וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד יפסיק להפציץ מהאוויר? ההבנות החשאיות בין ארה"ב לרוסיה

אחרי ביקור של יומיים במוסקבה, ג'ון קרי אמר כי הסכים יחד עם עמיתו לברוב על שורת צעדים להגברת שיתוף הפעולה בסוריה, אך לא פירט. לפי אחד הדיווחים, שתי המעצמות יתקפו יחד את ג'בהת א-נוסרה ואילו חיל האוויר של הנשיא יושבת ברובו

עריכה: יאיר דניאל

(אסד בריאיון לרשת NBC: פוטין לא ביקש שאתפטר)

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר אתמול (שישי) כי וושינגטון ומוסקבה הסכימו על שיתוף פעולה בסוריה נגד ארגון ג'בהת א-נוסרה – זאת במטרה "לחדש את הפסקת פעולות האיבה, להפחית את האלימות בצורה משמעותית ולסייע ביצירת מרווח אמתי ואמין לשינוי פוליטי". עם זאת, קרי, שאמר את הדברים לצדו של עמיתו הרוסי סרגיי לברוב, לא פירט על ההבנות החדשות שהגיעו שתי המעצמות.

שר החוץ האמריקני שהה יומיים בבירת רוסיה וביום חמישי גם נפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין. לפי הוושינגטון פוסט, קרי הציע לו לחלוק מידע מודיעיני כדי לתקוף יחד את ג'בהת א-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, חרף ביקורת חריפה על התכנית שאותה יזם הנשיא ברק אובמה מצד בכירים בצבא ובמשרד ההגנה.

לקריאה נוספת בנושא
כשבצבא זועמים עליו, קרי ינסה לשכנע את פוטין לשתף פעולה בסוריה
אסד דוחה את הטענות על פשעי מלחמה: "אני מגן על המדינה שלי"

שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, 15 ביולי 2016. רויטרס
הגיעו להבנות. קרי ולברוב ביום שישי/רויטרס

לדברי קרי, "הצעדים הקונקרטיים שעליהם הסכמנו לא הולכים להתפרסם בציבור בצורה של רשימה מאחר שאנחנו רוצים שהם יצאו לפועל". שר החוץ האמריקני התייחס גם לספקנות מצד גורמי הביטחון בדברים שמסר ביום שישי. "אני רוצה להדגיש כי זה לא מבוסס על אמון", הדגיש. "הם מגדירים תחומי אחריות לכל הצדדים על הפסקת כל ההפצצות חסרות האבחנה של משטר אסד ועל האצת המאמצים נגד א-נוסרה".

לפי טיוטת ההסכם שהגיעה לרשת CNN, ההבנות בין וושינגטון למוסקבה אינן נוגעות לדאעש וכי שתי המדינות ישמרו על הזכות לתקוף את דאעש באופן עצמאי. עוד דווח כי לפי ההבנות, חיל האוויר של צבא סוריה יקורקע ברובו כחלק מההסכם.

ביום חמישי השמיע הפנטגון ספקות עמוקות לגבי האפשרות להגיע להבנות עם רוסיה, המסיעת לאסד. "שר ההגנה היה ברור בכך שהוא מטיל ספק בפעילות של רוסיה בסוריה ויש לנו סיבות לכך", אמר דובר הפנטגון פיטר קוק. "אני חושב שהוא עדיין ספקן. אם רוסיה תתנהג בצורה חיובית יותר, אז יהיה על מה לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully