וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב אחרי צירוף ליברמן לממשלה: מעלה תהיות על מדיניות ישראל

26.5.2016 / 0:21

מחלקת המדינה מסרה כי כניסת ישראל ביתנו לקואליציה מעוררת "שאלות לגיטימיות" על הכיוון שבו צועדת ירושלים. ואולם, הודגש כי היא מחויבת לביטחון ישראל וכי הממשלה החדשה תיבחן לפי פעולותיה

צילום: רוני כנפו, עורך: לירן מוסלי, עורכת משנה: סיגל סיריוס, תחקיר: עומר שליט ואסתי סדקה, הפקה: תום רוכלין, עריכת וידאו: ניר חן

מחלקת המדינה של ארצות הברית התייחסה אמש (רביעי) לכניסתה של מפלגת ישראל ביתנו לקואליציה ואמרה כי המהלך מעלה "תהיות לגיטימיות" על מדיניותה של ישראל. עוד נמסר כי וושינגטון נותרה מחויבת לביטחונה של ישראל וכי היא תשפוט את הרכב הממשלה החדש, שבו יהיה אביגדור ליברמן שר הביטחון החדש, בהתאם לפעולותיה.

"ראינו דיווחים בישראל שמתארים את הממשלה כימנית ביותר בהיסטוריה של ישראל ואנחנו גם יודעים שרבים משריה אמרו כי הם מתנגדים לפתרון שתי המדינות", מסר דובר מחלקת המדינה מרק טונר. "זה מעלה שאלות לגיטימיות על הכיוון שהיא עשויה לצעוד בו ועל המדיניות שאותה היא עשויה לנקוט".

ביום שישי מסר ג'ון קירבי, דובר אחר של מחלקת המדינה, כי הוא מקווה לעבוד עם מחליפו של משה יעלון, שהודיע באותו היום על התפטרותו מהממשלה ומהכנסת בעקבות הכוונה של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחליפו בליברמן.

"אנחנו מעריכים את מנהיגותו של יעלון ואת שיתוף הפעולה עמו כשר הגנה ואנחנו מסתכלים קדימה כדי לעבוד עם מחליפו", מסר קירבי. "הידידות בינינו אינה ניתנת לערעור והמחויבות שלנו כלפי ביטחון ישראל נותרה מוחלטת", הוסיף.

עוד על הרחבת הקואליציה
הרצוג: "נתניהו הפך לבן ערובה של בנט, ליברמן וסמוטריץ'"
הפלסטינים דחו את הצעת נתניהו לפגישה: "מתחבא מאחורי מסך עשן"
קיצור הדרך לעונש מוות למחבלים וזכות הצבעה בחו"ל: עיקרי ההסכם

(עדכון ראשון: 22:10)

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו בחתימה על ההסכם הקואליציוני, מאי 2016. יותם רונן
נתניהו וליברמן, אתמול/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully