וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בתולדות האו"ם: נציג ישראלי מונה ליו"ר ועדה

14.6.2016 / 5:01

שגריר ישראל באו"ם דני דנון נבחר בהצבעה חשאית ליו"ר ועדת המשפט של הארגון, אחת משש הוועדות המרכזיות. מהשגרירות נמסר כי למינוי קדמו "חודשים רבים של מאבק דיפלומטי עיקש מאחורי הקלעים"

כנס המלחמה בסמים בעצרת הכללית של האו"ם, ניו יורק. אפריל 2016. רויטרס
ישראל זכתה לתמיכה משמעותית מצד ארה"ב. דיון בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק/רויטרס

הישג תקדימי לישראל באו"ם: לראשונה בתולדות הארגון, יכהן נציג ישראלי כיו"ר ועדה של האומות המאוחדות, זאת לאחר שהלילה (שלישי) נבחר שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, ליו"ר ועדת המשפט של האו"ם בהצבעה שנערכה במטה הארגון בניו יורק. מועמדותו של דנון כנציג ישראל זכתה לתמיכה משמעותית מצד ארצות הברית, שסייעה לקדם את המינוי.

ועדת המשפט של האו"ם היא אחת משש הוועדות המרכזיות של הארגון, ועיקר עיסוקה בסוגיות משפטיות ברמה הבינלאומית. הבחירות לתפקיד יו"ר הוועדה מתקיימות על פי חלוקה לאזורים גיאוגרפיים שונים. כדי להפוך לישראלי הראשון המכהן בתפקיד מסוג זה, דנון נבחר תחילה לנציג של קבוצת המדינות האזורית שבה חברה ישראל, ולאחר מכן עמד להצבעה מול נציגים אחרים מרחבי העולם. בשעה שמדינות ערב, כולל הפלסטינים, עשו מאמצים לסכל את מינויו התקדימי, היו אלה ארצות הברית ומדינות אירופה שהתגייסו לסייע לישראל.

עוד בוואלה! NEWS:
אביו של אחד המחבלים משרונה: "היה מהנדס מצטיין; אנחנו לא מאמינים"
לאחר שמונה חודשים: עליית הח"כים להר הבית צפויה להתחדש
שוטר שדד כסף מאריתראים: "קניתי בכסף מטרנה וטיטולים"

דני דנון. UN photo,
"גאה להיות הישראלי הראשון בתפקיד". דנון/UN photo

ההצבעה הסופית בנושא המינוי התקיימה באופן חשאי בעצרת הכללית של האו"ם. בתום ההצבעה, שבה אושר מינויו של דנון, אמר השגריר כי "לא ניתן למדינות דיקטטוריות ואנטי ישראליות לפגוע בישראל בזירה המדינית. במיוחד למדינות הללו אני ממליץ להאזין היטב לתפקידי הוועדה, שכן יש להן הרבה מה ללמוד בתחום המשפטי. מדינת ישראל היא מדינה חברה באו"ם וכל ניסיון לפגוע בזכויותינו החוקיות בארגון יתקל בהתנגדותנו הבלתי מתפשרת".

בהודעה מטעם שגרירות ישראל באו"ם נכתב כי למינוי קדמו "חודשים רבים של מאבק דיפלומטי עיקש מאחורי הקלעים". במאבק הזה היו מעורבים משרד החוץ בירושלים ונציגויות ישראל בעולם, שפעלו לגייס תמיכה לישראל בהצבעה במטה האו"ם בניו יורק. דנון אמר כי הוא "גאה להיות הישראלי הראשון בתפקיד", והוסיף כי "ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בתחום המשפט הבינלאומי ובתחום המאבק בטרור ואנו שמחים לחלוק מניסיוננו עם מדינות העולם". אחד הנושאים המרכזיים שהוועדה בראשותו תידרש אליהם בחודשים הקרובים תהיה גיבוש אמנה בינלאומית לנושא המאבק בטרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully