וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבוע הקטלני זה יותר משנה: מאות מהגרים טבעו למוות בדרך לאירופה

להערכת האו"ם, יותר מ-700 מהגרים נספו בשורת התהפכויות של סירות בדרך לאיטליה בימים האחרונים. ארגוני הסיוע מעריכים כי מספרם אף מגיע לכ-900. עדויות שנמסרו למשטרת איטליה משחזרות את רגעי האימה בלב הים

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בעקבות שורת מקרים של טביעת סירות מהגרים לאורך הנתיב הימי שבין לוב לאיטליה בימים האחרונים, סוכנות האו"ם לפליטים העריכה היום (ראשון) כי יותר מ-700 מהגרים ככל הנראה איבדו את חייהם בניסיון להגיע לאירופה על גבי סירות רעועות ובאמצעות מבריחים. על פי ההערכות, מדובר באחד מהשבועות הקטלניים ביותר בים התיכון מאז חודש אפריל 2015, אז טבעו למוות כ-800 מבקשי מקלט, שנלכדו על גבי סירה שטבעה, ולהערכת ארגון "רופאים ללא גבולות", מספר הנספים קרוב יותר ל-900 בני אדם.

קרלוטה סאמי, דוברת סוכנות האו"ם לפליטים, העריכה כי כמאה בני אדם עדיין נעדרים לאחר שסירה שהפעילו מבריחים התהפכה לחופי לוב ביום רביעי. כוחות של חיל הים האיטלקי שהוזעקו לאזור תיעדו את רגעי ההתהפכות, והצליחו להציל חלק מהנוסעים. כמו כן, כ-550 מהגרים נוספים עדיין נעדרים לאחר שסירה התהפכה ביום חמישי בבוקר, יום לאחר שיצאה מנמל סברתה שבלוב.

עוד בוואלה! NEWS:
בפעם השנייה ביומיים: הרוגים בהתהפכות סירת מהגרים בים התיכון
לימודי שפה ועוד מקומות עבודה: כך גרמניה תקלוט מהגרים
יוון החלה בפינוי מחנה פליטים ענק: "לא נשתמש בכוח"

טביעת סירת מהגרים לחופי לוב, 25 במאי 2016. חיל הים של איטליה, אתר רשמי
הכוחות האיטלקיים תיעדו את התהפכות הסירה. טביעת הסירה ביום רביעי/אתר רשמי, חיל הים של איטליה

על פי עדויות של מבקשי מקלט שראו את הסירה, היא נשאה כ-670 בני אדם. הסירה חסרת המנוע נגררה על ידי סירה נוספת, גם היא עמוסה במבקשי מקלט, לפני שהתהפכה. לדברי סאמי, כ-25 מהגרים הצליחו לעבור מהסירה הטובעת לסירה הגדולה, 79 נוספים נמשו מהמים על ידי כוחות ההצלה, ועד כה 15 גופות נמשו מהמים.

ממשטרת איטליה נמסר כי נוסעי אותה סירה זיהו את המבריח, אזרח סודאן בן 28, שנעצר. מהעדויות שנמסרו למשטרת האיטלקית, הסירה שטבעה ביום חמישי החלה להיות מוצפת כשמונה שעות לאחר שיצאה לים. המאמצים לריקון מי הים שחדרו לסירה באמצעות פחים גדולים כשלו, וכשעה וחצי לאחר מכן הסירה טבעה לחלוטין. מעט לפני כן, להערכת המשטרה, משיט הסירה הגדולה שגררה אותה הורה על קטיעת החבל הקושר את שתי הסירות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חילוץ מהגרים שטבעו בים התיכון, לחופי לוב, 26 במאי 2016. המפקדה הימית של האיחוד האירופי, אתר רשמי
המשיט הורה על קטיעת החבל. טבעית הסירה ביום חמישי/אתר רשמי, המפקדה הימית של האיחוד האירופי

בטביעה נוספת ביום שישי, 135 בני אדם חולצו, 45 גופות נמשו מהמים, ומספר לא ידוע של מהגרים עדיין נעדרים. בשל אופי המקרים, בלב הים, קשה לקבוע באופן ודאי את מספר הנספים. ארגוני הסיוע נעזרים לרוב בעדויות של מבקשי מקלט ששרדו את המסע, על מנת לאסוף מידע על שאירע. לכן, הנתונים שבידי משטרת איטליה שונים במקצת מאלה של סוכנות האו"ם.

בתקופה האחרונה, בצל חסימת נתיבי ההגירה היבשתיים והסכם האיחוד האירופי עם טורקיה מחד, ומזג האוויר הנוח בים התיכון מאידך, ההגירה הימית מלוב לאיטליה התגברה באופן משמעותי. ממשמר החופים האיטלקי נמסר כי כ-40 אלף מהגרים הגיעו לחופי איטליה מתחילת השנה. כ-4,000 נוספים חולצו מסירות טובעות בשבוע האחרון. בשנתיים האחרונות, מספר המהגרים שהגיעו לחופי איטליה מוערך בכ-320 אלף, וכ-7,000 נוספים מתו באותה תקופה בניסיון להגיע לאירופה, על פי נתוני הארגון הבינלאומי להגירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully