וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלקסיה חדשה התגלתה, והיא מאירה כמו 160 אלף שמשות

אסטרונומים בריטיים גילו גלקסיה שמקיפה את שביל החלב ונמצאת במרחק של כ-380 אלף שנות אור מכדור הארץ. אף שהיא הרביעית בגודלה מבין הגלקסיות המקיפות את שביל החלב, מכדור הארץ ניתן לראות רק כוכבים בודדים מתוכה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(בסרטון: מיזם החלל החדש של סטיבן הוקינג)

אסטרונומים בריטיים גילו גלקסיה ננסית בהירה מאוד המקיפה את שביל החלב, הנמצאת במרחק של כ-380 אלף שנות אור מכדור הארץ – כך דיווח אמש (שישי) האינדיפנדנט הבריטי. התוספת האחרונה בתחום החלל כבר זכתה לשם: "מכתש 2 ננסי". התגלית המדהימה התגלתה על ידי אסטרונומים מאוניברסיטת קיימברידג', שניתחו תמונות שצולמו על ידי טלסקופ סקר VLT הממוקם בהרים הגבוהים של צפון צ'ילה.

מאמר שפורסם בירחון של האגודה האסטרונומית המלכותית שופך אור על פרטי הגלקסיה החדשה. גודלה של הגלקסיה עצום, למרות שלא ניתן לראות זאת בעיניים אנושיות, והיא למעשה הרביעית בגודלה מבין יותר מ-30 הגלקסיות המקיפות את שביל החלב. מכדור הארץ ניתן לראות כוכבים בודדים של "מכתש 2", אך הגלקסיה כולה רחוקה מכדי להבחין בה בשמי הלילה.

האסטרונום ג'וש סיימון אמר כי אם הגלקסיה הייתה קרובה יותר לכדור הארץ, היה נגלה לעינינו מחזה מרשים. לדבריו, "מכתש 2" בהיר יותר מרוב הגלקסיות הנעות במסלול היקפי שהתגלו בעזור האחרון, והוא פולט אור כמו 160 אלף שמשות. האסטרונומים הסבירו כי למרות גודלה והאור הרב שהיא מפיצה, הגלקסיה הצליחה לחמוק מעיניהם עד כה משום שהיא רחבה יותר מהרגיל ולא מושכת את העין כמו במערך צפוף יותר.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרויקט החדש של הוקינג למציאת חיים מחוץ לכדור הארץ
עמקים קפואים ובורות יוצאי דופן: כך נראה הקוטב הצפוני של פלוטו
עולם המדע נרגש מגילוי "כוכב אקס": "משנה את המבט על מערכת השמש"

שביל החלב. נאס"א, מערכת וואלה! NEWS
כוכבים בשביל החלב/מערכת וואלה! NEWS, נאס"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully