וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס העביר מסרים לישראל: מעוניין להשיב את השקט לרצועת עזה

7.5.2016 / 15:55

הארגון השולט ברצועה העביר באמצעות ארבעה גורמים שונים מסרים שלפיהם הוא מעוניין למנוע הידרדרות במצב. גורמים במערכת הביטחון: כוחות צה"ל יצאו זמנית משטח הרצועה, משום שסיימו לעת עתה את פעילותם ההנדסית באזור; חמאס לא אחראי לירי

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

חמאס העביר באמצעות ארבעה גורמים שונים מסרים לישראל שלפיהם הוא מעוניין להשיב את השקט לגבול רצועת עזה ולמנוע הידרדרות להסלמה באזור. גורמים במערכת הביטחון אמרו הבוקר (שבת) לוואלה! NEWS כי כוחות צה"ל יצאו זמנית משטח הרצועה, אך עשו זאת משום שסיימו פעילותם ההנדסית באזור לעת עתה.

יחד עם זאת, מדגישים הגורמים כי אם בעתיד יידרשו הכוחות לפעול בפרמטר כדי לאתר מנהרות הם יעשו זאת ושאין במערכת הביטחון כל כוונה להפסיק פעילות זו. הם ציינו כי הפעילות בפרמטר הביטחוני במרחק של מאה מטרים מגדר המערכת היא במסגרת ההבנות בין הצדדים אחרי מבצע "צוק איתן". לדבריהם, אין לצה"ל כל כוונה להפסיק את הפעילות ההנדסית. הגורמים הוסיפו כי חמאס אינו אחראי לירי הלילה, אלא גורמים סוררים.

אתמול מסרו מקורות ברצועת עזה לוואלה! NEWS כי צה"ל הסיג את כוחותיו מתוך שטחי הרצועה, במקומות שבהם טענו כי פעל מעבר לגבול שהוסכם לאחר מבצע "צוק איתן".עוד הם דיווחו כי הפעולות הישראליות לאיתור המנהרות נמשכות, אולם מצדו הישראלי של הגבול לעת עתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצצות ברפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלילה הופעלה אזעקת "צבע אדום" במועצה האזורית אשכול ולאחריה התפוצצו שתי פצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה לעבר ישראל. הן לא גרמו לנפגעים או לנזק. אחת מהן התפוצצה בסמוך לגדר המערכת והשנייה בשטח פתוח באזור המועצה האזורית אשכול. כמה שעות לאחר מכן תקף חיל האוויר יעדים בדרום רצועת עזה. לפי דובר צה"ל, המטרות שהותקפו היו "תשתיות טרור השייכות לארגון חמאס". עם זאת, הגורמים במערכת הביטחון ציינו כי ייתכן שירי פצצות המרגמה הלילה לא בוצע על ידי חמאס ושהנושא נמצא בבדיקה.

הבוקר אמר קובי, המתגורר באזור, כי "אנחנו מקווים שהשקט יחזור מהר לעוטף עזה. נכון שכרגע הירי הוא לעבר כוחות צה"ל שעובדים על הגדר ולא לעבר היישובים בעוטף עזה אבל ישנו חשש גדול בקרב התושבים שהירי יזלוג גם לעבר היישובים. גילוי המנהרות על ידי צה"ל מצד אחד מרגיע כי הצבא עובד נון-סטופ כדי לחשוף אותן ומצליח ומאידך אם גילינו שתי מנהרות בתקופה קצרה, מה זה אומר על הכמות שישנה?", תהה.

(עדכון ראשון: 12:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully