וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי הוכנס לרשימת הטרור של מצרים; ארדואן: "משטר מדכא"

נשיא טורקיה שלל את האפשרות לפיוס עם קהיר למרות צעדים דומים שננקטו כלפי ישראל ורוסיה. לדבריו, "המצב עם מצרים שונה, המחלוקת שלנו היא לא עם אחינו, אלא עם הממשלה"

צילום: רויטרס

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן שלל היום (שלישי) את האפשרות לשיפור היחסים עם מצרים, למרות הבליץ הדיפלומטי של אנקרה שהביא לפיוס עם רוסיה ועם ישראל. היחסים בין אנקרה לקהיר עלו על שרטון לאחר ההפיכה הצבאית ב-2013 שהביאה להדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, בעל ברית קרוב של מפלגת השלטון של ארדואן. זאת במקביל לדיווחים על הכנסתו של מורסי לרשימת הטרור של מרצים.

"ההקשר המצרי שונה מצעדי הפיוס שננקטו עם רוסיה ועם ישראל", אמר נשיא טורקיה לעיתונאים בדברים שצוטטו בידי סוכנות הידיעות הטורקית דואן. ארדואן ציין כי הפשרה ביחסים עם "המשטר המדכא" של עבד אל-פתאח א-סיסי לא צפויה בזמן הקרוב. הוא הדגיש כי המחלוקת של טורקיה היא עם ממשלת מצרים ולא עם העם המצרי וגינה את היד הקשה נגד תנועת "האחים המוסלמים".

לקריאה נוספת בנושא
שלוש שנים אחרי ההפיכה, גם חג חדש לכבוד סיסי לא משכיח את הטרור
מצרים: מאסר עולם נוסף לנשיא לשעבר מורסי שהורשע בריגול לקטאר

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ונשיא מצרים, מוחמד מורסי, ספטמבר 2012. רויטרס
היה בעל בריתו הקרוב. ארדואן ומורסי, 2012/רויטרס

לדבריו, "העונשים שהושתו על מורסי ועל חבריו התבססו על בדיות". נשיא מצרים המודח נידון לעונש מוות ולשורת מאסרי עולם לאחר שהורשע בכמה עבירות, בהן בריחה מהכלא בזמן המהפכה שבה הופל חוסני מובארק, ריגול למען קטאר וקשירת שקר עם ארגוני טרור נגד מצרים. "העם המצרי הוא אח שלנו, אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטות הללו בידי משטר מדכא", אמר.

ערב הסעודית, שהידקה את יחסיה עם טורקיה לאחרונה ואחת מתומכותיו העיקריות של א-סיסי, מנסה להביא לפיוס בין שתי המדינות. אתמול דיווח הביטאון הרשמי של מצרים כי בחודש אפריל החליט בתי משפט במדינה להכניס את מורסי לרשימת גורמי הטרור לראשונה מאז הדחתו. לפי דיווח בעיתון הסעודי א-שרק אל-אווסט, מוסרי הוכנס לרשימה שכללה 35 אנשים יחד עם תנועת "האחים המוסלמים" עצמה. תוקפה של ההחלטה הוא שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully