וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את ביתו של רוצח שלומית קריגמן; שני חיילים נפצעו קל

במהלך הריסת ביתו של המחבל חסין מוחמד חסין אבו גוש שבמחנה הפליטים קלנדיה, התפתחו עימותים אלימים עם כוחות הביטחון. החיילים נפגעו ממטען מאולתר שהושלך לעברם והגיבו בירי לעבר המתפרעים. לפי הסהר האדום, שמונה פלסטינים נפצעו בתקרית מירי אש חיה וכדורי גומי

צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל, המנהל האזרחי ומשמר הגבול הרסו הלילה (רביעי) את ביתו של המחבל חסין מוחמד חסין אבו גוש שבמחנה הפליטים קלנדיה, בהתאם להוראת הדרג המדיני. מדובר במבצע גדול שבאבטחתו השתתפו לוחמים מיחידת דובדבן. אבו גוש ביצע את פיגוע הדקירה בהתנחלות בית חורון בחודש ינואר האחרון שבו נרצחה הצעירה שלומית קריגמן.

במהלך הריסת הבית התפתחו הפרות סדר בחמישה מוקדים, שבמהלכן הושלכו אבנים, בקבוקי תבערה ומטען מאולתר לעבר הכוחות. כתוצאה מכך, שני חיילים מחטיבת כפיר נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. צה"ל הגיב להפרות הסדר באמצעים לפיזור הפגנות ולאחר מכן בירי לעבר מפרי הסדר. לפי הסהר האדום, שמונה פלסטינים נפצעו בתקרית מירי אש חיה וכדורי גומי.

לקריאה נוספת:
שב"כ הזהיר את רוצח שלומית קריגמן טרם הפיגוע - אך לא עצר אותו
מתה מפצעיה הצעירה שנדקרה בפיגוע בבית חורון: "הייתה מלאת שמחה"
המחבלים מהפיגוע בבית חורון כתבו בפייסבוק: "יצאנו לצוד דורבנים"

צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסין מוחמד חסין אבו גוש שבמחנה הפליטים קלנדיה, שרצח את שלומית קריגמן בבית חורון, 20 באפריל 2016. לסוכנות הידיעות מען, צילום מסך
הריסות בית המחבל בקלנדיה, הלילה/צילום מסך, לסוכנות הידיעות מען
צה"ל הרס את ביתו של המחבל חסין מוחמד חסין אבו גוש שבמחנה הפליטים קלנדיה, שרצח את שלומית קריגמן בבית חורון, 20 באפריל 2016. לסוכנות הידיעות מען, צילום מסך
במהלך הריסת הבית התפתחו הפרות סדר. בית המחבל בקלנדירה, הלילה/צילום מסך, לסוכנות הידיעות מען
זירת הפיגוע בבית חורון – הערב 25 ינואר 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע בבית חורון, ינואר האחרון/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

קריגמן בת ה-24 נפצעה תחילה באורח אנוש בפיגוע הדקירה שאירע בבנימין, ומתה לאחר מכן מפצעיה בבית החולים. בפיגוע נפצעה אישה נוספת בת 58 באורח בינוני.

לאחר הפיגוע, פורסם כי שב"כ הזהיר פעמיים את המחבל שרצח את קריגמן. בפסיקת שופטי בג"ץ שקבעו כי יש להרוס את ביתו, התברר כי בשבועות שקדמו לפיגוע זיהה שב"כ שאבו גוש בן ה-17 מתבטא בקיצוניות וקיים חשש שבכוונתו להוציא לפועל פיגוע. עקב כך, באוגוסט האחרון הוא הוזמן יחד עם אביו לשיחה בשב"כ, יחד עם רכז מהשירות.

חודשיים לאחר מכן, באוקטובר 2015, התקשר רכז מהשב"כ לאב, לאחר שנאמר לו כי בנו ממשיך ב"דרכו הרעה". הוא הבהיר כי בפעם הבאה לא ישוחחו עמו בטלפון, אלא "יבואו אליו לפגישה בביתו". שלושה חודשים לאחר מכן, הוציא הבן לפועל את הפיגוע, יחד עם חברו, איברהים אוסאמה עלאן, בן 23 מבית עור א-תחתא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully