וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: לפחות 11 הרוגים בפיגוע נגד כוחות המשטרה בלב איסטנבול

מטען חבלה שהוטמן במכונית חונה התפוצץ בשעה שרכב הסעות משטרתי עבר באזור מרכזי, סמוך לאוניברסיטת איסטנבול ולאזור תיירותי. בין ההרוגים, שבעה שוטרים וארבעה אזרחים. עשרות נוספים נפצעו. טרם התברר מי אחראי למתקפה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

לפחות 11 בני אדם, בהם שבעה שוטרים וארבעה אזרחים, נהרגו היום (שלישי) ו-36 נוספים נפצעו לאחר שמטען חבלה, שכוון נגד רכב הסעות של כוחות המשטרה הטורקית, התפוצץ במרכז איסטנבול - כך מסר מושל איסטנבול וסיפ שהין. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, כוחות הצלה רבים הוזעקו לזירת הפיצוץ ברובע וזנג'ילר, הסמוך לקמפוס של אוניברסיטת איסטנבול ולכיכר באיזיט התיירותית.

על פי הדיווח ברשת CNN בשפה הטורקית, המטען הוטמן במכונית חונה, והופעל בשלט רחוק בשעה שרכב ההסעות, שעליו היו שוטרים מהכוחות לפיזור הפגנות, עבר במקום. נזק קל נגרם לבתי עסק ולמבנים בסביבה.

עוד בוואלה! NEWS:
משבר הפליטים: האיחוד האירופי שוקל שיתוף פעולה עם דיקטטורות
ירדן: 5 אנשי ביטחון נהרגו במתקפת חמושים חריגה במחנה פליטים
אוקראינה: סיכלנו 15 מתקפות טרור שתוכננו ליורו 2016 בצרפת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן מסר לאחר הפיגוע כי מאבקה של המדינה בטרור ימשיך "עד הסוף". לדבריו, לאחר שביקר פצועים מהפיגוע בבית החולים, המתקפה היא "בלתי-נסלחת".

גם שגריר ארצות הברית באנקרה גינה את הפיגוע, ומסר כי וושינגטון עומדת "כתף אל כתף" עם בעלת בריתה. בהודעה שפרסם ג'ון בס בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "עצוב לשמוע על מתקפת הטרור הברברית באיסטנבול. לא ניתן להסביר אלימות חסרת כל היגיון שכזו, לכל מטרה שהיא".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
כוחות משטרה באזור זירת פיגוע במרכז איסטנבול, 7 ביוני 2016. רויטרס
שוטרים מאבטחים את זירת הפיגוע, סמוך למסגד ביאזיט, היום/רויטרס

בדומה לפיגועים דומים באיסטנבול ובערים נוספות בשנים האחרונות, אזרחים רבים דיווחו על הפרעות בגישה לרשתות החברתיות. עם זאת, טרם הוצא צו איסור פרסום על פרטי הפיגוע, בניגוד למקרים דומים בעבר.

טרם התברר מי אחראי לפיגוע, ואף ארגון עוד לא קיבל אחריות עליו. לוחמי המחתרות הכורדיות נוהגים לפעול באופן דומה, אולם הם נמנעים לרוב מפעולות בערים הגדולות, ומתמקדים בלחימה נגד הכוחות הטורקיים בדרום-מזרח המדינה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) פעיל גם הוא בטורקיה, אולם הפעולה הקטנה, יחסית, אינה תואמת פיגועים שביצע בעבר.

זירת פיגוע נגד רכב משטרה במרכז איסטנבול, 7 ביוני 2016. רויטרס
הרשתות החברתיות נחסמו. זירת הפיגוע, היום/רויטרס

הפיגוע מגיע בצל המשך הלחימה של כוחות הביטחון הטורקיים נגד דאעש, בעיקר בסוריה, באזור הסמוך לגבול הטורקי, ובמקביל נגד המיליציות הכורדיות בדרום-מזרח טורקיה. רק בתחילת השבוע נהרגו 27 בני אדם במתקפה אווירית של צבא טורקיה נגד מטרות של המחתרת הכורדית PKK.

לפני כחודש, חמישה חיילים נפצעו בפיצוץ מכונית תופת באיסטנבול, אחד מהם באורח אנוש. הפיצוץ אירע ליד רכב הסעות צבאי מחוץ למתקן צבאי באזור סנג'קטפה שבמזרח העיר. כחודש לפני כן, שלושה בני אדם נפצעו בפיצוץ מטען צד שהונח בשולי כביש במרכז העיר.

בסוף חודש מרץ, ארבעה בני אדם נהרגו ו-36 נוספים נפצעו בפיגוע התאבדות בשדרות איסתיקלאל שבמרכז איסטנבול. שלושה מההרוגים הם ישראלים, כמו גם עשרה מהפצועים.

(עדכון ראשון: 9:57)

כוחות משטרה באזור זירת פיגוע במרכז איסטנבול, 7 ביוני 2016. רויטרס
שוטרים סמוך לזירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת פיגוע נגד רכב משטרה במרכז איסטנבול, 7 ביוני 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס
זירת פיגוע נגד רכב משטרה במרכז איסטנבול, 7 ביוני 2016. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully