וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 34 שנים: רוסיה תשיב לישראל טנק מקרב סולטן יעקב

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

29.5.2016 / 17:00

טנק מהקרב שבו נעלמו עקבותיהם של צבי פלדמן, יהודה כץ וזכריה באומל הועבר לרוסיה והוצב במוזיאון במוסקבה. כעת, נענה פוטין לבקשת נתניהו להשיבו לישראל. "למשפחות הנעדרים אין חלקת קבר לעלות אליה", אמר ראש הממשלה

צילום: לע"מ, עריכה: אוהד פיטר

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם במהלך סוף השבוע על צו נשיאותי, שישיב לישראל טנק מקרב סולטן יעקב שנערך במלחמת לבנון הראשונה והועבר מהסורים לצבא רוסיה. זאת, לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו העלה את הנושא בפגישתו עם הנשיא פוטין בקרמלין בחודש שעבר, בעקבות בקשת הרמטכ"ל גדי איזנקוט, וביקש מפוטין להשיב לישראל את הטנק, המהווה עדות יחידה למשפחות הנעדרים מהקרב.

בסוף השבוע קיבלה ישראל הודעה כי הנשיא פוטין נענה לבקשת נתניהו להשיב לישראל את הטנק, שמוצב כיום במוזיאון השריון במוסקבה. נתניהו עדכן את משפחות הנעדרים - צבי פלדמן, יהודה כץ וזכריה באומל. בימים אלו נמצאת במוסקבה משלחת של חיל החימוש של צה"ל, שבוחנת עם נציגי צבא רוסיה את הדרכים להעברת הטנק לישראל בהקדם.

"אני מודה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנענה לבקשתי להשיב לישראל את הטנק מקרב סולטן יעקב", אמר נתניהו בעקבות ההחלטה. "למשפחות הנעדרים, זכריה באומל, צבי פלדמן ויהודה כץ, אין זכר מהבנים וחלקת קבר לעלות אליה, כבר 34 שנים. הטנק הוא העדות היחידה מהקרב, וכעת הוא ישוב לישראל".

עוד בוואלה! NEWS:
נעצרה חוליית חמאס שעמדה מאחורי פיגוע ההתאבדות באוטובוס בי-ם
ירי טילים ופינוי יישובים: משרד הביטחון נערך למתקפה רחבה
לוחם, הייטקיסט ומוזיקאי: קצין המילואים שהוביל מהפך בשייטת 13

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
העדות היחידה עבור משפחות הנעדרים. הטנק מקרב סולטאן יעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון יד לבנים כינה את השבת הטנק "אירוע חשוב ובעל משמעות לאומית, סמלית ואנושית". בהודעה מטעם הארגון נכתב כי "משפחות הנעדרים יוכלו מעתה לספר את סיפור הבנים במקום שבו יוצב הטנק, שהוא העדות היחידה לאותו קרב קשה. זוהי בשורה חשובה למשפחות הנעדרים".

הארגון שיבח את צה"ל וגורמי ביטחון נוספים, "הפועלים כל העת למען גילוי מידע ואיתור נעדרים ממלחמות ישראל". נכתב כי "חשוב לשבח את פעילותם של הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט וראש הממשלה, שרואים בהנצחה ובשימור המורשת ערך עליון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימים אלו נבחנות דרכים להעברת הטנק לישראל בהקדם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully