וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובענה נגד המועמד המוביל לנציב הכבאות: "הסתיר הרשעות מוועדת האיתור"

23.6.2016 / 8:03

לפי התובענה שהוגשה לנציבות שירות המדינה, משה סויסה מילא שאלון למועמד לתפקיד נציב המערך, אך לא ציין בו את ההרשעות המשמעתיות בעברו. הדבר אף הביא לכך שבשנת 2012 לא בחנה הוועדה את עברו לפני שמונה למפקד מחוז הדרום

משה סויסה, מועמד לתפקיד נציב הכבאות הראשי. ינואר 2011. ראובן קסטרו
הציג לכאורה מצג כוזב. סויסה/ראובן קסטרו

המועמד המוביל לתפקיד נציב הכבאות, טפסר בכיר משה סויסה, שאמור היה להחליף את שחר איילון, עלול שלא לקבל את התפקיד בעקבות מצג כוזב לכאורה על עברו המשמעתי לקראת בחירת מפקד למערך הכיבוי. תובענה בנושא הוגשה אתמול (רביעי) לנציבות שירות המדינה נגד טפסר סויסה, מפקד מחוז הדרום במערך, ולפיה לא ציין את הרשעותיו המשמעתיות בשאלון למועמד וריאיון בוועדת האיתור לתפקיד הנציב.

לפי התובענה, כששימש מפקד מחוז ירושלים במערך, סויסה ננזף על ידי מנכ"ל עיריית ירושלים, יאיר מעיין, לאחר שהורשע בבית הדין למשמעת ברשויות המקומיות על כך שהשתמש במילים מבזות כלפי חבר מועצת עירייה. אותה הרשעה משמעתית, כך לפי התובענה, לא הוצגה גם בשנת 2012 כשניגש סויסה למכרז לקבלת תפקיד מפקד מחוז הדרום, ומשום שלא הזכיר זאת, הוועדה אף לא בחנה את עברו, והוא מונה לתפקיד.

"בעשותו כן, הנאשם הציג מצג כוזב ביחס לעברו המשמעתי, הן בטפסים שעליהם חתם והם משלא ציין את עברו המשמעתי בפני ועדת איתור", נכתב בתובענה. עוד צוין כי הדבר חמור, משום שהוא ראה את עצמו מועמד לתפקיד בכיר.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נחשף ה-F-35 שתקבל ישראל: "מכונת המלחמה המתקדמת בעולם"
עשרות מתבצרים בבית הנבחרים בארה"ב בדרישה לדון במדיניות נשק
הירי למוות בנער הפלסטיני בכביש 443: שלושה חיילים נחקרו באזהרה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארדן עשוי למנות מועמד מבחוץ כ"פיצוי" למשטרה. התובענה שהוגשה נגד סויסה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כחודשיים עלה שמו של סויסה שוב לכותרות, כשתועד חונה בחניית נכים בירושלים. הקצין הבכיר אישר אז את הפרטים לוואלה! NEWS, התנצל ואף אמר כי יבקש לשלם על מעשיו. "החניתי את הרכב לפרק זמן של שלוש דקות. אני מתנצל על הטעות שעשיתי, וברגע זה פונה לגורמים המקובלים בעיריית ירושלים על מנת לשאת בקנס בדוח בגין עבירה זו", אמר. "אני מתנצל שוב על החנייה האסורה, ולא אעשה זאת שוב".

מדובר במועמד המוביל לרשת את תפקידו של הנציב איילון. רבים סבורים במערך הכבאות כי סויסה הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד. עם זאת, לא מן הנמנע כי השר לביטחון הפנים גלעד ארדן יחליט למנות מועמד מבחוץ, בעיקר מתוך שורות המשטרה, כסוג של "פרס ניחומים" לאחר שלא מינה מועמד מהמשטרה לתפקיד המפכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully