וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלימות נגד אתאיסטים בבנגלדש: פרופ' לאנגלית נדקר למוות

23.4.2016 / 12:29

בתקרית אלימה נוספת נגד אתאיסטים במדינה המוסלמית, שוסף גרונו של המרצה, שמוביל קבוצת תרבות. דאעש קיבל את האחריות לתקיפה, אך הממשלה דחתה בעבר לקיחות אחריות דומות של הארגון על אירועים קודמים

רזואל כרים סידיק, פרופ' לאנגלית בבנגלדש, שהותקף למוות, 23 באפריל 2016. טוויטר, צילום מסך
"צווארו שוסף לפחות שלוש פעמים". פרופ' רזואל כרים סידיק/צילום מסך, טוויטר

פרופסור באוניברסיטה בצפון בנגלדש הותקף היום (שבת) למוות בדרכו לעבודה בתקרית הדומה במאפייניה לתקיפות של חמושים מוסלמים – כך מסרה המשטרה המקומית. רזואל כרים סידיק, פרופ' לאנגלית הותקף כשהיה בדרך לעיר ראג'שאני, שם לימד. התוקפים, שהיו חמושים בסכינים, שיספו את גרונו, וברחו מיד מהזירה. "צווארו שוסף לפחות שלוש פעמים והיה כמעט ערוף", סיפר מפקד המשטרה מוחמד שאמסודין.

התקיפה דומה במאפייניה לתקיפות של בלוגרים אתאיסטים במדינה המוסלמית על ידי אסלאמיסטים קיצוניים. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על תקיפת הפרופ' בסוכנות הידיעות "אעמאק" המזוהה איתו. הארגון קיבל את האחריות על כמה תקיפות דומות קודמות, אך הממשלה דחתה את הצהרותיו בטענה כי לארגון הסוני הקיצוני אין נוכחות בבנגלדש. המשטרה מסרה כי החקירה נמשכת.

אחיו של הפרופסור, סאג'ידול כרים סידיק, אמר כי הוא היה "איש שקט ופשוט מאוד", שהתמקד בלימוד ובהוראה. הוא הוביל קבוצת תרבות וערך בעבר מגזין ספרות. "ממה שאנחנו יודעים, לא היו לו אויבים ומעולם לא ראינו שהוא מודאג", אמר. "אנחנו לא יודעים מה קרה לו". לפחות שלושה פרופסורים באוניברסיטת ראג'שאני נהרגו בשנים האחרונות על פי החשד על ידי ארגונים אסלאמיסטיים.

בשנה האחרונה כמה בני אדם, בהם סופרים ומוציאים לאור אתאיסטים נרצחו על ידי ארגונים אסלאמיסטיים. ממשלתו של שייח חסינה פשטה על ארגונים אלה, שאותם היא מאשימה בתקיפות בלוגרים חילוניים, קבוצות מיעוט כמו שיעים, נוצרים וגם שני אזרחים זרים. הממשלה אף מאשימה את האופוזיציה בתמיכה בקיצוניים הדתיים שלטענתה נוקמת בה בשל חקירתה את פשעי המלחמה שבוצעו במהלך מלחמת העצמאות במדינה ב-1971.

עוד באותו נושא:
בנגלדש: בלוגר חילוני כתב ברשת דברים בגנות האסלאם - ונרצח
שנה קטלנית לעיתונאים: 69 נהרגו במהלך עבודתם ברחבי העולם
בנגלדש: ארגון איסלאמי רצח מוציא לאור של כתבים אתאיסטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully