וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטודנטים במכללה למנהל תובעים שני מיליון שקלים מהמוסד

16.6.2016 / 10:32

שמונה סטודנטים לכלכלה טוענים כי הובטח להם פטור מרוב הבחינות של אגודת השמאים – אך לאחר ששילמו שכר לימוד של 30 אלף שקלים התברר להם, לטענתם, כי זו "טעות של היועצים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטודנטים במכללה למנהל. צילום ארכיון, למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שמונה סטודנטים במכללה למנהל הגישו בשבוע שעבר תביעה נגד המוסד, בטענה שהבטיח להם כי בתום מסלול הלימודים לתואר בכלכלה עם התמחות בשמאות מקרקעין יזכו לפטור מ-12 מתוך 14 הבחינות של מועצת השמאים. ואולם, לאחר שהחלו את הלימודים ואף שילמו שכר לימוד שנתי של 30 אלף שקלים, התברר להם כי לא יזכו כלל לפטור בבחינות המועצה. לטענת הסטודנטים, נאמר להם כי מקורה של ההבטחה ב"טעות של היועצים". כעת הם דורשים פיצוי בסך 257,641 שקלים כל אחד - כשני מיליון שקלים בסך הכול.

התביעה הוגשה בשבוע שעבר לבית משפט השלום בראשון לציון באמצעות עורכי הדין אופיר סטרשנוב ואהב כהן ממשרד "כהן סטרשנוב לונדון". שמונת הסטודנטים, תלמידי שנה א' במסלול הלימודים לתואר ראשון בכלכלה עם התמחות בשמאות מקרקעין, טוענים כי נרשמו למסלול לאחר הבטחה בכתב ובעל פה מיועצי הלימודים של המכללה למנהל, כי יזכו לפטורים בבחינות.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
היועמ"ש סגר את תיק החקירה נגד שופט שנחשד בעבירות מין בבתו
ארה"ב: הפעוט שנגרר על ידי אליגטור ב"דיסניוורלד" מת
בשטח ירושלים: המשטרה הפלסטינית ירתה בראשו של בן 15. תיעוד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התחייבות המכללה לפטור מבחינות של מועצת השמאים/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב התביעה, "לימים התברר להם כי ההשתתפות במסלול 'ייחודי' זה במכללה למנהל אינה מקנה, לא תקנה בעתיד, ולטענת הנתבעת מעולם לא הקנתה 12 פטורים, ואף לא פטור אחד, מתוך 14 הבחינות של מועצת השמאים. בשורה עגומה ומצערת זו נודעה לכלל התובעים רק חודש לאחר תחילת הלימודים, באמצעות דיקן בית הספר לכלכלה במכללה למנהל פרופ' איתמר שבתאי, במהלך מפגש אינפורמטיבי על אודות טיב המסלול".

כמו כן, בכתב התביעה נטען כי "בשורה זו לא הגיעה מיוזמתו של שבתאי, אלא נודעה לסטודנטים רק לאחר שהוא התבקש על ידי אחד התובעים למסור מידע לכלל המסלול על אודות הפטורים המובטחים". לפי התביעה, הסטודנטים נענו: "אתם מדמיינים", "אין דבר כזה" ו"לא יכול להיות דבר כזה".

עוד נטען כי גם הרכזת האקדמית אשר איתה נפגשו הסטודנטים לא שללה את דבר הבטחת 12 הפטורים לתובעים, ואמרה כי מדובר בטעות של היועצים האקדמיים. נכתב שהיועצת אמר כי "למרות ההבטחה המפורשת לפטורים, בסופו של יום לא אישרה המועצה הארצית לנתבעת את ההסדר שהובטח לנתבעים, וכי היא מצטערת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

המכללה למנהל: "הצענו להחזיר את הכסף"

מהמכללה נמסר בתגובה כי בכל הפרסומים שפרסמה במגוון ערוצים ניתן מידע מדויק ומפורט על התכנית, והובהר כי התכנית מכינה לבחינות ההסמכה החיצוניות של מועצת השמאים. "התובעים מתייחסים לפרסום אחד בלבד שנוסח באופן שאינו ברור ופורסם לתקופת זמן קצרה", טענו במכללה. "עם זאת, המכללה נהגה בהגינות ובשקיפות והציעה לסטודנטים שמעוניינים בכך לקבל את כל כספם בחזרה. לשמחתנו, רק סטודנטית אחת בחרה לעשות זאת מתוך 110 הרשומים בתכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully