וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בכיר בפיקוד דרום: יחידת העילית של חמאס מתעצמת באלפי חיילים

14.4.2016 / 17:00

בכיר בפיקוד דרום אמר בתדרוך כי מאז "צוק איתן" עוסק חמאס בשיקום כוחו הצבאי אך לא שב לאיכותו ולכמותו טרם המבצע. עם זאת, הארגון הגדיל את יחידת העילית למשימות ההגנה וההתקפה שלו ב-5,000 חיילים: "חמאס מפיק לקחים בצורה מהירה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

(גורמי צבא באוגדת עזה: שדות החיטה סמוך לגדר הם נקודת תורפה, בחודש שעבר)

"חמאס הוא אויב מתוחכם מאוד. הוא מפתיע אותי ומפיק לקחים בצורה מהירה" - כך אומר היום (ראשון) קצין בפיקוד דרום בתדריך עיתונאים. הוא ציין כי בזרוע הצבאית של חמאס הוחלט להקים, כחלק מ-25 הגדודים של הארגון, כוח נוחבה שמוגדר כיחידת עילית למשימות הגנה והתקפה. מאז המבצע ב-2014 גדל כוח נוחבה ל-5,000 לוחמים מתוך 20,000 לוחמי הארגון.

לדבריו, חמאס מנסה לפתח אמצעי לחימה חדשים כמו חביות המכילות 250 קילוגרמים, כלי טיס לא מאוישים וכן להרחיב את טווח הרקטות. הוא ציין כי מאז מבצע "צוק איתן" עוסק חמאס בשיקום כוחו הצבאי אך הוא עדיין לא שב לאיכותו ולכמותו טרם המבצע. זאת הודות למאמץ מצרי נרחב לסיכול הברחות נשק לאורך הגבול בין מצרים לרצועת עזה וכן במרחב סיני וגבול לוב, משם מגיעים אמצעי הלחימה.

אף שבפיקוד דרום נערכים לכל הסלמה בגזרת רצועת עזה ביוזמת חמאס, ההערכות הן כי הארגון סובל ממצוקה כלכלית ומדינית ובשל כך הוא מורתע מלבצע מהלכים צבאיים נגד ישראל. במסגרת ההיערכות הרחבה להסלמה, תרגל פיקוד דרום בחצי השנה האחרונה פינוי יישוב בגבול עם רצועת עזה. "יש לנו רשימה של יישובים שאנחנו יכולים לפנות במסגרת הסלמה", אמר הקצין הבכיר והוסיף כי "ההחלטה אם לפנות או לא תתקבל יחד עם הרשויות המקומיות בזמן אמת".

עוד באותו נושא:
יעלון מאשר: ישראל קיבלה מסמך המעגן את חופש השיט שלה בים סוף
"לא חסרים גורמים מסיתים": כך נערכים בצה"ל לתרחיש האימים בחג הפסח
קצין בכיר: "חשש מהסלמה משמעותית במצב הביטחוני לקראת פסח"

פעילי חמאס, רצועת עזה. פברואר 2016. רויטרס
חמאס/רויטרס

בתדרוך התייחס הקצין הבכיר למבנה צמרת הזרוע הצבאית של חמאס. הוא הדגיש כי מוחמד דף, המבוקש מספר 1 ברצועת עזה, עדיין משמש רמטכ"ל ועוסק בעיקר בבניין הכוח. זאת אף על פי ניסיון ההתנקשות בו במהלך "צוק איתן. יחיא סנוואר, ששוחרר בעסקת שליט, אחראי על הפעילות והעבודות של הזרוע הצבאית, ומרואן עיסא אחראי על תיאום בין הזרוע הצבאית למטה המדיני של חמאס.

גל הטרור שפרץ ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים היה בגדר הזדמנות אסטרטגית בעיני חמאס. ההערכות בצה"ל הן שהארגון ליבה את ההסתה במטרה לקדם פיגועים. לכן, הוא התיר לערוך הפגנות על גדר המערכת ברצועת עזה שבמהלכן נפצעו מירי צה"ל יותר מ-800 פלסטינים ו-17 נהרגו. הפגנות אלה דעכו בחודשים האחרונים. יחד עם זאת, אמר הקצין הבכיר כי בחמאס היה קיים חשש שישראל תנסה להסיט את תשומת הלב מהפיגועים המתרחשים ביהודה ושומרון ותבצע מהלך נגדם ברצועת עזה.

המטרה הבאה של חמאס: הקמת תאי טרור בלבנון, בסיני ובסוריה

במסגרת הדוקטרינה החדשה של חמאס הוא מפעיל מאמץ להקים תאי טרור בלבנון, בחצי האי סיני ובסוריה כדי שבמערכה הבאה הוא יפעל נגד ישראל מזירות נוספות. בתדריך התמקד הקצין הבכיר בפעילות שלוחת המדינה האסלאמית (דאעש) בסיני, שאת כל כוחו מרכז בהתקפות נגד צבא המצרי.

אימונים של דאעש בסיני 06 פברואר 2016. חצי האי סיני מצרים דאעש, צילום מסך
שולח איומים לישראל. דאעש בחצי האי סיני/צילום מסך, חצי האי סיני מצרים דאעש

לאחרונה, הצליח הארגון להבריח לסיני מערכת נגד מטוסים מסוג SA-18. לדברי הקצין הבכיר, כאלף פעילי דאעש מנהלים לחימה נגד צבא מצרים בסיני. מרביתם מתמחים בפיגועים איכותיים שכוללים היקף גדול של חומרי נפץ באזורים שייח זוויד, אל-עריש ורפיח ולאחרונה החלו להשמיע איומים ישירים על ישראל: "אתם הבאים בתור". בעקבות כך, בוצע בפיקוד ארגון מחדש שכלל בחינה של תפיסה חדשה ומענה בשטח לאפשרות של פעולות טרור מגוונות בגבול סיני.

הקצין הבכיר התייחס לידיעות על כוונת הכוח הרב-לאומי האמריקני לדלל את כוחותיו מסיני על רקע הפיגועים הקשים של דאעש ואמר: "זה מסר רע. מסר של כניעה לטרור. הם לא מבקשים לעבור לישראל אלא לצמצם עמדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully