וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע ליד אריאל: פלסטינית ניסתה לדקור חייל ונורתה

6.7.2016 / 0:28

פלסטינית הגיעה לצומת גיתי אבישר שנמצא ממערב לעיר, וניסתה לדקור חיילים מגבעתי. החיילים זיהו אותה, ירו בה והיא נפצעה קשה. ראש מועצת שומרון: "התגובה צריכה להיות הגבלת חופש התנועה של ערבים בכבישים הללו". צפו בתיעוד

צילום: המועצה האזורית שומרון, עריכה: אביב אירגז

פלסטינית בת 17 ניסתה אתמול (שלישי) לדקור חייל מחטיבת גבעתי בצומת גיתי אבישר שממערב לאריאל, כך על פי הודעת צה"ל. המחבלת, ג'מילה דאוד חסן משכם, נורתה בידי החייל ונפצעה קשה. היא פונתה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. לא דווח על נפגעים נוספים.

"המפגעים הנלוזים לא יצליחו לשבור את רוחנו, זוהי ארצנו, מולדתנו ונישאר כאן לנצח", אמר ראש העיר אריאל, אליהו שבירו. "תשובתנו לאלה המנסים לפגוע בנו היא שילוב של לחימה עיקשת של גורמי הביטחון וחיזוק ההתיישבות בכל שטחי מדינת ישראל, הכוללים את שטחי יהודה ושומרון".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"לסמן בעיגול את מי שלא יחזרו": התיעוד האחרון של של הצוות מלבנון
החובש שלח SMS לאביו של אזריה: "צריך לשפוט את מי שלא וידא הריגה"
שב"כ: חשפנו מידע על מנהרות מתחת למבנים אזרחיים ברצועה

המחבלת הפצועה מניסיון הדקירה בצומת גיתי אבישר ליד אריאל 5 יולי 2016. ראובן קסטרו
פינוי הפלסטינית לבית החולים בילינסון/ראובן קסטרו
זירת ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר, 5 ביולי 2016. אבי אדרי, תצפית TPS
כוחות בסביבת הפלסטינית לאחר שנורתה/תצפית TPS, אבי אדרי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון הוסיף: "ניסיונות הדקירה, הירי ויידוי האבנים לא ייפסקו עד שממשלת ישראל תבין שבטרור מטפלים ביד קשה. אנחנו מצפים שממשלת ישראל תראה את המטרה העומדת לנגד עיניה: הגנה על אזרחי מדינת ישראל בכל מקום הרבה לפני הדאגה לחופש התנועה של הטרוריסטים".

לטענתו, "התגובה לניסיון פיגוע כזה, שהיה יכול להסתיים בטרגדיה נוספת, צריכה להיות הגבלת חופש התנועה של הערבים בכבישים הללו. לא כי אנו חפצים ברעתם של הערבים, אלא כי אנחנו חפצים בבטחוננו ובחיינו. זה לא יותר מדי לבקש".

זירת ניסיון פיגוע דקירה בצומת גיתי אבישר, 5 ביולי 2016. דוברות מועצת שומרון, ספק 500
"בטרור מטפלים ביד קשה". זירת האירוע/ספק 500, דוברות מועצת שומרון

בשבוע שעבר נרצחו מיכאל מרק והלל אריאל ונפצעו בני אדם נוספים בארבעה אירועי טרור שונים. ביום שישי נורה צרור יריות לעבר מכוניתו של מרק, שבה נסע עם אשתו ושניים מילדים. אשתו נפצעה קשה, וילדיו נפצעו בינוני וקל.

באותו הבוקר ניסתה מחבלת פלסטינית לדקור לוחמת ליד מערת המכפלה ונורתה למוות על ידי חייל - כך לפי הודעת צה"ל. מהודעת מג"ב עולה כי המחבלת הגיעה לעמדת לוחמי משמר הגבול באחת הכניסות למערה ועוררה את חשדם. היא נלקחה לבידוק בחדר צדדי, ובשלב זה שלפה סכין וניסתה לדקור את הלוחמת ששהתה עמה בחדר. לוחם נוסף שהיה במקום ירה לעברה ולאחר זמן קצר היא מתה מפצעיה.

צומת גיתי אבישר. גוגל מפות, צילום מסך
צומת גיתי אבישר/צילום מסך, גוגל מפות

ביום חמישי נרצחה הלל בת ה-13 כשישנה בביתה בקריית ארבע. המחבל, פלסטיני בן 17 מהכפר הסמוך בני נעים, חוסל על ידי כיתת הכוננות של ההתנחלות.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל טיפס על הגדר החכמה המקיפה את ההתנחלות ורץ כמה מאות מטרים עד לביתה של הלל, המבודד יחסית, שם נכנס לחדרה דרך החלון. כיתת הכוננות אמנם הוקפצה למקום, אך הגיעה לבית משפחת אריאל אחרי שהמחבל רצח את הלל.

בשעות הערב של אותו היום, אירע פיגוע דקירה בסמוך לשוק בנתניה. מחבל דקר גבר כבן 40 ברחוב ששת הימים, רץ לעבר מספרה ודקר בכניסה אליה אישה בת 62. לאחר מרדף קצר שבמהלכו ניסו המוכרים בדוכנים לעצור אותו, ירה בו גולן יוספן, עובד בחנות "זול למהדרין" בשוק, והרג אותו.

דנה ירקצי השתתפה בהכנת הידיעה.

(עדכון ראשון: 17:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully