וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לסגנה של נציבת שב"ס: קצין שאחראי לבריחת אסיר עולם

26.6.2016 / 18:15

גורמים בשב"ס טוענים כי הנציבה קלינגר מתכוונת למנות את מפקד מחוז מרכז לשעבר טאפש מקבל, שקיבל הערה פיקודית לאחר שירון סנקר נמלט בשנה שעברה. "אנשים שנמצאו נגדם מסקנות מקודמים מיד"

עריכה: ניר חן

מסקנות ועדת חקירת הבריחה של סנקר, דצמבר 2015

מפקד מחוז המרכז בשב"ס לשעבר, גונדר טאפש מקבל, שקיבל הערה פיקוד בשל בריחת אסיר העולם ירון סנקר בשנה שעברה, מועמד להתמנות לסגנה של הנציבה עופרה קלינגר - כך טוענים גורמים בשב"ס.

סנקר, שהורשע בשני מעשי רצח, הצליח להימלט ממאסרו בעת שאושפז בבית החולים אסף הרופא. כעבור זמן מה ולאחר סריקות נרחבות נלכד סנקר, ובעקבות המקרה הוקמה ועדת חקירה, שמצאה מחדלים חמורים וקבעה מסקנות קשות נגד כמה מהמעורבים. כעת, על פי גורמים בשב"ס, הנציבה מעוניינת לקדם את מפקד המחוז לשעבר מקבל. שני קצינים בכירים אחרים שבתפקודם נמצאו ליקויים כבר קודמו לתפקידים בכירים.

נוסף על התקרית החמורה של סנקר, במהלך כהונתו של מקבל, כיום מפקד מחוז הצפון, אירעו עוד שתי פרשות. במרץ 2013 השתלט האסיר מיכאל ירוסלבסקי על הסוהרים ששמרו עליו בבית החולים מאיר שבכפר סבא, חטף את נשקו של אחד מהם, אזק את הסוהרים ונמלט.

במקרה שני, שאירע בפברואר 2014, הצליח האסיר סמואל שיינבין להכניס לכלא רימונים עם אקדח וירה לעבר סוהרים ואסירים. רק לאחר קרב יריות מול לוחמי הימ"מ של המשטרה הוא נורה למוות. בשני המקרים, ועדות החקירה מצאו מחדלים קשים בתפקוד היחידות שהיו תחת פיקודו של מקבל.

עוד כתבות בנושא:
אסיר מסוכן שהורשע ברצח כפול ושובת רעב נמלט מבית החולים - ונלכד
התיר את האזיקים - וברח: אישום נגד אסיר העולם שנמלט מבית החולים
מחדל בריחת האסיר: מפקד המחוז יינזף; מפקד הכלא צפוי להיות מודח

גונדר טאפש מקבל, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
מועמד לתפקיד סגן נציבת שב"ס. מקבל/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, לאחרונה מונה קצין המבצעים של מחוז מרכז לתפקיד סגן מפקד כלא צלמון - הכלא הגדול ביותר בצפון. הוועדה קבעה כי הקצין יועמד לדין משמעתי ויעוקב בדרגה, אך בפועל קיבל את אחד התפקידים היוקרתיים בשב"ס. כמו כן, קצין המודיעין המחוזי בתקופת הבריחה של סנקר מונה לאחרונה כסגן מפקד כלא עופר - תפקיד פיקודי מהותי, למרות שהוועדה קבעה כי תירשם לו הערה פיקודית.

"לא ברור למה צריכים למנות ועדת חקירה אם בסוף אנשים שנמצאו נגדם מסקנות מקודמים מיד, אומנם לא בדרגה אך בתפקיד", אמר גורם בשב"ס. "החמור מכל זה העניין ששמו של מפקד המחוז עולה עתה כמועמד מוביל מבחינת הנציבה כמי שימונה לסגנה במקומו של גונדר אלי גביזון, שביקש לאחרונה לפרוש. מדובר בתפקיד הכי רגיש ומשמעותי בארגון אחרי הנציבה".

משב"ס נמסר בתגובה: "המלצות ועדת החקירה שמונתה בעקבות בריחת האסיר ירון סנקר הוגשו ב-24 בדצמבר 2015. ההמלצות כללו צעדים משמעתיים ופיקודים כדלהלן: קמב"ץ מחוז מרכז הועבר מתפקידו, דרגתו עוכבה וניתנה לו הערה מנהלית. למפקד המחוז, סגנו וקמ"ן המחוז נערכו ראיונות פיקודיים. נציבת בתי הסוהר אימצה את המלצות ועדת החקירה והן יושמו במלואן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully