וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ירדן סירבה להסגיר לישראל אזרח פלסטיני החשוד ברצח"

לפי דיווח בירדן, בסאם אבו סמיה חשוד במעורבות בפיגוע בירושלים בשנת 1990. למרות מאמצים כבירים מצד ישראל, שאף סייעה לרשויות בירדן, סירב בית המשפט בעמאן לבקשה בנימוק כי אין הסכם הסגרה בין שתי המדינות

עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו - אזרח ירדני שחדר לישראל נורה בידי אזרחים, בסוף השבוע)

בשבוע שעבר סירבו הרשויות בירדן להסגיר לישראל אזרח פלסטיני החשוד ברצח, בשל מעורבותו בפיגוע שאירע בירושלים בשנת 1990 - כך פורסם לאחרונה באתר הירדני "אל-בוואב". זאת למרות בקשת ישראל ואף נכונותה לסייע לירדנים בנושאים שונים הקשורים בהליך ההסגרה. את ההליך ביצעה משטרת מחוז ירושלים באמצעות המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה ובסיוע האינטרפול.

לא ברור מה הביא את המשטרה לבקש את הסגרתו של החשוד, בסאם אבו סמיה, לישראל. אך ידוע כי אדם נוסף נעצר בשבועות האחרונים בהקשר לפרשה. בית המשפט בעמאן סירב להסגיר את אבו סמיה, תושב מחנה אל ערוב במקור, לנוכח העובדה שאין הסכם הסגרה בין שתי המדינות.

עוד בוואלה! NEWS:
"קליין הוריד עשרה מחבלים": תיעוד הקרב של גולני בבינת ג'בל
פרץ מגיב לאורשר: "אמי מרחה אותי במים של הבאבא סאלי"
שני ישראלים נהרגו בתאונת דרכים בקליפורניה

חייל ליד מעבר אלנבי, מרץ 2014. AP
מעבר אלנבי בגבול ישראל-ירדן/AP

בעבר סייעה ירדן לישראל בהסגרתו של רובין אבו-זיד שנעצר בשטחה בשנת 2002 בחשד שרצח שוטר בלוד. בזכות שיתוף פעולה עם כוחות האכיפה הירדניים, הובא החשוד לישראל.

ממשרד המשפטים נמסר: "במענה לפנייתך נציין כי אין באפשרותנו להתייחס לנושא בשלב זה".

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר: "מטבע הדברים לא נתייחס לפרטי תיק ספציפי או לגופו של אדם זה או אחר. משטרת ישראל פועלת בנחישות לחשיפה, חקירה ומיצוי דין עם כל מי שמעורב בפעילות פלילית, לא כל שכן בעבירות חמורות, תוך שיתוף פעולה עם גופי אכיפה בארץ ובעולם. תוצרי פעילות זו, אשר אינם מוגבלים בזמן ובמקום, מדברים בעד עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully