וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין מספיק עמדות ימין": מהומה בכנס "שוברים שתיקה" בבן גוריון

31.5.2016 / 1:28

כעשרים סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון התפרצו לכנס "שוברים שתיקה לדורותיהם" ועזבו את האולם תוך שהם מטיחים האשמות במארגני האירוע. "לא יוצגו מספיק עמדות ימין", טענו

צילום: בני בן סימון, עריכה: שניר דבוש

כ-20 סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון התפרצו אתמול (שני) לכנס "שוברים שתיקה לדורותיהם" ועזבו את האולם תוך שהם מטיחים האשמות במארגני האירוע, שנגדו מחו. במהלך נאום דיקאן הפקולטה למדעי הרוח בכנס, התפרצו כמה מהסטודנטים לדבריו. "למה לא הבאתם מישהו שיאזן את הדיון הזה? אתם מביישים אותנו", אמרו.

לדברי קרין אהרוניאן, יו"ר תא הבית היהודי באוניברסיטה וסטודנטית לתואר שני במנהל ומדיניות ציבורית, "הכנס לא ייצג מספיק דעות מהימין. היה מוטיב אחד של 'שוברים שתיקה'. לא הייתה תגובה לעצומה של יותר מ-500 סטודנטים שבה דרשנו הסברים לכך. רצינו תגובה ולא זכינו לאחת, ובזמן נאום דיקאן הפקולטה למדעי הרוח עימתנו אותו עם זה והתפרצנו לדבריו. בתגובה, הוא צעק עלינו ולא נתן לנו להתבטא, ועזבנו את המקום".

לקריאה נוספת:
סערה סביב כנס בהשתתפות בכירי "שוברים שתיקה" באונ' בן גוריון
"להכניס אותם לכלא": קיבוצים בצפון שוב סוערים בשל הרצאת שוברים שתיקה
הצנזורית הראשית: חומרי שוברים שתיקה שפורסמו לא פגעו בביטחון המדינה

כנס שוברים שתיקה באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע, מאי 2016. בני בן סימון, מערכת וואלה! NEWS
"ביקשנו תגובה מהדיקאן והוא לא נתן לנו להתבטא". הכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, בני בן סימון

מנכ"ל תנועת "אם תרצו", מתן פלג, טען כי על האוניברסיטה לשאת בתוצאות בעקבות החלטתה לקיים את הכנס השנוי במחלוקת. "קיום כנס זה בחסות האוניברסיטה ובתמיכתה מהווה תמיכה של מוסד ציבורי הממומן בכספי משלם המסים בארגון פוליטי העוסק בהכפשת מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם במימון ממשלות זרות".

לדבריו, "במקום לקיים כנס מאוזן ושקול שחוקר תופעות חברתיות, יהיו אשר יהיו, אוניברסיטת בן גוריון נתנה חסות לאירוע שבו עולים בזה אחר זה מרצים שרובם המוחלט פעילי שמאל קיצוני, המשווים כל אחד בתורו הוגי דעות כמו סוקראטס וגלילאו ליולי נובק, מנכ"לית 'שוברים שתיקה', שנאמה אף היא באירוע".

משוברים שתיקה נמסר בתגובה: "אנחנו שמחים להתארח בכנס באוניברסיטת בן גוריון, כמו במפגשים רבים אחרים בהם אנו לוקחים חלק לאורך השנה, ולספר על שירותנו הצבאי בשטחים, על ההחלטה לשבור שתיקה ועל הצורך הדחוף בסיום הכיבוש למען העתיד של כולנו".

(עדכון ראשון: 22:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully