וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתור תת-קרקעי ואקדח: כך נערך תושב הגליל למלחמה עם חיזבאללה

14.6.2016 / 11:45

עשור לאחר מלחמת לבנון השנייה ישתתפו תושבי הגליל העליון בתרגיל לפינוי היישובים. אחד מהם אינו מסתפק בהיערכות צה"ל וכבר הכין לו ולמשפחתו מסתור תת-קרקעי ובו אקדח, ציוד עזרה ראשונה וקופסאות שימורים. "לא סומך על אף אחד, מוכן ליום הדין"

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: חיזבאללה מציג - כך נכבוש את הגליל

במלאות עשור למלחמת לבנון השנייה, תערוך היום (שלישי) בשעות הצהריים המועצה האזורית גליל עליון, בשיתוף עם צה"ל, תרגיל לפינוי תושבים מיישובי הגדר. התרגיל ידמה תרחיש שבו ינסה חיזבאללה לממש את איומיו לכבוש את הגליל במערכה הבאה, ובניגוד למלחמה ב-2006, תכנית הפינוי הנוכחית כוללת גם מערך של מקומות מוכנים לקליטת התושבים המפונים.

כבר ב-2011 הודיע חיזבאללה על תכניתו להעביר את המלחמה הבאה לשטח ישראל. בהמשך אף הצהיר מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, כי בכוונתו לכבוש במערכה הבאה את הגליל. עבור רבים מתושבי המועצה האזורית, שישתתפו לראשונה בתרגיל מסוג זה, מדובר אולי בתרחיש דמיוני ומשעשע, אבל אחרים לוקחים את דבריו של נסראללה קצת יותר ברצינות.

ס', קצין צה"ל במילואים המתגורר באחד היישובים שלאורך גבול לבנון, כבר הכין בחודשים האחרונים מסתור לו ולבני משפחתו למקרה שחיזבאללה אכן יפלוש לשטח ישראל. בתמונות המתעדות את המסתור, המתפרסמות לראשונה בוואלה! NEWS, נראה חלל תת-קרקעי, שהגישה אליו מתאפשרת רק באמצעות זחילה דרך פתח ברוחב של כ-30 ס"מ. במקום אחסן ס' ציוד עזרה ראשונה, בקבוקי מים, קופסאות שימורים, מזרונים, שמיכות, כיסאות וציוד שיספיק לדבריו לשלושה ימים.

עוד על איום חיזבאללה:
נסראללה מאיים על חיפה: פגיעת טיל באמוניה היא "פצצת הגרעין" שלנו
נסראללה: "על ישראל לחשוש ליד הגבול, בשטחה ומחוצה לה"
תושבים בצפון חוששים: "חיזבאללה מאיץ בניית מוצבים לאורך הגבול"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הציוד אמור להספיק לשלושה ימים לפחות. המסתור התת-קרקעי של ס'/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לוחמי חיזבאללה למדו בסוריה איך להיות מפלצות מבחינת האכזריות שלהם, ואין לי ספק שהם ינסו ויצליחו לכבוש באופן זמני את הגליל", קבע ס' בריאיון לוואלה! NEWS. "מתי? כשהם יחליטו. מה נעשה? כלום. עוד לפני מלחמת לבנון השנייה הבנתי שאני לא סומך על אף אחד, אלא רק על עצמי. כשהמלחמה פרצה בבוקר בהיר אחד ובלי שום הכנה מוקדמת היה כאן כאוס מוחלט".

התכנית שפרסם חיזבאללה באתר הרשמי שלו כבר לפני שנים אחדות תחת הכותרת "הגליל – מקום העימות הבא עם האויב", כוללת מפה של הגליל, המתארת בפרוטרוט את שמות היישובים והכבישים שאותם הארגון מאיים לכבוש. בתכנית, שלפיה במבצע לכיבוש הגליל ישתתפו 5,000 לוחמי חיזבאללה, מצוינים גם האזורים הראשונים שייכבשו ואסטרטגיית הקרב לכיבושם. גורמי ביטחון אמרו בעבר כי מערכת הביטחון אינה מקלה ראש באיומים הללו וכי תרחיש קיצוני שבו יצליח חיזבאללה להשתלט על יישוב הסמוך לגדר למשך שעות אחדות עד שישתלט עליו צה"ל בחזרה הוא אפשרי.

"יש מעט מאוד חיילים בגבול. בעיקר תצפיתנים וכמה חיילים. זה לא רציני. אין מוכנות של ממש למלחמה הבאה", הוסיף ס'. "המוכנות היא בעיקר במילים. הצד השני אומר ועושה, אנחנו בעיקר אומרים ומעט מאוד עושים. נסראללה אומר שהוא יכניס 5,000 לוחמים בבת אחת – אני מאמין לו. עם כזה יתרון כמותי הם לא צריכים מנהרות שאני ותושבים רבים אחרים יודעים שיש. הם יכולים להיכנס דרך השער. החיילים שמוצבים בגבול, הם הראשונים שיימחקו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגישה למסתור מתאפשרת רק באמצעות זחילה דרך פתח ברוחב של כ-30 ס"מ/מערכת וואלה!, צילום מסך

ס' המשיך לתאר את נבואת הזעם שלו וטען כי אחרי שייכנסו לוחמי חיזבאללה לשטח ישראל הם יתפסו בתוך חצי שעה יישובים ויגיעו למבני הציבור. "לי יש כבר אקדח ומסתור שמוכנים ליום הדין הזה", סיפר ס' על המסתור שהכין. "זה לא מקלט ולא ממ"ד. זה לא יהיה נוח, אבל אני יודע שלא תהיה לנו ברירה. מדובר על מחבוא שרק אני ומשפחתי מכירים אותו".

הוא הסביר כי האספקה במסתור אמורה להספיק לשלושה ימים לפחות משום שהוא סבור כי רק אחרי שלושה ימים יצליח צה"ל להשתלט מחדש על היישוב ולהחזיר אותו לשליטת ישראל. "בינתיים אני מתחזק את המקום ומחליף את בקבוקי המים כדי שיהיו ראויים לשתייה בשעת החירום אחת לשבועיים שלושה", הסביר ס'. "כשהתרחיש הזה יתממש, אנחנו כבר נהיה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully