וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 152 איש שהפגינו נגד העברת שטחים לסעודיה יישלחו לכלא

15.5.2016 / 3:52

בית המשפט בקהיר גזר עונשי מאסר של שנתיים עד חמש שנים על אזרחי המדינה שמחו בסוף אפריל על העברת האיים טיראן וסנפיר לידי הממלכה השכנה. פרקליט מטעם ההגנה: "אין ראיות להרשעתם"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(הנשיא א-סיסי דוחה את הביקורת על עסקת העברת האיים, בנאום בחודש שעבר)

152 בני אדם נידונו בסוף השבוע האחרון במצרים לעונשי מאסר של בין שנתיים לחמש שנים, לאחר שהפגינו בסוף חודש אפריל בקהיר נגד הסכם העברת האיים טיראן וסנפיר, שבים האדום, לערב הסעודית. על פי דיווח בעיתון "אל-אהראם" המזוהה עם השלטון במדינה, המפגינים כולם הורשעו בקיום הפגנה ללא אישור משרד הפנים - הנדרש על פי חוק.

השופטים במדינה קבעו כי 101 מהעצורים המעורבים בהפגנה, שנערכה ב-25 באפריל, ייכנסו לכלא למשך חמש שנים, ואילו 51 הנותרים יירצו עונש של שנתיים בלבד. משפטם של כחמישים בני אדם נוספים עדיין מתנהל.

פרקליט מטעם ההגנה, אחמד חלמי, אמר לסוכנות "רויטרס" כי אין שום ראיות להרשעתם של המפגינים. לפי שעה לא פורסמה הצהרה רשמית מטעם התביעה.

עוד בוואלה! NEWS:
שבר מתהווה בברית? השבוע העקוב מדם של חיזבאללה ואיראן בסוריה
ביל קלינטון: "הרגתי את עצמי כדי לתת לפלסטינים מדינה"
גרמניה: ראש חזיר הונח מול מטה בוחרים של אנגלה מרקל

הפגנה נגד העברת שני איים לערב הסעודית, קהיר, 15 באפריל 2016. רויטרס
רוב המפגינים נשלחו לכלא לחמש שנים. מפגינים נגד ההסכם עם ערב הסעודית/רויטרס

אלפי בני אדם השתפו בהפגנה נוספת שהתקיימה בבירה המצרית ב-15 באפריל, במחאה על ההחלטה של הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי להעביר את האיים לשליטת ערב הסעודית. הם חזרו על סיסמאות נגד המשטר שהושמעו במדינה בשנת 2011, במסגרת המחאה שהורידה מכס השלטון את הנשיא לשעבר חוסני מובארק, לאחר 30 שנה.

על פי הודעת הרשויות במצרים, יותר ממאה בני אדם נעצרו באותה ההפגנה, אך מרביתם שוחררו מבלי שהועמדו לדין. ההכרזה על ההחלטה המצרית נעשתה במהלך פגישתו של א-סיסי עם סלמאן מלך ערב הסעודית במהלך החודש שעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שני האיים שיעברו לסעודיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האיים נמצאים כשישה קילומטרים משארם א-שייח. הם נכבשו בידי ישראל במהלך מלחמת ששת הימים והושבו במסגרת הסכם השלום בין המדינות. גם מצרים וגם ערב הסעודית טענו בעבר כי האיים העומדים בלב עסקת ההעברה הופקדו באופן זמני למשמורת של קהיר בשנת 1950.

בנאום שערך בחודש שעבר א-סיסי בפני גורמים רשמיים במדינה ועיתונאים, התייחס הנשיא להפגנות נגד העברת האיים כאל קונספירציה של גורמים המנסים לפגוע במשטר. "אנו לא מוכרים את אדמתנו לאיש", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully