וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון הטיל וטו על סעיף בהסכם הקואליציוני: "לא יהיה"

טל שלו, כתבתנו הפוליטית

25.5.2016 / 22:47

שר האוצר הבהיר כי יתנגד לכוונה להגביל את כוחו של בית המשפט העליון לפסול חקיקה. יו"ר סיעת כולנו בלם בעבר יוזמות דומות והגן על השופטים: "עמדתנו ברורה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

כמה שעות לאחר חתימת ההסכם הקואליציוני בין הליכוד וישראל ביתנו, התגלעה מחלוקת ראשונה בקואליציה בנוגע לאחד מסעיפי ההסכם. יו"ר כולנו שר האוצר משה כחלון הודיע הערב (רביעי) כי הוא מטיל וטו על כוונת הליכוד וישראל ביתנו לחוקק חוק שיגביל את כוחו של בית המשפט העליון לפסול חקיקה של הכנסת. "‏הבנתי שגם בהסכם הקואליציוני של ישראל ביתנו יש סעיף שמבקש להגביל את בית המשפט העליון. בשביל לא להשאיר אתכם במתח אני אומר לכם מעכשיו – לא יהיה", הודיע כחלון בחשבון הטוויטר שלו.

במסגרת ההסכם הקואליציוני שנחתם הבוקר, הוסכם כי הליכוד וישראל ביתנו יקדמו חקיקה שתקשה על בית המשפט העליון לפסול חוקים של הכנסת. מדובר בתיקון לחוק יסוד, שיחייב רוב של שמונה מתוך 15 שופטים על מנת לפסול חקיקה של הכנסת.

עוד בוואלה! NEWS:
בתום פגישה לילית: הבנות בין האוצר לישראל ביתנו; ההסכם ייחתם היום
המפץ הפוליטי הבא בדרך: חזרת יעלון היא רק שאלה של זמן
שנה להקמת הממשלה: מה הבטיחו לנו ומה קיימו?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגבלת בית המשפט העליון? לא יהיה. כחלון וליברמן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, בסיעת כולנו מגלים התנגדות נחרצת בכל הנוגע לשינויים בכוחו של בית המשפט העליון. בשנה שעברה, עם הקמת הממשלה, כחלון סירב לחתום על סעיף בהסכם הקואליציוני הנוגע לרפורמות בבית המשפט, ומאז בלם כמה יוזמות שכאלה והגן על שופטי העליון לאחר התקפות, בעיקר מכיוון הבית היהודי. באוקטובר 2015 אמר כחלון לכתבים כי בזכות סיעת כולנו, לא קודמו או יקודמו מהלכים שיפגעו בבית המשפט העליון. כך, העמדה שמציגה כולנו בנושא סעיף ההסכם החדש אינה משתמעת לשתי פנים.

"ההסכם הקואליציוני בין ישראל ביתנו לליכוד, ובו סעיף על הגבלת בג"ץ, חל עליהם בלבד", אמר הערב יו"ר סיעת כולנו, ח"כ רועי פולקמן. "לסיעת כולנו עמדה ברורה בנוגע להגנה על בית המשפט העליון, המעוגנת בהסכמים קואליציוניים. לא נשתף פעולה עם הניסיון לגנוב סעיף שתכליתו החלשת בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully