וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוניברסיטת בר אילן: סטודנטים לא יחויבו להיבחן אצל המרצה שהתנגד להתנחלויות

10.7.2016 / 18:45

לאחר הסערה שעורר ד"ר אורי וייס כשקרא להתנחלויות "פסיכוזה", אישרה האוניברסיטה ל-30 הסטודנטים שלומדים בקורס שלו לא לגשת למבחן ולקבל ציון עובר. "על הנהלת האוניברסיטה לגבות מחיר", אמר אחד הסטודנטים

עריכה: יאיר דניאל

(בשבוע שעבר: הוריה של הלל אריאל קמו מהשבעה)

אוניברסיטת בר אילן אישרה ל-30 סטודנטים בקורס של ד"ר אורי וייס, שקרא בשבוע שעבר להתנחלויות "פסיכוזה קולקטיבית", לא לגשת לבחינה בקורס שאותו הוא מעביר ולקבל ציון עובר. כפי שפורסם בוואלה! NEWS בשבוע שעבר, וייס, מרצה בחוג למנהל עסקים, עורר את זעמם של הסטודנטים כשפרסם שורה של התבטאויות בסמוך לרצח הלל אריאל בת ה-13 בקריית ארבע. "כשקבוצת הורים בוחרת בשם תיאולוגיה פנאטית להתגורר במקום שמטיל סיכון גדול על ילדיהם, מדובר בפסיכוזה קולקטיבית", כתב.

בעקבות התלונות הודיעה הנהלת בר אילן לסטודנטים כי הם פטורים מלגשת לבחינה המסכמת בקורס, וכי מי שלא ייגש לבחינה יקבל ציון עובר בקורס. סטודנטים רבים הודיעו שינצלו את הפטור ולא ייגשו לבחינה שתתקיים בשבוע הבא.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
משפחת שאול עתרה לבג"ץ; שב"ס: לא נמנע מאסירי חמאס צפייה בגמר יורו
אחרי תשע שנים: ראש הממשלה נפגש עם שר החוץ של מצרים
סקר: כמחצית מהישראלים לא מביעים אמון במשטרה ובממשלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שמח שהאוניברסיטה הקשיבה לקול הברור של הסטודנטים ופעלה בהתאם", אמר איתן מאיר, סטודנט לתואר שני. "עם זאת, חשוב שהאוניברסיטה תמשיך לפעול בנושא ותטפל בעניין הזה כמו שצריך. לא יתכן שמרצה בישראל יגיד דברים כאלה נוראים ולא יהיו לך השלכות מעשיות. על הנהלת האוניברסיטה לגבות מחיר ברור כדי לייצר הרתעה ברורה נגד כל אלה המבקשים לפגוע באזרחי מדינת ישראל".

"מדובר בניצחון קטן בקרב על התודעה", אמר מתן פלג, מנכ"ל "אם תרצו". "נוכחנו לראות כי מרצה ישראלי סורר יכול לפגוע באוניברסיטה שלמה. אני מברך את ראשי המוסד שבחרו לפטור את הסטודנטים מבחינה בקורס אך יחד עם זאת ראוי שמי שיוצא נגד מדינת ישראל ואזרחיה לא יוכל ליהנות מפרותיה. יש לייצר הרתעה משמעותית דרך השעיית המרצה מכל פעילות מחקרית ואקדמאית".

באוניברסיטת בר אילן אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully