וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה מדמם בנמל התעופה באיסטנבול: 41 נהרגו, כ-239 נפצעו

משה שטיינמץ, שליח וואלה! NEWS לאיסטנבול, ודנה ירקצי

29.6.2016 / 8:39

נמל התעופה אטאטורק שב אט אט לפעילות תחת אבטחה מוגברת. על פי ההערכות, שלושה מחבלים מתאבדים של דאעש אחראים לפיגוע, האחרון בשורה ארוכה של פיגועים קטלניים במרכזי הערים הטורקיות

צילום: משה שטיינמץ באמצעות הסמרטפון של וואווי, עריכה: טל רזניק

כשבע שעות לאחר פיגוע ההתאבדות המשולש בנמל התעופה אטאטורק שבאיסטנבול, שבו נהרגו אמש (שלישי) לפחות 41בני אדם, הוא שב הבוקר לפעילות סדירה. בעוד שבכניסה לטרמינל הטיסות היוצאות ממשיכות עבודות הניקיון ושיקום הנזקים, כלי התקשורת המקומיים דיווחו כי החל מהשעה 5:00 בבוקר כבר הותר לנוסעים להגיע לשדה התעופה, שהכניסות אליו תוגברו בכוחות משטרה גדולים.

על פי הדיווח ברשת "האברטורק", חברת התעופה "טורקיש איירליינס" חידשה הבוקר את טיסותיה הפנימיות והבינלאומיות החל מהשעה 8:00 הבוקר מנמל התעופה, השלישי העמוס ביותר באירופה וה-11 בעולם, ואליו. המטוס הראשון נחת בנמל התעופה כבר בשעה 4:00 לפנות בוקר. בהודעה רשמית מהחברה, נמסר כי נוסעים שיבקשו לשנות או לבטל טיסות מאטאטורק או אליו שמועדן עד 5 ביולי, יוכלו לעשות זאת ללא כל עלות נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם אמריקני: המחבלים מאיסטנבול - לוחמי דאעש שנשלחו לטורקיה
ישראלי בפיגוע באיסטנבול: "תעזרו לנו לצאת מכאן, מהומת עולם"
לאחר שבוטלו: חודשו טיסות "טורקיש איירליינס" מישראל לאיסטנבול

אולם צ'ק אין ריק בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול בבוקר שלאחר הפיגוע. רויטרס
כ-130 ישראלים ממתינים לשוב לארץ. שדה התעופה אטאטורק, הבוקר/רויטרס

מנתוני משרד החוץ עולה כי כ-130 ישראלים נמצאים כעת בנמל התעופה, וממתינים לטיסה חזרה לישראל. כ-70 מהם הגיעו אמש מקופנהגן, 30 נוספים מקישינב ו-40 מטיסות נוספות. נוסעי הקבוצה מקופנהגן צפויים לצאת מאיסטנבול בטיסה שתמריא בשעה 12:00. נוצר קשר עם כל הישראלים שנמצאים בטורקיה.

אליסה מרטינז, שהגיעה אתמול לשדה התעופה בדרכה לביתה בצרפת, סיפרה לוואלה! NEWS: "תמיד את חושבת שזה קורה לאנשים אחרים. אני לא יודעת מה הפתרון, אבל אני פשוט מקווה שזה ישתפר ושנרגיש בטוחים יותר". היא הוסיפה כי היא "מפחדת, אבל אנחנו בסדר". אחותה, מאנו, הוסיפה: "אנחנו בסדר, היינו במלון. אני לחוצה ופשוט רוצה לחזור הביתה למשפחה".

הלילה הגיע ראש הממשלה בינאלי יילדרים לזירת הפיגוע, שבו נפצעו 147 בני אדם, והעריך כי שלושת המחבלים המתאבדים שפוצצו את עצמם בכניסה לנמל התעופה קשורים לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). גם גורם בכיר ביחידה ללוחמה בטרור של ארצות הברית מסר לרשת NBC כי "סביר מאוד" שמתקפת הטרור באיסטנבול בוצעה ותוכננה על ידי 35 לוחמי דאעש שנשלחו לטורקיה לפני תחילת חודש רמדאן. עם זאת, טרם נמסרה כל הודעה רשמית מטעם הארגון.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שערי עיתונים בוקר אחרי הפיגוע בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול טורקיה 29 ביוני 2016. משה שטיינמץ
הפיגוע בכותרות העיתונים בטורקיה, הבוקר/משה שטיינמץ
שערי עיתונים בוקר אחרי הפיגוע בשדה התעופה אטאטורק באיסטנבול טורקיה 29 ביוני 2016. משה שטיינמץ
הפיגוע בכותרות העיתונים בטורקיה, הבוקר/משה שטיינמץ

הפיגוע האחרון מגיע בעקבות שורה ארוכה של פיגועים קטלניים בטורקיה בשנה האחרונה. מלבד מתקפת מרגמות על שדה התעופה השני של איסטנבול, סביחה גוקצ'ן, בצדו האסייתי של העיר, שבו נהרגו שני בני אדם ב-23 בדצמבר, קרוב ל-200 בני אדם נהרגו בפיגועים נוספים באיסטנבול ובאנקרה, שבוצעו על ידי "המדינה האסלאמית" או על ידי ארגונים כורדיים.

ב-7 ביוני נהרגו 11 בני אדם בפיגוע שכוון נגד כוחות המשטרה במרכז איסטנבול. בחודש מרץ, תוך שבוע נהרגו ארבעה בני אדם בפיגוע התאבדות בשדרות איסתיקלאל בלב העיר, הגדולה ביותר בטורקיה, ו-34 בני אדם נהרגו במרכז הבירה אנקרה. כחודש לפני כן, נהרגו 29 בני אדם בפיגוע נגד כוחות הצבא באנקרה, ובחודש ינואר 11 בני אדם נהרגו בפיגוע באזור המסגד הכחול שבאיסטנבול.

פיצוץ בנמל התעופה אטאטורק, איסטנבול, טורקיה. יוני 2016. רויטרס
כ-200 הרוגים בפיגועים באנקרה ובאיסטנבול מתחילת השנה. זירת הפיגוע, הלילה/רויטרס

זאת, מצד אחד במסגרת הלחימה הנמשכת בין כוחות הביטחון הטורקיים לארגונים הכורדיים בדרום-מזרח המדינה, ומהצד השני במסגרת המאבק בדאעש בסוריה ובעיראק, שמשיב בפיגועים במרכזים תיירותיים. החשש בטורקיה כעת הוא שהמשך הפיגועים יחמיר את הפגיעה בתעשיית התיירות המקומית, שכבר ספגה מכה בתקופה האחרונה בשל המצב הביטחוני ובשל משברים דיפלומטיים עם כמה מדינות, בראשן רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully