וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מחקר ענק מצא קשר בין קרינה סלולרית לסרטן

המחקר, שנערך בידי התכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה והושקעו בו 25 מיליון דולר, בחן את השפעת הקרינה הסלולרית על 2,500 חולדות, שפיתחו עם הזמן גידולים מוחיים ועצביים. "השפעות חסרות תקדים על נהלי הבטיחות"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(פריצת דרך בארה"ב: מדענים דיווחו על תוצאות חיוביות בטיפול בסרטן באמצעות תאי T)

20 שנה חלפו מאז נכנסו הטלפונים הסלולריים לחייהם של אנשים ברחבי העולם, והביאו עמם אינספור השערות בנוגע להשפעות שעלולות להיות למכשירים המהפכניים. כעת, מחקר ממשלתי רחב היקף בארצות הברית, שממצאיו פורסמו הבוקר (שישי) ב"וול סטרייט ג'ורנל", מצא קשר בין השפעות בריאותיות וגידולים סרטניים לבין שימוש בטלפונים סלולריים.

המחקר, שנערך על ידי התכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה בארצות הברית והושקעו בו 25 מיליון דולר, בחן במשך שנתיים 2,500 חולדות ממין זכר שנחשפו לקרינה של גלי רדיו מהסוג שנפלט מטלפונים סלולריים. על פי הממצאים הראשוניים, נמצא קשר חלש בין החשיפה לקרינה להתפתחות גליומות, גידולים מוחיים, ושוואנומות, גידולים על מערכת עצבים ההיקפית בלב. לדברי החוקרים, גם לקשר חלש עלולות להיות השלכות משמעותיות על בריאות הציבור.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
ארגון הבריאות העולמי גינה את ישראל בשל "המצב בשטחים הפלסטיניים"
המבקר: מחסור במידע על חינוך מיני הוביל לעלייה בהפסקות היריון יזומות
התעלומה נפתרה: מדוע לג'ירפה יש צוואר כל כך ארוך?

נשים מביטות בסמארטפונים בברזיל. AP
מתכוננים לשינוי נהלי בטיחות/AP

התכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה טרם התייחסה באופן רשמי לממצאים, אולם גורמים המעורים בפרטים משוכנעים שלמחקר יהיו השפעות חסרות תקדים על נהלי הבטיחות בשימוש בטלפונים ועל חרושת השמועות בכל הנוגע להשפעותיהם.

"אם בעבר אנשים היו אומרים שאין שום סיכון - אני חושב שזה הסוף להצהרות מסוג זה", אמר ל"וול סטריט ג'ורנל" רון מלניק, שניהל את הפרויקט בתכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה עד 2009.

עם זאת, גורמים המעורים בפרטי המחקר ביקשו להבהיר כי על אף היקף המחקר ואמינותו, לא ניתן להעריך בוודאות כיצד משפיעה הקרינה על בני אדם, בהשוואה לחולדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully