטען כי "מפלצת" שקיימת במוחו היא זו שביצעה את מעשי האונס בקרובות משפחתו

האם קו טלפון של ש"ס מגייס כספים בשבת?. ShutterStock
הנאשם "נחשב ומכובד" ברחוב החרדי/ShutterStock

סנגוריו של אדם מוכר בקהילה החרדית בירושלים, שהואשם לפני כחודשיים בביצוע שורה ארוכה של מעשי אונס בשלוש אחיות קטינות, קרובות משפחתו, טענו הבוקר (ראשון) כי הוא אינו נושא באחריות פלילית למעשיו. עורכי הדין יהודה פריד וטל גבאי, המייצגים את הנאשם, הציגו לבית המשפט המחוזי בירושלים חוות דעת פסיכיאטרית, הנחשפת לראשונה בוואלה! NEWS, שבה נטען כי הוא סובל מהפרעה דיסוציאטיבית חמורה.

בחוות הדעת שנמסרה מטעם ההגנה, כתב פרופ' אלי זומר כי הנאשם, ששמו נאסר לפרסום, יכול להבחין בין טוב לרע בניגוד למקרים אחרים כמו סכיזופרניה, אולם קבע כי לא ניתן להטיל עליו אחריות פלילית, בשל העובדה כי קיימת במוחו אישיות נוספת, מעין "מפלצת", שהיא זו שביצעה את המעשים. פרופ' זומר התייחס לממצאיו, לפיהם הנאשם כלל אינו זוכר את מעשיו, דבר המעיד על כך שצד מסוים באישיותו ביצע את המעשים מחוץ לשליטה של "האישיות המרכזית" שלו ומבלי שיהיה מודע לכך.

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: תושב הצפון התחזה באתרי הכרויות לקצין שייטת ואנס נשים
חשד: בת 20 נאנסה בידי שלושה גברים שסיממו אותה בחתונה - והרתה
המיועד לרב הצבאי זומן לשיחת הבהרה: "אין היתר לפגוע בנשים"

בחוות דעתו, סייג זומר את האבחנה, כשהוא מציין כי מדובר בצדדים שונים של אותה אישיות, והוסיף כי על בית המשפט להכריע מהי מידת אחריותו של הרב שביצע את המעשים המיוחסים לו בכתב האישום, שאותם הוא אינו זוכר. בסיכום חוות דעתו קבע פרופ' זומר כי הנאשם פעל "באופן אוטומטי" בעת שביצע את המעשים, וכי הוא לא היה נתון לשליטתו המודעת.

בדבריו התייחס זומר לסעיף בחוק העונשין הקובע כי "לא יישא אדם באחריות פלילית למעשה שעשה ולא היה בידו לבחור בין עשייתו לבין ההימנעות ממנו מחמת העדר שליטה על תנועותיו הגופניות לעניין אותו מעשה", כשהיה נתון בין היתר במצב של "אוטומטיזם". בנוסח החוק, מופיע מצב זה לצד מצבים תודעתיים כמו היפנוזה.

עו"ד פריד וגבאי ביקשו מבית המשפט להורות על בדיקה של הפסיכיאטר המחוזי, שייתן את חוות דעתו בנוגע למידת אחריותו של הנאשם למעשים החמורים המיוחסים לו. מדובר בטענה מקדמית, שהועלתה במשפט לפני שההגנה מסרה את תשובתה לכתב האישום. בעקבות הבקשה, הורה בית המשפט המחוזי הבוקר לשלוח את הנאשם לאבחון אצל הפסיכיאטר המחוזי.

הנאשם טען כי "המעשיים המיניים הכרחיים ל'תיקון הנשמה'"

הנאשם, תושב ירושלים בן 50, מתואר בכתב האישום כמי שמחזיק במעמד "נחשב ומכובד" ברחוב החרדי, וכן בעיני בני משפחתו. לפי כתב האישום, הוא ניצל את תחושת החובה של א', שהייתה קטינה בעת שהחלו המעשים והיום היא בת 27, שלמשפחתה העניק סיוע כלכלי. הוא אף ניצל לכאורה את הידע התורני שברשותו, כדי לטעון כי קיום יחסי מין עמה הם בגדר מצווה וכי הם יסייעו לו להירפא ממחלותיו. בנוסף לכן טען כביכול הנאשם כי "המעשים המיניים הכרחיים ל'תיקון' הקלקול בנשמתה של א' מגלגולה הקודם". את העבירות החל לבצע כשהייתה בת שש בלבד, והן המשיכו והחמירו עם השנים.

רק בקיץ 2013 נפסק הקשר בין השניים, לאחר שא' למדה מפי אחותה הקטנה, כי גם היא נפגעה מינית מהנאשם. המעשים באחות הנוספת, ב' בת ה-29, החלו כשהייתה בת שבע. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין ארז פדן ומרים בן גל מפרקליטות מחוז ירושלים, המעשים בוצעו בטענה שקרית לפיה על הנאשם לטפל בבעיית כפייתיות שממנה סבלה הילדה. עוד צוין כי הוא טען שעליו להדריך אותה לקראת חיי הנישואים. הנאשם חזר לכאורה על מעשיו גם בג', האחות הקטנה מבין השלוש, בת 23, כשהוא מתבסס על אותם נימוקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully