וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מפתיע: התלמידים נחושים יותר מהוריהם להשיג חמש יחידות במתמטיקה

23.5.2016 / 0:51

63.5% מההורים סבורים שילדיהם מסוגלים לגשת לבחינה, אולם רק 40% מהם מעודדים אותם לעשות זאת. כמו כן, תלמידי ט' חושבים שהמקצוע חשוב יותר מתלמידי י"א. "מבחן הבגרות הוא גם מבחן לבגרות של ההורים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(בנט משיק את תכניתו לחיזוק לימודי המתמטיקה, בשנה שעברה)

סקר מקיף שנערך בקרב 700 תלמידי כיתות ט'-י"א והוריהם מגלה כי התלמידים נחושים יותר להשיג חמש יחידות בגרות במתמטיקה מאשר הוריהם. מהסקר, שנערך לפני כמה שבועות באמצעות מכון IPANEL לקראת הבגרות במקצוע שתיערך היום (שני), עולה כי 63.5% מההורים בישראל סבורים שילדיהם מסוגלים לגשת לבחינה לחמש יחידות, אולם רק 40% מהם מעודדים את ילדיהם לעשות זאת.

כמו כן, 37% מתלמידי כיתות ט' העידו כי להורים השפעה רבה בבחירה ללמוד לחמש יחידות, ורק 6% העידו כי לחבריהם השפעה על כך. אלא שכפי שעולה מהסקר, ההורים לא מודעים להשפעתם ותלמידי ישראל מאמינים בעצמם יותר מאשר הוריהם. עם זאת, 72.5% מתלמידי ט' חושבים שהם יכולים לגשת לחמש יחידות מתמטיקה, אך בכיתה י"א רק 41.2% חושבים שהם יכולים. במקביל, 34.5% מההורים חושבים שילדיהם אינם מסוגלים.

עוד בוואלה! NEWS:
מקצוע מבוקש: 25 אלף מורים הצטרפו למערכת החינוך בתוך חמש שנים
פחות משבוע לפני הבגרות בתנ"ך: משרד החינוך כשל בגיוס מאות משגיחים
התלמידים הקפיאו את השביתה בתיכונים: "המאבק שלנו הצליח"

גרף לימודי חמש יחידות במתמטיקה. IPANEL, מערכת וואלה! NEWS
גרף לימודי חמש יחידות במתמטיקה/מערכת וואלה! NEWS, IPANEL

80% מהתלמידים חושבים שאנגלית ומתמטיקה הם המקצועות שהכי רצוי להשקיע בהם. למקום השלישי הגיע מקצוע המחשבים עם כ-35% ובמקומות האחרונים הגיעו קולנוע וספרות (4.4%) ותיאטרון (3.5%). הסקר מגלה כי ככל שהתלמידים גדלים, הם נוטים לייחס פחות חשיבות למתמטיקה, כך שבעוד 82.5% מהתלמידים בכיתה ט' חושבים שמתמטיקה ברמה של חמש יחידות זה חשוב, הנתון יורד ל-64% מתלמידי כיתה י"א. גם בקרב ההורים נרשמה ירידה דומה בדחיפה לחמש יחידות עם השנים.

נתון מעניין נוסף מגלה כי ההורים לא מודעים למידת השפעתם על ילדיהם בנוגע ללימודי המתמטיקה. רק 27.9% מההורים חושבים כי הם בעלי ההשפעה הרבה ביותר על שיקולי ילדיהם. 22.8% מההורים חושבים כי המחנכת היא בעלת ההשפעה הרבה ביותר על בחירה בחמש יחידות, אולם רק 1.7% מהתלמידים חושבים כך. הסקר גילה גם פערים בין בנים לבנות בשאלת התועלת מלימוד המתמטיקה. בעוד שבנות נוטות להימשך לאפשרות של עתיד טוב יותר ולאתגר השכלי והמחשבתי, בנים נוטים להתמקד בתועלת הצפויה שבשכר גבוה יותר בעתיד, לימודים מעניינים יותר ויוקרה חברתית.

נתוני יתרון בקבלה לאוניברסיטה הוא הסיבה המרכזית בעיניי תלמידים ללמוד חמש יחידות במתמטיקה. יערה בר, מערכת וואלה! NEWS
נתוני יתרון בקבלה לאוניברסיטה הוא הסיבה המרכזית בעיניי תלמידים ללמוד חמש יחידות במתמטיקה/מערכת וואלה! NEWS, יערה בר

"מהסקר אנחנו רואים בבירור שיותר מרבע מתלמידי התיכון בטוחים שהם יכולים להצליח בלימודי חמש יחידות במתמטיקה", הסביר אלי הורביץ, מנכ"ל קרן טראמפ, שהזמינה את הסקר. "מדובר בשיעור שהוא יותר מכפול משיעור הלומדים בפועל, כך שקיים פוטנציאל גדול של הרבה מאוד תלמידות ותלמידים שיכולים ללמוד ולהצליח, וזו החובה שלנו לאפשר להם לעשות זאת ולהגיע הכי רחוק שהם יכולים".

לדבריו, "מבחן הבגרות הוא גם מבחן לבגרות שלנו, ההורים. לא תמיד הילדים רואים את הקשר בין המאמץ בלימודים היום ובין הקבלה לאוניברסיטה ולשוק העבודה בהמשך חייהם - מבחינתם זהו עתיד רחוק הנמצא מעבר להרי החושך. רק אנחנו יודעים שהעתיד קרוב ויגיח מעבר לפינה, לכן עלינו להציב בפניהם סולם, לדחוף ולתמוך צעד צעד במעלה הדרך, ולתת אמון וגיבוי למוריהם שנמצאים שם בשבילם".

(עדכון ראשון: 22:10)

נתוני סקר לשאלה 'באיזה מקצועות לימוד רצוי להשקיע בתיכון?'. יערה בר, מערכת וואלה! NEWS
נתוני סקר לשאלה 'באיזה מקצועות לימוד רצוי להשקיע בתיכון?'/מערכת וואלה! NEWS, יערה בר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully