וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהרה שצה"ל חשף: הוקמה לפני צוק איתן, ותוחזקה אחריו

4.5.2016 / 0:57

בצבא מתכננים להרחיב את חיפוש המנהרות בסמוך לגדר המערכת ולהשתמש בטכנולוגיה חדשה. בתוך כך, החל חמאס להשתמש בפיברגלס לבנייה, במקום במלט שהעברתו נעצרה על ידי ישראל

צילום: דובר צה"ל, עריכה: שניר דבוש

(תיעוד: כך פוצצה מנהרת הטרור של חמאס, בחודש שעבר)

המנהרה שצה"ל חשף לפני מספר שבועות נבנתה לפני מבצע צוק איתן, כך נודע אתמול (שלישי). המנהרה תוחזקה לאחר המבצע, והיא מוגדרת כמשופרת ביותר מבין המנהרות שאותרו עד כה במהלך השנים.

כמו כן, לוואלה! NEWS נודע כי לאחר שישראל הגבילה את העברת חומרי הבניין לרצועת עזה המיועדים לשיקום בתים שנהרסו במבצע "צוק איתן", אך בפועל שימשו את אנשי חמאס לבניית מנהרות טרור, החלה הזרוע הצבאית של הארגון להשתמש בפיברגלס לבניית הקירות במנהרות. כעת בכוונת מערכת הביטחון למנוע הכנסת החומרים הדו-שימושיים המשמשים לייצור פיברגלס לרצועה.

בחודשים האחרונים הגבירו מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, וגורמי האו"ם את הפיקוח על הכנסת חומרי בנייה לעזה באמצעות מנגנון שיקום עזה, שהוקם אחרי מבצע "צוק איתן". במסגרת פעילותם חשפו פקחי האו"ם לפני שלושה שבועות כי חומרי בנייה שהיו מיועדים לשיפוץ מבנים במגזר הפרטי הועברו לידי פעילי חמאס. שר הביטחון משה יעלון הנחה, בהמלצת אלוף מרדכי, לעצור באופן מידי את העברת המלט לרצועת עזה עד לבירור הנושא, בין היתר באמצעות מערכת ממוחשבת העוקבת אחר ניתוב חומרי הבנייה, וכן באמצעות מצלמות במחסנים השונים.

עוד על מנהרות הטרור של חמאס:
צפו: כך פוצץ צה"ל את המנהרה שנחשפה באזור כרם שלום
אלוף פיקוד הדרום על איום המנהרות: "נשקול לפנות תושבים במלחמה"
דיווח: שלושה אנשי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בדרום רצועת עזה

פיר מנהרה שנחשפה בדרום הרצועה, אפריל 2016. דובר צה"ל
פיר מנהרה שחשף צה"ל בסמוך לכרם שלום, לפני כשבועיים/דובר צה"ל

בעקבות תחקיר שערכו פקחי האו"ם פוטר ספק מרכזי של חומרי בניין לפלסטינים ברצועת עזה, וכן פוטר הגורם האחראי לניתוב ולחלוקת חומרי הבנייה בממשלת חמאס. נוסף על כך, הוחלט להכניס את המשפחות הפלסטיניות שקיבלו מהמנגנון שובר לחומרי בניין לשיפוץ בתיהם ומכרו אותו לחמאס לרשימה שחורה. למרות הסנקציות שהטיל האו"ם וההחלטה בחמאס לפטר את האחראי, טרם חודשה העברת המלט למגזר הפרטי ברצועת עזה.

במערכת הביטחון מתכוונים להגדיל בתקופה הקרובה את היקף הכלים ההנדסיים הפועלים לאורך רצועת עזה בחיפוש אחר מנהרות התקפיות שנחפרו מתחת לגדר המערכת. אתמול פעלו במקום כמאה כלים הנדסיים. גורמים במערכת הביטחון סיפרו כי 120 מיליון דולר שהקציב הקונגרס האמריקני לטיפול בנושא המנהרות במשך שלוש שנים מסייע רבות למאמץ האיתור, ובקרוב מאוד תתווסף טכנולוגיה חדשה לפעילות בסמוך לגדר.

ישראל חשפה מנהרת חמאס בעוטף עזה. שי מכלוף
יוגדל היקף הכלים ההנדסיים. פעילות לחשיפת המנהרה ליד כרם שלום/שי מכלוף

גם במצרים ממשיכים במאמץ לחשוף ולהשמיד מנהרות בגבולה. למרות זאת, במערכת הביטחון מעריכים כי לזרוע הצבאית של חמאס נותרו בשלב זה מנהרות הברחה אחדות בין רפיח הפלסטינית לרפיח מצרית מתחת לציר פילדלפי. על פי גורמים במערכת הביטחון, המצרים חשפו לאחרונה מנהרת הברחה של חמאס באורך של יותר משני קילומטרים.

4 טון שקי אמוניום כלוריד, מעבר ניצנה גבול ישראל-מצרים. 3 במאי 2016. יחידת דוברות והסברה, רשות המסים,
ארבע טונות של אמוניום כלוריד שנתפסו/יחידת דוברות והסברה, רשות המסים

בתוך כך, הותר אתמול לפרסום כי עובדי המכס ואנשי שב"כ במעבר ניצנה, בגבול בין ישראל למצרים, סיכלו כשבוע לפני פסח הברחה של ארבע טונות אמוניום כלוריד שהוסתר במשלוח מלח. החומר שנתפס יכול היה לשמש לייצור מאות רקטות ארוכות טווח. מרשות המסים נמסר כי לפי השב"כ היבואן, תושב רצועת עזה, קשור לפעילי חמאס.

(עדכון ראשון: 14:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully