וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גולדין על ההסכם עם טורקיה: "נתניהו פעל בניגוד להבטחותיו"

משפחתו של החלל הנעדר הגיבה להכרזה על ההסכם, שהשבת בנם וסמ"ר אורון שאול לא נכללת בו. "העסקה מתעלמת מכאב המשפחות", מסרו. יאיר לפיד: "ההסכם קשה לעיכול. התפקיד שלנו הוא להזכיר ולזכור את הבנים בכל יום". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכת וידאו: ניר חן, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: ניצן ליבנה ותום רוכלין

משפחתו של הדר גולדין, שנפל ב"צוק איתן" ומוגדר נעדר שבוי מלחמה בעזה, התייחסה היום (שני) להגעה להסכם הפיוס עם טורקיה, שבו לא נכלל סעיף הנוגע להשבת בנם וסמל-ראשון אורון שאול, שנפל בקרב בשג'אעיה. "אנו רואים בחומרה רבה את ההסכם המתגבש בין ישראל וטורקיה, שמפקיר את סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, ואינו כולל את החזרת גופותיהם משבי חמאס", נמסר בהודעת המשפחה. "הצהרותיו של ראש הממשלה ריקות מתוכן. הוא פועל בניגוד להבטחותיו כלפינו עד לימים האחרונים ממש ומביא לעם ישראל ולנו הסכם רע ובעייתי, המתעלם מכאב המשפחות ומגורלם של גיבורי ישראל".

"אנו לא זקוקים לאמפתיה מנבחרי הציבור, אלא להצבעתם נגד ההסכם הרע הזה והתניית כל הסכם בהחזרת הגופות על בסיס הומניטרי, בטווח זמנים מוגדר וברור מראש", הוסיפה המשפחה. "האינטרס הלאומי הראשון במעלה הוא שחיילי צה"ל ולוחמיו יידעו שהמנהיגים השולחים אותם לשדה הקרב דואגים ומחויבים להשבתם".


עוד כתבות בנושא:
נתניהו: "להסכם הפיוס יהיו השלכות חיוביות על הכלכלה"
משפחות הנעדרים נגד ההסכם עם טורקיה: "מעניקים פרס לחמאס"
הוריו של אורון שאול: לא תיתכן עסקה עם טורקיה בלי השבת הבנים

משפחת אורון שאול פוגשת את יולי אדלשטיין בלשכתו בכנסת. נועם מושקוביץ
משפחות גולדין ושאול בלשכתו של אדלשטיין, היום/נועם מושקוביץ

מוקדם יותר היום הגיעו הרצל וזהבה שאול, הוריו סמ"ר אורון שאול, למשכן הכנסת ביחד עם נציגים ממשפחתו של הדר גולדין. המשפחות נפגשו עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, ובהמשך הגיעו לאוהל המחאה שהוקם אתמול מול בית ראש הממשלה, שבו קוראים הפעילים לא לחתום על הסכם מבלי שתיפתר סוגיית החיילים. עד ישיבת הקבינט ביום רביעי הקרוב, שבה צפויים השרים לאשר את ההסכם, בכוונת המשפחה להיפגש עם חברי כנסת בכירים.

הוריו של שאול נמצאים במצב בריאותי לא קל ומתקשים לשהות באוהל המחאה, אך למרות זאת הם החליטו להגיע למקום, מתוך תקווה שנוכחותם תשפיע על החלטת ההנהגה. אתמול הגיע לאוהל האב הרצל. "החלטתי שעלי לעשות את המאמץ הזה, כדי להחזיר הביתה את אורון והדר. צריך להתאמץ, אעמוד בכך", אמר, וציין כי "המשפחה זוכה לתמיכה רחבה מאנשים רבים שלא מפסיקים להתקשר, לסייע ולהציע את עזרתם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הקמת אוהל מחאה של משפחת אורון שאול, מול בית ראש הממשלה בירושלים. 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
"המשפחה זוכה לתמיכה רחבה". אוהל המחאה שקם מול בית ראש הממשלה/נועם מושקוביץ

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה מנגיסטו המוחזק ברצועת עזה זה שנה ותשעה חודשים, אמר באולפן וואלה! NEWS כי הגיע הזמן שראש הממשלה ידרוש את השבת הבנים. "טורקיה דורשת סיוע הומניטרי לפליטים ברצועת עזה ולא ייתכן שאיתנו יתנהגו באופן שונה". הוא סיפר על מחאתו מול משרד ראש הממשלה ואמר כי היא תימשך. "אסור לפרסם הסכם בלי החזרת הבנים". הוא ציין כי משפחתו חזקה ותשמיע את קולה בכל מקום.

לדבריו, "חמאס מעדיף לשמור את אחי ולנצל את המצוקה הנפשית שלו. אם הוא היה חייל יש חוקים בינלאומיים וגם אם הוא לא, יש מנהג אנושי. לפי המידע שבידינו אחי חי. אבל לא משנה מה מצבו, חמאס יישא בתוצאות. אני מאמין שחמאס יתנהג אליו באופן אנושי".

הפגנה למען שחרור אברה מנגיסטו, מול משרד ראש הממשלה. ירושלים 26 ביוני 2016. נועם מושקוביץ
הפגנה למען שחרור מנגיסטו, אתמול/נועם מושקוביץ

יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום בפתח ישיבת הסיעה בכנסת להסכם עם טורקיה. "ההסכם קשה לעיכול, אבל יש אינטרס לאומי ביטחוני בהסכם הזה. אין מקום להתנגחויות פוליטיות סביב החזרת גופות הבנים. אני לא עומד לתקוף כאן את ההסכם עם טורקיה. יש את מה שכולנו מרגישים, ויש את האינטרס הלאומי והביטחוני, והאינטרס הלאומי והביטחוני קודם".

לפיד סיפר כי אתמול דיבר עם אמו של הדר גולדין. "הבטחתי לה שאנחנו לא שוכחים לרגע את הבנים. המשפחות יודעות שאנחנו איתן. התפקיד שלנו הוא להזכיר ולזכור את הבנים בכל יום, ולהמשיך לחפש דרכים בכל יום כדי לברר מה בדיוק עלה בגורלם.

(עדכון ראשון: 11:21)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully