וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הפיגוע בתל אביב: הוקפאו עשרות אלפי הקלות לפלסטינים

בתום הערכת מצב שכינס ראש הממשלה בקריה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים על הקפאת 83 אלף היתרים שניתנו לרגל חג הרמדאן. כמו כן, הוקפאו כל ההקלות שניתנו לתושבי עזה לרגל החג, בדגש על תפילות בהר הבית. צה"ל פשט הלילה על בתי המחבלים בכפר יטא שליד חברון

צילום: דובר צה"ל

בבוקר שאחרי הפיגוע הרצחני בתל אביב, הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, על הקפאת 83 אלף היתרים שניתנו בחודש הרמדאן, בדגש על ביקורי משפחות פלסטינים בישראל. ההחלטה התקבלה בהערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הלילה (חמישי) בראשות ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל. כמו כן, הוקפאו כל ההקלות שניתנו לתושבי עזה לרגל החג, בדגש על תפילות בהר הבית. גם 204 היתרים שניתנו לבני משפחות המחבלים בוטלו.

אישור ההקלות לפלסטינים הוא הצעד הראשון בו נקט שר הביטחון אביגדור ליברמן עם כניסתו לתפקיד. כחלק מהיערכות יחידת מתאם פעולות הממשלה בשטחים, הוחלט על שורת הקלות, בהן בין היתר ביקורי משפחות במהלך החג בישראל, ביהודה ושומרון וברצועת עזה. ההקלות ניתנו בהמלצת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, וכחלק מהמדיניות לשיפור מרקם החיים של האוכלוסייה הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד קשה מהפיגוע בתל אביב: המחבלים ריססו לכל עבר - ורצחו ארבעה
חמאס: המחבלים מהפיגוע בתל אביב - פעילי הארגון
נתניהו בזירת הפיגוע בתל אביב: "רצח בדם קר של מחבלים נפשעים"

פעילות צה"ל באזור הכפר יטא בדרום הר חברון 9.6. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בכפר יטא, הלילה/דובר צה"ל

חמאס פרסם הלילה הודעה לפיה שני המחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע במרכז שרונה הם פעילי הארגון. השניים, קרובי משפחה מהכפר יטא שליד חברון, בני 21, שהו בישראל באופן לא חוקי. צה"ל פשט הלילה על בתיהם וחקר את משפחותיהם. במערכת הביטחון בודקים כיצד חדרו השניים לישראל והאם מישהו סייע לשני המחבלים, שתועדו במצלמות האבטחה של מסעדת "מקס ברנר" בזמן מסע ההרג.

בפיגוע נרצחו 4 בני אדם, והבוקר עודכן מבית החולים איכילוב כי מאושפזים עדיין 6 פצועים, 4 מהם במצב בינוני ביחידות לטיפול נמרץ השונות, ו-2 נוספים במצב קל במחלקת הנשים. הירי השתרע על פני כמה רחובות ממסעדות "מקס ברנר" ו"בנדיקט", לעבר רחוב הארבעה, שם המשיך אחד המחבלים לירות ופנה לעבר משרד לביטחון הפנים. בשלב זה, נורה ונתפס בידי מאבטחי "קול ישראל" ומאבטחי המשרד לביטחון פנים, ומצבו בינוני. המחבל השני נעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פיגוע ירי במתחם שרונה, תל אביב. יוני 2016. מגד גוזני
זירת הפיגוע בתל אביב/מגד גוזני

כוחות גדולים של המשטרה הגיעו למקום יחד עם חיילים מבסיס הקריה הסמוך, כמו גם מפקד מחוז תל אביב ניצב משה אדרי, שעדכן בזירת הפיגוע כי האירוע הגיע לסיומו וכי לא הייתה התרעה עליו. "שני המחבלים נוטרלו, אחד נעצר והשני פצוע ירי. כלי הנשק נתפסו", אמר. "כרגע, ממה שעולה לנו – לא הייתה התרעה. אנחנו לא יודעים על מחבל נוסף שמסתובב, אפשר לחזור לחיים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פעילות צה"ל באזור הכפר יטא בדרום הר חברון 9.6. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בכפר יטא, הלילה/דובר צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully