וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאלפיים בלבד השתתפו בעצרת למען החייל בת"א; אמו: "מתפללת שתהיה בן חורין"

20.4.2016 / 0:08

רבים הגיעו לכיכר רבין כדי לתמוך בסמל אלאור אזריה, המואשם בהריגת מחבל, אך לא רבבה כפי שקיוו המארגנים. אביו של החייל אמר: "אני אוהב את העם הזה, רק יחד ננצח". בעצרת הופיעו האמנים מושיק עפיה, סאבלימינל ומאור אדרי

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

כ-2,000 בני אדם הגיעו אמש (שלישי) לכיכר רבין כדי לתמוך בחייל אלאור אזריה, המואשם בהריגת המחבל המנוטרל בחברון, בעצרת שנערכת בכיכר רבין שבתל אביב. באירוע, שאליו קיוו כי יגיעו לפחות רבבה, משתתפים איש התקשורת וחבר הכנסת לשעבר שרון גל והאמנים מושיק עפיה, מאור אדרי וסאבלימינל. באירוע נואמים בני המשפחה של החייל, גל, דבורה גונן, אמו השכולה של דני גונן, שנהרג בפיגוע ירי בבנימין ביוני שנה שעברה ורותי חסנו, אלמנתו של אברהם חסנו, שנדרס למוות בפיגוע ליד חברון.

להפגנה הגיעו חברי הכנסת מהליכוד, נאווה בוקר ואורן חזן. עפיה צפוי לשיר את השירים "אני ואתה נשנה את העולם", "שובר", "שתיקה", "חלום מתוק". המפגינים שהגיעו לאזור מחזיקים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "אוהבים את צה"ל, משחררים את אלאור", "מחבלים הורגים לא מנטרלים", "כולנו בני חורין גם החייל הגיבור מחברון", ו"חיילי צה"ל הם הקו האדום", וכן בלונים שעליהם נכתב "כולנו עם אלאור". במקביל נערכת הפגנת שמאל ברחוב קינג ג'ורג' בעיר עם עשרות משתתפים, תחת הכותרת "ירי בפצועים זה לא גבורה, האחראים יושבים סביב שולחן הממשלה".

עוד באותו נושא:
אביו של החייל היורה: "העצרת נועדה לתמוך במי שיגיע לאותו מצב"
אישום בהריגה נגד החייל מחברון: בית המשפט התיר לפרסם את שמו
אמו של החייל היורה לנתניהו: "חוששים מהליך לא נקי; מתמוטטים"

עצרת תמיכה באלאור אזריה כיכר רבין. ראובן קסטרו
עצרת התמיכה באלאור אזריה בכיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
הזמר מאור אדרי מופיע בעצרת התמיכה בחייל אלאור אזריה. ראובן קסטרו
הזמר מאור אדרי עם משפחת החייל/ראובן קסטרו

בתחילת העצרת כמה מהמפגינים קיללו את אנשי התקשורת, ובמיוחד צוות שנשלח על ידי ערוץ 10. לעבר הכתב מואב ורדי צעקו שהוא "שמאלני מניאק ושונא חיילים", ובהמשך גם צעקו ש"יעוף משם" ודחפו אותו. לבסוף כמה שוטרים הוציאו אותו מהכיכר. כמה מפגינים צעקו בזמן ההפגנה "מוות לערבים" ו"מוות לשמאלנים".

אמו של אלאור, אושרה, סיפרה על הבמה: "אני לא אשכח את היום שבאת ואמרת לי 'אמא אני רוצה להיות לוחם, לעזור בכל שאוכל'. לבי נצבט באותו הרגע. בסתר ליבי רציתי שתשנה את דעתך, אבל אתה מאז ומתמיד הייתי מלא מוטיבציה. תהיה חזק בשבילי, מתפללת שיחד עם חג הפסח גם אתה תצא בן חורין".

עצרת למען אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
המארגנים קיוו לרבבת מפגינים/ראובן קסטרו

אביו של החייל, צ'רלי, "העצרת הזו היא עבור כל חיילי צה"ל, ובמיוחד הבן שלי. לכל אחד ואחד יש קרוב משפחה בצה"ל. אני רוצה שכולם ירגישו שהעם הנפלא הזה מאחוריו. אנחנו עם חזק, לא ניתן לאף אחד לפגוע בנו. העם השפוי - כולם פה, אני אוהב אתכם. אני אוהב את העם הזה, אנחנו חזקים, רק יחד ננצח ונגיע לאן שצריך".

אחותו של אלאור הוסיפה כי לא מדובר ב"עצרת של שנאה, אלא עצרת של אהבה. אהבה לצה"ל ולכל עם ישראל". היא סיפרה כי קשה לה לעמוד כאן בשעה שאחיה מואשם בהריגה. "הוא לוחם מצטיין! אנחנו שואלים למה, למה בן רגע חלק מהמערכת התנערה מהילד. מהחייל המצטיין שלעולם לא עשה עבירת משמעת. כולי תקווה שהסיוט הזה ייגמר ואלאור ישוב לשרת את המדינה שלו באהבה. כל כך מרגש לעמוד כאן ולראות את כל הציבור הזה שמה שמאחד אותנו זאת אהבה לחיילים שלנו".

עצרת תמיכה בחייל אלאור אזריה. ראובן קסטרו
סאבלימינל בהופעה בכיכר/ראובן קסטרו

איש התקשורת גל, פתח את העצרת ואמר: "באנו לכאן כי חינכו אותנו שלא מפנים עורף, אלא להיפך תומכים ומחזקים אותו. עם ישראל מתגייס ובא לתמוך בלוחמים. אלאור אח שלנו, אנו בטוחים שעכשיו אתה יושב במעצר, צופה ורואה עם ישראל מאחוריך עם ישראל איתך ולא מפקיר". הוא הוסיף כי "אנחנו אוהבים את צה"ל, ואוהבים את הרמטכ"ל".

דבורה גונן, אמו של דני גונן שנהרג בפיגוע ירי בבנימין בחודש ינואר, נאמה גם היא בעצרת. "לפעמים עוברת בי המחשבה מה היה קורה אילו המחבל שרצח את בני וכבר ירה לפני כן על חיילים, סופו היה מוות והוא לא היה חוזר למעגל הרצח והדמים. אולי דני שלי היה חי היום", אמרה. יש שלא מקבלים את זכות קיומנו בארץ ישראל. כשדני נרצח שאלו מה הוא עשה שם. גורמים אלו מנסים להרוס כל חלק טוב בשל המוסר והאמת. מוסר ואמת של מי? שכל חייל וחייל ידע שעם ישראל עומד כאן מאחוריו".

כתב חדשות 10, מואב ורדי, הותקף בעצרת למען החייל היורה אלאור אזריה. חדשות 10
כתב ערוץ 10 מואב ורדי מורחק על ידי מפגינים בכיכר/חדשות 10

בעקבות העצרת נסגרו כמה צירים במרכז תל אביב החל מהשעה 18:00 ועד לסיום האירוע, המתוכנן ל-23:00. רחוב אבן גבירול ייחסם לתנועה לשני הכיוונים בין הרחובות שאול המלך לארלוזורוב, רחוב פרישמן ייחסם מכיכר מסריק עד לאבן גבירול, שדרות דוד המלך ייחסמו מוויצמן עד לאבן גבירול, רחוב גורדון ייחסם משלמה המלך ועד מלכי ישראל - שייחסם לתנועה משדרות חן עד בן גוריון. כמו כן, שדרות בן גוריון ורחוב הדסה ייחסמו לתנועה משלמה המלך ועד אבן גבירול ורחוב בלוך ייחסם לתנועה מארלוזורוב עד אבן גבירול.

משעות הצהריים לא הותרה חניית כלי רכב ברחוב אבן גבירול מצייטלין ועד בלוך משני הכיוונים, ברחוב מלכי ישראל בין שדרות חן לבן גוריון לשני הכיוונים, ובין אבן גבירול לפרישמן לכיוון מערב. המשטרה מסרה כי היא לא תאפשר הכנסת כלי נשק ואופניים למתחם האירוע.

צ'רלי אזריה אביו של אלאור אזריה בעצרת התמיכה למענו כיכר רבין תל אביב. ראובן קסטרו
צ'רלי, אביו של אלאור אזריה, נואם בעצרת, הערב/ראובן קסטרו

אתמול התיר בית הדין הצבאי ביפו לפרסם את שמו של החייל שירה במחבל הפצוע בחברון בחודש שעבר. באותו הדיון הגישה התביעה הצבאית כתב אישום נגדו בגין הריגה והתנהגות בלתי הולמת. כמו כן, אפשר בית המשפט לאזריה לצאת לביתו לליל הסדר, מיום שישי ועד למוצאי שבת. שר הביטחון משה יעלון התייחס אתמול לעצרת: "זה מטריד אותי. אנחנו לא דאעש. כשצריך להרוג הורגים, כשמישהו מנוטרל עוצרים. מי שמגבה מעשים כאלה פוגע בערכים של צה"ל".

תחילה היו אמורים לקחת חלק באירוע גם האמנים אייל גולן ודוד ד'אור, אולם בלחץ תקשורתי הם החליטו לבטל את השתתפותם. "החלטתי אתמול לבוא ולתמוך בחייל ולחבק את משפחתו. מעולם לא חשבתי לצאת נגד הרמטכ"ל, אותו אני מעריך מאוד. מעולם לא רציתי לצאת נגד צבא ההגנה לישראל, שהוא צבא העם. לצערי, חלק מהציבור לקח את זה למקומות של ערכים ודמוקרטיה, בעוד כל רצוני היה לבוא לשיר ולחבק, בשם האמנות ובשמי כזמר, כאדם", מסר גולן.

(עדכון ראשון: 19:00)

אושרה אזריה אמו של אלאור אזריה בעצרת התמיכה בו – כיכר רבין תל אביב. ראובן קסטרו
אושרה, אמו של אלאור אזריה, נואמת בעצרת, הערב/ראובן קסטרו
עצרת למען אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
אייל גולן ודוד ד'אור ביטלו את השתתפותם. כיכר רבין, הערב/ראובן קסטרו
מושיק עפיה מופיע בעצרת התמיכה החייל אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
הזמר מושיק עפיה בכיכר, הערב/ראובן קסטרו
עצרת תמיכה בחייל אלאור אזריה בכיכר רבין. ראובן קסטרו
אוהדת בית"ר בכיכר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully