וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלא שנאה לישראל": בכפר של כתב הערוץ האיראני לא מופתעים ממעצרו

4.6.2016 / 13:30

באסם א-ספדי, תושב מסעדה שבגולן, החל לעבוד כעיתונאי רק בשנה האחרונה, וכעת חשוד בפרסום דברי הסתה לטרור ותמיכה בחיזבאללה. "הזהרתי אותו שלא יסתבך", אמר תושב הכפר. מנגד, משפחתו טוענת כי מדובר ב"איש טוב" עם בעיות בריאות רבות

בסאם א-ספדי, כתב רשת הטלוויזיה האיראנית "אל-עאלם" שנעצר בישראל בחשד להסתה לאלימות, יוני 2016. פייסבוק, צילום מסך
חשוד בפרסום דברי תמיכה בארגון טרור, בפייסבוק. באסם א-ספדי/צילום מסך, פייסבוק

בכפרי הדרוזים בצפון רמת הגולן קשה היה למצוא תושבים שהופתעו ממעצרו של באסם א-ספדי, שיפוצניק בעברו, שעבד ככתב עבור רשת הטלויזיה האיראנית "אל-עאלם". א-ספדי, בן 43, נשוי ואב לשלושה ילדים, נעצר ביום רביעי האחרון בביתו בחשד לביצוע עבירות של פרסום דברי תמיכה בארגון טרור והסתה לאלימות, זאת בעקבות דברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו. ברקע, מתנהל נגדו בשנה האחרונה משפט על עבירות מע"מ שבהן הסתבך לכאורה במסגרת עיסוקו הקודם.

בכפרו של א-ספדי, מסעדה, אומרים כי נהג לפרסם סטטוסים רבים בפייסבוק בגנות "הכובש הציוני" ובשבחו של ארגון חיזבאללה. עוד טוענים כי במסגרת עבודתו נהג לכאורה לצלם מתקנים צבאיים ואת תנועת כוחות צה"ל לאורך הגבול עם סוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
לוחם מג"ב נפצע קשה מירי לעבר כלי רכב שפרצו מחסום ליד ירושלים
גורם מדיני: נתניהו הבהיר לצרפת - פסגת השלום עלולה להזיק
הצעד הראשון של ליברמן בתפקיד: אישור הקלות הרמדאן לפלסטינים\

ריאיון טלפוני באולפן עם עו"ד פהד ספדי שהמתנגד למינוי ד"ר סלמאן בטחיש לראשות מועצת מסעדה, דצמבר 2015. מערכת וואלה!
"דף הפייסבוק שלו מלא דברי שנאה על ישראל", סיפר אדם המכיר את המשפחה. הכפר מסעדה בצפון רמת הגולן/מערכת וואלה!

"דף הפייסבוק שלו מלא דברי שנאה על ישראל. הוא מלא בדגלי חיזבאללה ובתמונות של נסראללה וסודקי אלמקת (שנכלא באשמת ריגול חמור נגד ישראל לפני כשנה – ע"ח)", סיפר תושב הכפר המכיר את המשפחה. לדבריו, א-ספדי כתב שצריך לפגוע בישראל על כך שחיסלה לכאורה את המפקד הצבאי של החיזבאללה מוסטפא בדר א-דין בלבנון וכן פרסם פוסט שבו כתב כי "האויב שלנו נמצא מעבר לדלת, קום ושא את הנשק".

תושב אחד הכפרים בגולן, שעסק בעבר בעיתונות, טען כי הזהיר את א-ספדי על הדברים שבחר לצלם באזור הרגיש מבחינה ביטחונית. "ראיתי אותו בהרבה מקרים מצלם את הצבא ואזורים רגישים לאורך הגבול עם סוריה. הזהרתי אותו יותר מפעם אחת שהוא עלול להסתבך עם זה", אמר התושב. "זה לא המקצוע שלו, אני חושב שהוא הגיע לעבודה הזאת דרך חברים שלו מדמשק. והיה נראה שהוא לא הבין את הגבולות של מה מותר לצלם ומה אסור. יש דברים שאסור להתחכם איתם. אני עבדתי כמה שנים במסגרת דומה ואף אחד לא עצר אותי", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות צה"ל על גבול הצפון בעקבות זיהוי של שתי נפילות בצפון רמת הגולן, ינואר 2015. חמד אלמקת, מערכת וואלה! NEWS
בכפרו מספרים כי א-ספדי נהג לצלם את פעילות כוחות צה"ל באזור. סוללת תותחים ברמת הגולן/מערכת וואלה! NEWS, חמד אלמקת

בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר אחיו של א-ספדי, פאדי, כי הוא סובל מבעיות בריאותיות רבות, כגון סוכרת ועודף שומן בדם, בגינן הפסיק לעבוד בעבודות בניין. לדבריו, אחיו מפרנס את משפחתו מקצבת הביטוח הלאומי בלבד. "אנחנו לא יודעים כלום. אתמול הבהילו את הילדים שלו. באו לבית בשעה חמש בבוקר, פרצו את הדלת ועצרו אותו לעיני הילדים שלו. למה המדינה נותנת לילדים להיות חשופה לדברים כאלה?", אמר פאדי. הוא הוסיף כי אחיו הוא "איש טוב", שהסתבך בעבירות מע"מ מפני שרימו אותו וכי הוא מואשם בדברים שכלל לא עשה.

לדבריו, בשנה האחרונה עבר באסם קורס עיתונות בנצרת ואת העבודה ככתב הטלוויזיה האיראנית החל כסטאז' אחרי שסיים את לימודיו. "הוא לא מקבל שקל מהטלוויזיה האיראנית. הוא עושה את העבודה הזאת כמתלמד. הפרנסה היחידה שלו היא קצבת הביטוח הלאומי. אני לא יודע מה הוא כתב בפייסבוק, אבל הוא עיתונאי, הוא לא עושה דברים כאלה כמו הסתה", הוסיף. לטענתו, הזהיר את אחיו בעבר כי עיתונות היא לא מקצוע עבור אדם במצב בריאותי כמו שלו, אבל באסם אהב את עבודתו ככתב ואת ההתרוצצות ממקום למקום. "אמרתי לו תישאר בבית, יש לך ילדים, אתה אחרי ניתוח לב פתוח, עזוב את הפוליטיקה והשטויות האלה. לא צריך להסתובב כמו משוגעים. אני לא יודע מה יהיה עכשיו. הוא עצור, איך הוא ילך לטיפולים שהוא צריך לקבל בבית החולים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully