וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: שלושה אנשי חמאס נהרגו בקריסת מנהרה בדרום רצועת עזה

על פי הדיווחים הפלסטיניים, לפחות שלושה לוחמים של הזרוע הצבאית של חמאס נהרגו בקריסת המנהרה באזור רפיח, סמוך לגבול מצרים. עוד דווח כי צבא מצרים הציף מנהרה באזור, אולם טרם התברר אם יש קשר בין המקרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(מחמוד א-זהאר, בכיר חמאס בעזה, בפברואר: "המנהרות הן אמצעי להגנה עצמית")

לפחות שלושה לוחמים של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נהרגו אתמול (ראשון) בקריסת מנהרה באזור רפיח שבדרום רצועת עזה, סמוך לגבול מצרים. על פי הדיווחים, המנהרה קרסה באזור מחנה הפליטים יבנא שבדרום רפיח.

לא התקבל כל אישור רשמי למניין ההרוגים, ועל פי דיווחים שונים הוא עשוי לנוע בין שניים לחמישה. כמו כן, דווח על פצועים נוספים במקום, שמניינם טרם התברר, ועל פעולות לאיתור נעדרים.

במקביל, דווח אמש על פעילות של צבא מצרים באזור הגבול עם רצועת עזה. נמסר כי כוחות הצבא הציפו מנהרה של חמאס באזור רפיח ודווח על כמה פצועים ונעדרים כתוצאה מכך, אולם טרם התברר אם יש קשר בין שני הדיווחים.

עוד בוואלה! NEWS:
חרף הזליגה לחמאס: ישראל מעלה את כמות חומרי הבנייה המועברים לעזה
שלושה פעילי חמאס נפצעו קשה בקריסת מנהרה בעזה; חמישה נעדרים
מגעים לפיוס? משלחת של בכירי חמאס הגיעה לסבב פגישות בקהיר

הלוויית שבעת אנשי חמאס שנהרגו בקריסת מנהרה בעזה, ינואר 2016. AP
הלוויית אנשי חמאס שנהרגו בקריסת מנהרה, ינואר/AP

בחודש שעבר נפצעו שלושה פעילי חמאס באורח קשה וחמישה אחרים הוגדרו נעדרים עקב התמוטטות מנהרה באזור העיר חאן יונס שבמרכז הרצועה. מקרה זה מתווסף לשורת תקריות דומות שאירעו בשבועות האחרונים ברצועה. כמה ימים לפני כן, נהרג פעיל חמאס בקריסת מנהרה בשג'אעיה שבצפון רצועת עזה, שהוגדרה על ידי גדודי עז א-דין אל-קסאם תאונת עבודה.

לפני כשלושה שבועות ביקרה במצרים משלחת בכירי חמאס, במאמץ לגרום לקהיר להפסיק את הצפת המנהרות בגבול עם הרצועה באזור רפיח. המשלחת, שכללה את חברי הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק ומחמוד א-זהאר, נפגשה עם ראש המודיעין המצרי חאלד פאוזי, והכחישה בפניו את ההאשמות שהציגה מצרים בשבוע שעבר, לפיהן חמאס מעורב בהתנקשות בתובע הכללי המצרי שאירעה שנה שעברה.

(עדכון ראשון: 21:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully