וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתושב נתניה ועד נתניהו: כך התגלגלו שברי המטוס מישראל למצרים

9.7.2016 / 14:47

סיפור מציאת חלקי כלי טיס בחוף בישראל שעשויים להיות שייכים למטוס המצרי שהתרסק היה מקרי לחלוטין: הכול החל מאזרח ערני, עבר דרך משרד התחבורה, עו"ד מולכו ועד לראש הממשלה, ששהה באפריקה. אתמול הועברו השברים לקהיר

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(בווידאו: הקלטה שפורסמה מתא הטייס של המטוס המצרי, לפני כחודש)

שברי המטוס שהתגלו השבוע מול חופי ישראל הועברו אתמול (שישי) בשעה 16:00 אחר הצהריים לידי השלטונות המצריים. שברים של המטוס המצרי אותרו עד כה בכמה נקודות במזרח הים התיכון, מאז התרסק במהלך טיסה מפריז לקהיר ב-19 במאי. ממצאי הקופסה השחורה חשפו כי שריפה פרצה במטוס ועתה ייתכן כי השברים שנתגלו על החוף בישראל יסייעו לגלות פרטים חדשים על נסיבות ההתרסקות.

גילוי שברי המטוס בשטח ישראל היה אירוע מקרי לחלוטין. תחילתו של הסיפור ביום חמישי בבוקר, כאשר אזרח ישראלי ראה את השברים לאורך החוף באזור נתניה. האזרח יצר קשר עם משרד חוקר התאונות במשרד התחבורה, האחראי על חקר תאונות ותקלות אוויריות בישראל. במשרד התחבורה הגיעו לאחר בדיקה קצרה למסקנה שהשרידים שראה האזרח על החוף הם אכן שברי מטוס, ושמדובר במטוס המיוצר על ידי חברת איירבוס, אחת מיצרניות המטוסים הגדולות באירופה. המטוס המצרי שהתרסק במאי השנה, היה גם הוא מתוצרתה של איירבוס.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! NEWS:
הירי בטקסס עלול להפוך לקו פרשת המים של מחאת השחורים בארה"ב
אחרי ששוטר תועד תוקף עובד CIA במוסקבה: ארה"ב גירשה דיפלומטים רוסים
ממשיכה להתגרות: קוריאה הצפונית ערכה ניסוי נוסף בטיל בליסטי

צבא מצרים פרסם תצלום של שברי מטוס הנוסעים שנמצאו לחופי אלכסנדריה. ספק 500
שברי המטוס שנמצאו בחופי אלכסנדריה במצרים/ספק 500

לאחר שישראל יצרה קשר עם מטה חברת איירבוס, ואף הועברו לנציגי החברה תמונות של השברים, הגיעו בחברה למסקנה בסבירות גבוהה שמדובר בשברי המטוס המצרי מדגם איירבוס A320, שאחריו נערכו חיפושים רבים בדרום-מזרח הים התיכון בשבועות שאחרי ההתרסקות. היצרנית יצרה קשר עם חברת התעופה המצרית כדי לעדכן אותה כי ככל הנראה נמצאו שברי המטוס בחופי ישראל, קצת פחות מחודשיים לאחר שהוא התרסק מעל הים.

נתניהו הורה להעביר את שרידי המטוס למצרים בהקדם

בשלב הזה, המידע התגלגל חזרה ממצרים לישראל, כאשר גורם בכיר בשלטון במצרים, שעודכן בהתפתחויות האחרונות, יצר קשר עם עו"ד יצחק מולכו, שליחו המדיני של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המשמש גם כשליח מדיני מטעמו, ונמצא בקשר שוטף עם גורמי שלטון במצרים. אותם גורמים עדכנו את מולכו במידע שקיבלו בעקיפין מישראל, ואמרו כי ההערכה שלהם, בין השאר על סמך התמונות שהועברו אליהם, היא שמדובר באותו מטוס של חברת "איג'יפטאייר" שאבד בחודש מאי.

לאחר שיחתו של מולכו עם המצרים, הוא יצר קשר עם ראש הממשלה נתניהו, שבמשך כל השבוע שעבר שהה בביקור ממלכתי באפריקה. הידיעה על המטוס המצרי הגיע אליו בתחנה האחרונה של ביקורו, אתיופיה. נתניהו הורה להעביר את שרידי המטוס שנמצאו בחוף בנתניה אל המצרים בהקדם האפשרי, ואתמול בשעות אחר הצהריים, כאמור, התבצעה ההעברה.

אבי אשכנזי על היעלמות המטוס המצרי שיצא מפריז לאולפן. מערכת וואלה!
ההתרסקות גבתה את חייהם של 66 נוסעים ואנשי צוות. מטוס של חברת איג'יפטאייר/מערכת וואלה!

גורם בכיר במשרד התעופה האזרחית במצרים אמר אמש לתקשורת המצרית והבינלאומית כי "חדשות ועדכונים לגבי המטוס יגיעו אך ורק בערוצים הרשמיים. אנו מבקשים מהתקשורת לא להיגרר אחר שמועות או דיווחים לא רשמיים". הוא הוסיף כי הוועדה החוקרת את נסיבות ההתרסקות "עובדת בשקיפות מלאה עם התקשורת ותשלח עדכונים כאשר יהיה בידיה מידע ודאי".

בחודשים האחרונים התפרסמו בתקשורת המצרית תיאוריות קונספירציה שונות ומשונות, לפיהן ישראל, ארצות הברית או שתיהן יחדיו, הן שגרמו לנפילת המטוס בשמי הים התיכון. זאת, בשעה שרוב הערכות המומחים בעולם הן שמדובר בתקלה טכנית שהתרחשה על המטוס. כתוצאה מההתרסקות נהרגו 66 נוסעים ואנשי צוות שהיו על המטוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully