וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיועד לרב הצבאי זומן לשיחת הבהרה: "אין היתר לפגוע בנשים"

אמירתו של אל"מ קרים שממנה השתמע כי מותר לאנוס נשים הובילה לזימונו לפגישה אצל ראש אכ"א. בסיומה נמסר כי הרב קרים מצר על הפרסומים, ושהוא מתחייב לפעול בממלכתיות, בתבונה וברגישות

צילום: רוני כנפו וישבת גולן, עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: ניר חן.

(בווידאו: עימות בין הרב הראשי הצבאי לשעבר רונצקי עם ח"כ רוזין, אולפן וואלה! NEWS)

ראש אגף כוח האדם, אלוף חגי טופולנסקי, זימן היום (שלישי) את הרב אלוף-משנה אייל קרים, שמונה לתפקיד הרב הראשי בצה"ל, לשיחה בעקבות אמירתו בעבר שרמזה כי מותר לאנוס נשים בזמן מלחמה. בסיום השיחה נמסר כי קרים מבקש להבהיר "באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי אין שום היתר בעתות שגרה וחירום לפגוע מינית בנשים". כמו כן, הרב הצר על הפרסומים בתקשורת ביממה האחרונה. קרים ציין כי צה"ל הוא צבא עם ממלכתי, וכי הוא "גאה להוביל את הרבנות הצבאית הראשית ומתחייב לפעול בממלכתיות, בתבונה וברגישות בתפקידו".

קרים, ראש מחלקת הרבנות ברבנות הצבאית הראשית ומפקד סיירת צנחנים לשעבר, שצפוי לקבל דרגת תת-אלוף, מונה על ידי הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט. המינוי מותנה בחתימתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שצפוי לאשרו.

לפני כמה שנים נשאל קרים באתר "כיפה" על פסוקים מתוך ספר דברים בנוגע להיתר לחיילים בזמן מלחמה לאנוס נשים. הוא ענה כי כחלק מהשמירה על כושר הלחימה של הצבא ועל רוחם של החיילים, ניתן "לפרוץ" את גדרי הצניעות והכשרות, כך שמותר לאכול מזון טרף ולספק את היצר הרע באמצעות משכב עם גויות בניגוד לרצונן: "אף שהתחברות אל גויה הוא דבר חמור מאוד", כתב "אלא שהוא הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים".

עוד בוואלה! NEWS:
מחאה נגד מינוי הרב הצבאי הראשי; מקורבו: "סיפור מהבוידעם"
סבב מינויים בצה"ל: מפקדים חדשים לעוצבות האש והגליל
"הכפייה הדתית מפריעה לי": כשהרבנית מעבירה שיעורי יהדות בחמ"ל

סא"ל הרב אייל קרים. ניר אריאלי, "במחנה",
"הותר במלחמה, מתוך התחשבות בקשיי הלוחמים". קרים/ניר אריאלי, "במחנה"

אף שטען כי מדובר בפרשנות שאינה תקפה בימינו, עוררו דבריו סערה במערכת הפוליטית. יו"ר מרצ זהבה גלאון גינתה את המינוי ואמרה כי קרים אינו ראוי להיות הסמכות הרבנית הראשית בגוף שבו משרתות עשרות נשים. ח"כ עאידה תומא-סלימאן, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, הוסיפה כי תפנה ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיתנגד למינוי.

בעבר פסק קרים גם כי חיילים לא צריכים לעזוב טקסים צבאיים שכוללים שירת נשים, כל עוד הם נמנעים מלהביט בזמרת. הוא הוסיף כי ראוי להתחשב בחיילים דתיים ולא לשתף בטקסים רשמיים זמרות. היום הובהר בצה"ל קרים שותף לקביעת הנוהל המתקיים בימים אלו בצה"ל, המאפשר לכלל החיילים להיות נוכחים באירוע שבו מתקיימת שירת נשים. בצה"ל ציינו כי במהלך שנות שירותו של הרב, הוא נכח בעשרות אירועים בהם נשמעה שירת נשים, ובעשרות שאלות שנשאל בעבר בסוגיה זו הורה שלא לצאת במהלך האירוע.

קרים מסר גם כי הוא תומך ומאמין בשירותן של נשים בצה"ל. עוד נמסר כי היקף המשימות המוטלות על צה"ל, והפעילות שנעשית בשנים האחרונות על ידי הרב בתפקידו כראש מנהלת השילוב הראוי, שבמסגרתן הותאמו מסלולי השירות ותשתיות צה"ל לפקודת השירות המשותף, אפשרו שירות משותף של חיילות וחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully