וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סתימת פיות": עיתונאית נעצרה לאחר ששוחחה עם מקור החשוד בפרשה חמורה

המשטרה עצרה עיתונאית מתחום הרווחה בחשד לשיבוש הליכי חקירה, לאחר שיצרה קשר עם אב החשוד בחטיפת בנו והמשטרה מחפשת אחריו. עורכי דינה: "לאן הגענו?". מאז נכנס אלשיך לתפקיד המפכ"ל מורגשת החרפה במדיניות המשטרה נגד עיתונאים

עיתונאית החשודה בשיבוש הליכי חקירה לאחר ששוחחה עם מקור. פייסבוק, צילום מסך
העיתונאית שנעצרה/צילום מסך, פייסבוק

עיתונאית ובלוגרית שמסקרת את תחום הרווחה נעצרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה בעניין חטיפת קטין, שנבדקת בבית משפט השלום בירושלים ופרטיה אסורים בפרסום. על פי החשד, האישה נעצרה אתמול לאחר שיצרה קשר עם אביו של הילד, החשוד בחטיפתו, והמשטרה לא מצליחה לאתר. הקשר עמו נוצר במסגרת עיסוקה בפרשה מתוקף תפקידה. לאחר מכן הוחרם המחשב האישי שלה ונערך חיפוש בביתה. בית המשפט האריך היום (חמישי) את מעצרה ביממה.

במהלך הדיון בהארכת מעצרה, הבהיר נציג המשטרה כי העיתונאית לא חשודה במעורבות בחטיפה, אינה מסתירה את האב ולא פרסמה שמות של קטינים. עורכי דינה תמהו: "עצרתם עיתונאים נוספים שעסקו בדבר?". נציג המשטרה השיב כי לא ידוע לו על האחרים, ואחד מסנגוריה ענה: "זו מדינה של סתימת פיות".

בהמשך, אמר עורך הדין: "לאן הגענו? כמה מפחיד להיות במדינה הזו, כמה קל לעצור. התפקיד שלנו, כחברה, הוא לעורר דמוקרטיה. יש כאן בלוגרית שרואה על עצמה חובה אישית ציבורית לפרסם עוולות ציבוריות ומקדישה את חייה, וכעת גם את חירותה". הוא הוסיף: "כאילו שלחוטף אכפת ממנה. אני מבקש לשחרר אותה, ולהשתמש ברעיון שלה. היא תעזור להם לתפוס אותו ותנסה לשכנע אותו, כשיתקשר, להגיע למשטרה".

בתקופה האחרונה מורגשת החרפה במדיניות המשטרה נגד עיתונאים, מאז שנכנס לתפקידו המפכ"ל רוני אלשיך. בין היתר, לפני חודש וחצי זומן לחקירה כתב גלי צה"ל, מיכאל שמש, לאחר שביקש תגובה מחבר מועצה בעיריית ירושלים וזה התלונן עליו בגין הטרדה. כמו כן, עיתונאי ערוץ 10 גיא לרר זומן גם הוא לחקירה בחשד לפרסום חומרי חקירה בתכניתו, "הצינור".

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"יהיר ואגוצנטרי": ירח הדבש בין הקצינים לאלשיך הולך ונגמר
המפכ"ל לשעבר חפץ נגד אלשיך: "צריך לפרסם ממצאי חקירה"
מחדל: הוחזק שבעה חודשים במעצר – כי המשטרה לא העבירה את השחזור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully