וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי נצרת עילית הכריעו: מנכ"ל הכנסת לשעבר נבחר לראשות העיר

8.6.2016 / 1:28

רונן פלוט גבר על ראש העירייה המכהן בפועל וגרף יותר מ-50% מהקולות בעיר הצפונית. הבחירות התקיימו עקב הטלת הקלון על ראש העירייה לשעבר שמעון גפסו, שהורשע בלקיחת שוחד, והן מסיימות יותר משנתיים של תהפוכות בעיר

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: דיווח מאולפן וואלה! NEWS לאחר הרשעת שמעון גפסו)

בתום שנתיים וחצי של תהפוכות בזירה הפוליטית העירונית, תושבי נצרת עילית בחרו ראש עירייה חדש. לאחר ספירת רוב הקולות בעיר, הזוכה בבחירות לראשות העירייה הלילה (רביעי) הוא מנכ"ל הכנסת לשעבר רונן פלוט, שגרף יותר מ-50% מהקולות. "התושבים שלנו היו צריכים לבחור בין המשך המצב הקיים לבין יציאה לדרך חדשה. ההכרעה שלהם היא ברורה, ואני שמח על כך", אמר פלוט, שגבר על ראש העירייה המכהן בפועל, נתנאל טויטו.

פלוט הצהיר כי ירצה לאחד את העיר, שספגה טלטלות רבות בעת האחרונה, שהאחרונה בהן היא הרשעתו של ראש העירייה לשעבר שמעון גפסו בלקיחת שוחד והחלטת בית המשפט להטיל עליו קלון. "כעת עלינו להשאיר את הפוליטיקה מאחור, ובכוונתי לאחד את העיר, לשנות את סדרי העדיפויות בעירייה, ולהוציא את נצרת עילית לדרך חדשה", אמר פלוט.

עוד בנושא:
אחרי הרשעת גפסו: תושבי נצרת עילית בוחרים ראש עירייה חדש
העליון קבע: יוטל קלון על ראש עיריית נצרת עילית והוא ילך לכלא
סוף לטלטלה? בנצרת עילית מעכלים את משפט ראש העיר

רונן פלוט, מנכ"ל הכנסת ודוד ביטן יור ועדת הכנסת, 8 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
פלוט בתפקידו כמנכ"ל הכנסת עם ח"כ דוד ביטן/נועם מושקוביץ

הבחירות שהתקיימו בעיר הן תולדה של החלטת בית המשפט העליון, שלפיה הרשעתו של גפסו נושאת עמה קלון והעונש שיוטל עליו יהיה מאסר בפועל. גפסו הורשע בפברואר 2015 בלקיחת שוחד, ועל פי הרשעתו, לאחר הבחירות לעירייה ב-2008 התנו הוא וסגנו באותה עת, עדי ברקו, את המשך העסקת גרושתו של חבר מועצת העיר, סמיון ברון, בהתפטרותו של ברון. השופט עודד גרשון קבע כי התניית המשך ההעסקה בהתפטרותו של חבר המועצה, כמוה כלקיחת שוחד. עם זאת, השופט גרשון קבע כי לא יוטל על גפסו קלון וכי את עונשו ירצה בשירות למען הציבור. החלטת בית המשפט העליון ממרץ האחרון טרפה את הקלפים והביאה לצורך בבחירות חדשות בעיר.

גפסו נבחר לראש עיריית נצרת עילית בבחירות 2008. בבחירות 2013 הוא נבחר בשנית, אולם טרם אותה מערכת בחירות הוא הושעה מתפקידו בשל המשפט שהתנהל אז נגדו. למרות זאת, הוא ניצח ברוב סוחף ואף לא נדרש לסיבוב בחירות נוסף. מאז מאופיינת המערכת המוניציפלית בחוסר יציבות. בשל מצבו המשפטי של גפסו וההשעיות שבאו בעקבות כך, ישבו ארבעה חברי מועצה שונים בשבע תקופות שונות על כיסא ראש העיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully