וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מהפיגוע באוטובוס איים: "אל תדאגו, היום שלהם יגיע"

21.4.2016 / 0:30

הצעיר שנפצע קשה בירושלים מת בשערי צדק וחמאס הודיע כי מדובר באחד מאנשיו, עבד אל חמיד אבו סרור מאזור בית לחם, שהניח את המטען. אמו ביקשה להפיץ את תמונתו עם צעיף חמאס לאחר מותו

צילום: מאצ'י הוף, דוברות מד"א, דוברות כבאות והצלה; עריכה: גדי וינסטוק

הגבר שנפצע באורח קשה בפיגוע בקו 12 של אוטובוס "אגד" בירושלים מת אמש (רביעי) מפצעיו בבית החולים שערי צדק בעיר, כאשר זהותו עדיין לא ידועה. עם זאת, ארגון חמאס הכריז מעט לאחר מותו כי מדובר בעבד אל-חמיד אבו סרור, בן 19, תושב מחנה הפליטים עאידה שליד בית לחם. אף שהיה פעיל הארגון, לא מדובר בקבלת אחריות מפורשת.

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי אמו פרסמה לאחר מותו את תמונתו, ומסרה כי זאת התמונה שביקש ממנה להפיץ אם ימות. עד כה לא נמסרו דברים נוספים מהמשפחה. בחשבון הפייסבוק שלו, כתב ההרוג לפני כמה שבועות, לצד סרטון של פלסטיני שנהרג מירי צה"ל: "אל תדאגו, היום שלהם יגיע בעזרת אללה". בפרסום נוסף, לצד תמונת הרוגה פלסטינית, כתב: "אל תדאגי אחות, ידיד האל יגיע בקרוב, בעזרת אללה".

הפיגוע בירושלים - כותרות אחרונות
"היא צעקה - אמא כואב לי": אם שנפצעה עם בתה בפיגוע משחזרת
הערכה: המטען בירושלים התפוצץ מוקדם מהמתוכנן
תיעוד מתוך הלהבות: זירת הפיגוע בירושלים מנקודת המבט של כבאי

עבד אל-חמיד אבו סרור, המחבל שביצע את הפיגוע בירושלים, 20 באפריל 2016. פייסבוק, צילום מסך
עבד אל-חמיד אבו סרור עם צעיף חמאס. התמונה שאמו ביקשה לפרסם/צילום מסך, פייסבוק

התעלומה סביב זהות האיש מעסיקה גם את שב"כ ואת המשטרה, שממשיכים לנסות, חרף הודעת חמאס, להכריע אם מדובר היה במחבל שהפעיל את המטען ופוצץ את האוטובוס, או שמא נוסע תמים שהמטען הונח בסמוך אליו. בניסיון לזהות את הצעיר, חוקרי המשטרה מסתמכים בין היתר על בדיקות פורנזיות הכוללות דגימות DNA מהפצוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. נועם מושקוביץ
החוקרים מסתמכים על דגימות DNA בבדיקת זהות ההרוג. זירת הפיגוע בירושלים/נועם מושקוביץ

הפיגוע התרחש ביום שני בשעות אחר הצהריים המאוחרות כשפיצוץ אירע באוטובוס ברחוב משה ברעם הסמוך לצומת פת שבירושלים. כתוצאה מהפיצוץ עלה באש אוטובוס נוסף וכלי רכב פרטי. חמישה פצועים עדיין מאושפזים בבית החולים שערי צדק. שני בני אדם שנפגעו באורח בינוני עברו ניתוח מוצלח, ומצב של שלושה פצועים קל, שסבלו מכוויות, טוב, והם נמצאים בשלבי שחרור מבית החולים. בבית החולים הדסה עין כרם נערה בת 16 מאושפזת במצב בינוני עד קשה, מונשמת ומורדמת. כמו כן, מאושפזים שם שלושה פצועים באורח בינוני ושניים קל.

פיצוץ אוטובוס ברחוב דרך חברון בירושלים. 18 באפריל 2016. ספק 500
בבית החולים הדסה עין כרם נערה בת 16 מאושפזת מצב בינוני עד קשה, מונשמת ומורדמת/ספק 500

בארגונים השונים בירכו על המעשה. חמאס פרסם הודעה בטוויטר של הארגון, ובה נאמר כי מדובר ב"תגובה טבעית לפשעי ישראל, בפרט להוצאות להורג שהיא מבצעת בשטח, ולפגיעה במסגד אל-אקצא". הזרוע הצבאית של תנועת פתח, גדודי חללי אל-אקצא, פרסמה הודעה ובה נכתב: "מבצעי הפעולה נענו לקריאותינו לבצע פיגועי התאבדות כדרך היחידה להגיב על פשעיו של הכיבוש הישראלי".

גם בארגון הג'יהאד האסלאמי בירכו על הפיגוע. בהודעה מטעמו נמסר כי מדובר ב"מסר לכך שהאינתיפאדה נמשכת". עוד נכתב בהודעת הג'יהאד: "מודבר בהתפתחות משמעותית, שחשפה את השאננות של מערכת הביטחון הישראלית".

(עדכון ראשון: 20:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully