וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשרות שנים: ספינת נופש אמריקנית עגנה בקובה

3.5.2016 / 12:16

ספינה ועליה 700 תיירים ואמריקנים ממוצא קובני הגיעה לבירה הוואנה, כחלק מחידוש היחסים בין ארצות הברית וקובה. "עזבתי לפני 48 שנה, אז אפשר להבין למה אני מתרגשת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מאות תיירים וכמה אמריקנים ממוצא קובני הגיעו אמש (שני) עם ספינת נופש אמריקנית לנמל בהוואנה בהפלגה התיירותית הראשונה בין ארצות הברית לקובה זה כמה עשורים. הם שטפו את רחובות העיר העתיקה של הוואנה, שם הם התקבלו בחום על ידי התושבים.

זה היה צעד נוסף בשיפור היחסים בין שתי האויבות לשעבר, שמחדשות את יחסיהן בהדרגה מאז הכריזו על כך הנשיאים ברק אובמה וראול קסטרו בדצמבר 2014. "קרניבל קורפס אדוניה", ועליה היו 700 נוסעים, נכנסה למפרץ הוואנה תחת שמיים צלולים ואז עגנה לאורך הרובע הקולוניאלי, שבו ביקר לאחרונה נשיא ארצות הברית. המבקרים זכו לקבלת פנים שכללה ריקודי סלסה ומוזיקה קובנית לצד משקה הרום המסורתי.

לפי מדרכי תיירות, חלק מהנוסעים הלכו לטעום מחיי הלילה עם ביקורם בקברט המפורסם "טרופיקנה". ואולם, עבור אנה גרסיה, שנולדה באי, היה מדובר ביותר מסתם חופשה. "אני לחוצה ונרגשת באותו זמן. עזבתי את קובה לפני 48 שנה, כשהייתי בת שש, אז אפשר רק לדמיין את כל מה שני מרגישה עכשיו", אמרה גריסה לאחר שירדה מהסיפון ונכנסה לשטחה של המדינה לראשונה מאז שהייתה ילדה.

לקריאה נוספת בנושא
ישראל תלך בעקבות ארצות הברית? "שיפור היחסים עם קובה אפשרי"
פידל קסטרו תקף את אובמה: "לא צריכים שום דבר מהאימפריה"

ספינת נופש אמריקנית בדרכה לעגון בנמל הוואנה, קובה, 2 במאי 2016. רויטרס
הספינה עגנה לאורך הרובע הקולוניאלי של הוואנה/רויטרס
ספינת נופש אמריקנית בדרכה לעגון בנמל הוואנה, קובה, 2 במאי 2016. רויטרס
ספינת נופש אמריקנית בדרכה לעגון בנמל הוואנה, קובה, 2 במאי 2016/רויטרס

החוק באי הקומוניסטי האוסר על אנשים שנולדו במדינה להיכנס לשטחה או לצאת ממנה דרך הים הוביל למחאה מצד גולים קובנים והוא כמעט הביאה לדחיית השיט, אך לבסוף הוואנה הסכימה להסיר את ההגבלה. הפשרה הלא-שגרתית שהגיעה בעקבות לחץ היא סימן בפני עצמה לשינוי שעוברת קובה, שעדיין זוכרת את ניסיון הפלישה של מתנגדי המשטר שנתמכו בידי ארצות הברית דרך מפרץ החזירים, ופעולות נוספות שנקטה וושינגטון דרך מצרי פלורידה.

תושבים רבים באי חצו את הנתיב המסוכן ברפסודות ובסירות רעועות כדי להגיע לארצות הברית בתור גולים או מהגרים. "האדוניה" הייתה הספינה האמריקנית הראשונה שהפליגה לקובה מאז המהפכה ב-1959 שאותה הוביל השליט לשעבר פידל קסטרו. עם זאת, היו כמה הפלגות ספורות תחת שלטונו של הנשיא ג'ימי קרטר בסוף שנות ה-70.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully