וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת דוח יצחקי: אדלשטיין דורש מאלשיך "הסבר מניח את הדעת"

21.6.2016 / 18:10

בעקבות הדיווחים על יצירת מסמך שסוקר את עברם הפלילים של ח"כים ושרים בעבר ובהווה, כתב יו"ר הכנסת למפכ"ל כי "הדבר מעלה תהיות ושאלות על חסינות ושימוש המשטרה בחומרים". המשטרה: "אלשיך ייפגש עם אדלשטיין בכל מועד שייתבקש"

צילום: רוני כנפו וג'וש בריינר, עריכת תוכן: לירן מוסלי וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום וכלין, עריכת תוכן: ניר חן

(ח"כ רויטל סויד לאולפן וואלה! NEWS: "אלשיך צריך להסתובב ולשמוע את הציבור")

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין פנה היום (שלישי) למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בדרישה להסביר את הדיווחים על אודות מסמך שביקש לכאורה מפקד אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב מני יצחקי ליצור, ובמסגרתו נבדק עברם הפלילי של עשרות ח"כים ושרים בהווה ובעבר. "עד כה לא ניתן לטעמי, בכל הכבוד, הסבר מניח את הדעת ליצירתו של מסמך כזה", כתב אדלשטיין. מהמשטרה נמסר כי "המפכ"ל ייפגש עם יו"ר הכנסת בכל מועד שיתבקש ויציג לו את כלל העובדות הרלוונטיות להבנת הסוגיה".

אדלשטיין פתח את פנייתו וכתב כי "בימים האחרונים פורסם בתקשורת דבר קיומו של מסמך משטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת". בהמשך, התייחס לבעייתיות שבדיווחים. "מבלי כמובן לפקפק בסמכותה ובחובתה של המשטרה לחקור במקרים המתאימים חברי כנסת, ריכוז מידע שכזה באופן שבו נעשה הדבר על פי הפרסומים, מעלה תהיות ושאלות, גם כאלה הנוגעות לחופש פעולתם וחסינותם של חברי הכנסת ולשימוש של רשויות האכיפה בחומרים אלה", כתב.

עוד בנושא:
מפכ"ל תחת מתקפה: "הוא צריך להסתובב ולשמוע את הציבור"
"עלול היה להסתבך": המפכ"ל נעדר מדיון בכנסת על הלחצים כלפי המשטרה
המפכ"ל בהתבטאות חריגה: "יאח"ה יכולה להקים - וגם להפיל ממשלות"

רוני אלשיך מפכ"ל המשטרה בועדה לזכויות האישה בכנסת. נועם מושקוביץ
נדרש לספק הסברים. אלשיך/נועם מושקוביץ

"כמי שמופקד על חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, התשי"א-1951, אבקש להיפגש איתך ועם ראש אגף החקירות והמודיעין בהקדם האפשרי על מנת להבין את תכלית יצירתו של המסמך, ולוודא כי המשטרה פועלת בהתאם לתכליתו ורוחו של חוק החסינות, וזאת כאמור מבלי לפגוע בחובתה של המשטרה לחקור חברי כנסת כאשר מתגבשת תשתית לחקירה שכזו".

במקביל, ח"כ מיכל רוזין (מרצ) תעלה מחר להצבעה במליאה הצעה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא המחדלים בהתנהלות המשטרה. "בעת הזאת עולה צורך מיידי בהתערבות הכנסת בכיול מצפני הרכבת הזו, שסטתה לחלוטין מהמסלול", אמרה.

יולי אדלשטיין יו"ר הכנסת. דוברות הכנסת, אתר רשמי
"אבקש להיפגש ולוודא כי המשטרה פועלת בהתאם לרוחו של חוק החסינות". אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת

פנייתו של אדלשטיין מגיעה יממה לאחר שאלשיך ביטל את השתתפותו בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת. "המפכ"ל הבין שהוא היה צריך לחשוף את השמות (של הגורמים שמפעילים לחץ לטענת אלשיך, י"א) בכנסת, והדבר הזה עלול היה להפוך את הדיון לתסבוכת גדולה עוד יותר", אמר גורם במשטרה.

בהודעה רשמית של המשטרה נמסר כי הסיבה להיעדרות היא שדיון בכנסת הוא לא הפורום הנכון לעניינים אלו. "יו"ר הוועדה לביקורת המדינה זימנה להיום בבוקר דיון בהתייחס לדיון הציבורי על אודות הלחצים המופעלים על להב ואגף החקירות והמודיעין. המשטרה הודיעה ליו"ר הוועדה לאחר קיום דיון משפטי בנושא, כי המפכ"ל מנוע מלהשתתף בדיון".

"המשטרה, כגוף אוכף חוק, לא תפר לא את החוק ולא את רוחו. המשטרה תקפיד לנהל את ההליכים המשמעתיים והמנהליים נגד שוטרים וקצינים החשודים בעבירות משמעת חמורות בערכאות המתאימות, ולא בתקשורת, והציבור ישפוט את הדברים בסופם של ההליכים".

(עדכון ראשון: 16:38)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully