וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק חדש בהנהגה הפלסטינית: אבו מאזן נגד "החזית העממית"

יו"ר הרשות הורה על הפסקת המימון הממשלתי לארגון החבר באש"ף, עקב ביקורת על שיתוף הפעולה שלו עם ישראל בגל האלימות האחרון. חרף ההבדל העמוק, בחמאס לא פספסו את ההזדמנות להתנגח באבו מאזן

עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS: ברגותי סיכם עם חמאס והג'יהאד האסלאמי על "האינתיפאדה הבאה")

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן החליט בימים האחרונים להפסיק את העברת התקציב החודשית לארגון "החזית העממית", לאחר שזה קרא להתפטרותו. המתיחות בין הארגון הפלסטיני המסונף לאש"ף לאבו מאזן החלה על רקע גל האלימות האחרון, ובחזית העממית תקפו את יו"ר הרשות בשל "התנגדותו למאבק אלים בכיבוש הישראלי" ותמיכתו בהמשך התיאום הביטחוני עם ירושלים.

בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי ההחלטה של אבו מאזן התקבלה רק באחרונה, אולם גורם בחזית העממית מסר כי הארגון לא קיבל את הקצבה החודשית כבר מאז חודש נובמבר. יו"ר הרשות הפלסטינית נקט צעדים דומים בעבר, על רקע מחלוקות בין משטרו להנהגת הארגון. בכיר החזית העממית, ג'מיל מזהר, הכריז כי ארגונו יודיע בהקדם על "תגובה הולמת", שעשויה לכלול אף הקפאה של חברותו באש"ף. "ייתכן שהיו"ר אינו מרוצה מהמדיניות של החזית העממית", טען מזהר, שהוסיף כי לאבו מאזן "אין כל זכות" להפסיק את העברת הכספים לארגון מהקופה הלאומית הפלסטינית.

עוד בוואלה! NEWS:
סיכול הפיגוע שממחיש: ישראל זקוקה לתיאום הביטחוני עם הרשות
מאמץ אינטנסיבי לאיתור הנעדרים הפלסטינים: "לא ידוע מה בכוונתם לעשות"
בכירים פלסטינים: מקיימים דיונים על הפסקת פעילות צה"ל בכל ערי הגדה

אנשי החזית העממית בעזה. רויטרס
לאבו מאזן "אין כל זכות" להפסיק את העברת הכספים. אנשי החזית העממית ברצועת עזה/רויטרס

בשבועות האחרונים ביקרו בחריפות בחזית העממית את הפגישות שערך יו"ר הרשות עם משלחות ישראליות, שבמהלכן הבהיר כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים פועלים לסיכול פיגועים נגד ישראלים ואת הראיונות שהעניק לכלי תקשורת ישראליים. כמו כן, גינו בארגון את ביקור הניחומים שערכו נציגי הרשות הפלסטינית אצל משפחתו של ראש המנהל האזרחי תת-אלוף מוניר עמאר, שנהרג בתאונת טייס בחודש שעבר. רבאח מהנא, בכיר החזית העממית, כתב אז בחשבון הפייסבוק שלו כי "על אבו מאזן להתפטר מתפקידו כיו"ר אש"ף, משום שעל הארגון לייצג את כלל הפלסטינים".

בחמאס מבקשים לנצל את המשבר החדש כסיבה נוספת לתקוף את אבו מאזן ואת הרשות הפלסטינית, והתייצבו לצד החזית העממית, חרף ההבדלים העמוקים בין הארגון האסלאמי לחזית העממית החילונית. בהודעה שפרסמו אנשי חמאס ברצועת עזה, הם הביעו את "הפתעתם והתנגדותם הנחרצת להחלטה", שתוארה על ידם כ"הפרה ברורה של חוקי אש"ף, שתעמיק עוד את השסע בין הפלגים הפלסטיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully