וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שחרור מוסול מדאעש: שר ההגנה האמריקני בביקור פתע בעיראק

11.7.2016 / 16:05

אשטון קרטר הכריז לאחר נחיתתו על הצבת 560 חיילים נוספים במדינה. הוא ייפגש עם ראש הממשלה ועם מפקד הכוחות האמריקניים. זאת לאחר שכוחות הממשל כבשו בסיס אווירי סמוך לעיר שבצפון המדינה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר הגיע היום (שני) לביקור פתע בעיראק, שם ייפגש עם כוחות הצבא האמריקניים ועם גורמים עיראקיים. זאת כחלק מניסיונה של וושינגטון לנצל את כיבושו של בסיס אווירי סמוך למוסול מידי דאעש לקראת המבצע לשחרור העיר שבצפון המדינה.

לאחר הגעתו, הכריז קרטר על הצבת 560 חיילים נוספים בעיראק במסגרת המבצע נגד דאעש. חלקם יוצבו בבסיס האווירי אל-קיארה, שנמצא 60 ק"מ מדרום למוסול - העיר הגדולה ביותר בעיראק שעדיין נמצאת בשליטת דאעש - שביום שבת האחרון נכבש על ידי כוחות הממשל בבגדאד. בכך יעלה מניין החיילים והיועצים הצבאיים האמריקנים בעיראק ל-4,650.

גורמים אמריקניים מסרו כי קרטר צפוי להיפגש עם ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי ועם שר ההגנה חאלד אל-עוביידי. זאת לצד פגישה עם הגנרל שון מקפרלנד, שעומד בראש הקואליציה הבינלאומית למלחמה בארגון "המדינה האסלאמית".

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש מנסה למוטט את עיראק: עשרות הרוגים במתקפה על קבר שיעי
טראמפ שיבח את סדאם חוסיין: "הוא ידע להרוג טרוריסטים"
"בתולה ב-12,500 דולר": דאעש סוחר בשפחות מין באמצעות אפליקציה

שר ההגנה של ארצות הברית אשטון קרטר נוחת בעיראק, 11 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
הגיע לביקור פתע. קרטר, הבוקר/צילום מסך, טוויטר

ביום שבת הכריז אל-עבאדי כי שחרור הבסיס הוא צעד חשוב לקראת המבצע להדיפת דאעש ממוסול. בהצהרה שפרסם באתר שלו, ראש הממשלה תיאר את אל-קיארה "בסיס חשוב לשחרור מוסול". הוא קרא לתושבי העיר להתכונן "לשחרור האזורים שלהם".

מוסול, העיר השנייה בגודלה במדינה, נכבשה בקיץ 2014 כחלק ממסע הכיבושים הנרחב של הארגון. בחודש מרץ האחרון פתחו כוחות הביטחון במבצע לכיבוש פאתיה הדרומיים והדרום-מזרחיים של העיר במטרה לנתק את קווי האספקה אליה. ואולם, שחרורה המלא של מוסול לא צפוי להתרחש בקרוב חרף תמיכתה של הקואליציה האמריקנית בכוחות שעל הקרקע.

דאעש נהדף מהעיר פלוג'ה בחודש שעבר אחרי שאחז בה במשך יותר משנתיים. למרות זאת, הארגון עדיין שולט בשטחים נרחבים במערב המדינה ובצפונה ומוציא לפועל פיגועים קטלניים גם בבירה בגדאד.

(עדכון ראשון: 10:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully