וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב מקים בסיס צבאי חשאי במרכז הארץ להגנה מפני טילים

7.4.2016 / 9:00

המחנה הצבאי, שנמצא בהליכי בנייה מתקדמים, ממוגן מפני טילים, יאויש 24 שעות ביממה ויהיה ערוך למצבי חירום. הבסיס נועד לתת מענה לאיומים ההולכים וגוברים על עורף ישראל - רקטות וטילים בעלי טווח ארוך מבעבר המוחזקים בידי איראן, חיזבאללה וחמאס

צילום: שי מכלוף, שגרירות ארה"ב בישראל; עריכה: יאיר דניאל

ארצות הברית בונה במרכז הארץ בסיס אמריקני ממוגן מפני טילים, שיאויש תמידית ויהיה ערוך למצבי חירום – כך נודע לוואלה! NEWS מפי גורמים ביטחוניים. לדבריהם, הבסיס נמצא בהליכי בנייה מתקדמים ויהיה מחובר למתקן המכ"ם בדימונה (מכ"ם X), שמתופעל על ידי הצבא האמריקני.

המהלך מגיע על רקע תרגיל ההגנה האווירי הגדול ביותר בעולם, "ג'וניפר קוברה", שבו ישראל וארצות הברית משתפות פעולה ומתרגלות תרחישי קיצון. בין היתר, נערך תרגול של שיגור טילים מסוגים שונים לעבר העורף ושל הצעדים שנדרשים מיד לאחר מכן: הגעת כוחות אמריקניים לישראל, חיבור למערכות השליטה והבקרה (שו"ב), תכנון תורת לחימה ויצירת נהלי עבודה ברורים.

עוד בנושא:
הישורת האחרונה בתרגיל הענק עם צבא ארה"ב: רקטה שוגרה באזור פלמחים
3,000 חיילים ו"שרביט קסמים" אחד: החל התרגיל הענק עם צבא ארה"ב
המתיחות מול ארה"ב: ישראל מנסה בכל דרך להגדיל את הסיוע הביטחוני

טילים בליסטיים של משמרות המהפכה האיראניים, 8 במרץ 2016. רויטרס
טילים בליסטיים של משמרות המהפכה, מרץ 2016/רויטרס

אחת מנקודות התורפה שעלו במסגרת התרגיל היא משך הזמן שעובר מתחילת המתקפה האפשרית נגד ישראל ועד להצבת המערכות האמריקניות באזור. לדוגמה, במהלך התרחיש המתורגל, אמורה ארצות הברית לשלוח ספינות טילים מצוידות במערכות הגנה אוויריות כמו "THAAD" ו"אייג'ס" (Aegis)האמריקניות, שיעבו את שכבת ההגנה של ישראל, המורכבת ממערכות חץ, פטריוט, שרביט קסמים וכיפת ברזל. לדברי הגורמים, בסיס אמריקני בישראל יהווה צעד משמעותי בהגנה עליה.

האיומים על עורף מדינת ישראל כוללים רקטות וטילים בעלי טווח ארוך מבעבר. מדובר ברקטות קצרות לטווח של עד 15 ק"מ, רקטות בקוטר 122 מ"מ לטווח של עד 22 ק"מ, רקטות פאג'ר לטווח של 43 ק"מ, רקטת פרוג-7 לטווח של 70 ק"מ, רקטות בקוטר של 220 מ"מ לטווח של 70 ק"מ ויותר, רקטות 302 מ"מ עד 110 ק"מ, טילי SR-250 עד 240 ק"מ, סקאד B עד 300 ק"מ, סקאד C עד 500 ק"מ וסקאד D עד 700 ק"מ.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
מערכת כיפת ברזל, במהלך תרגיל משותף של ישראל וארצות הברית, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
חיזבאללה וחמאס ממשיכים להתעצם. מערכות ההגנה הישראליות במהלך התרגיל/רויטרס

בתוך כך, חיזבאללה חצה לפני יותר משנה את סף 120 אלף פריטי חימוש נגד ישראל, והאיץ את המאמץ לקלוט טילים ורקטות מדויקים כדי לפגוע במתקנים אסטרטגיים וצבאיים.

כמו כן, במערכת הביטחון מעריכים כי עד קיץ 2016 ישלים חמאס את מלאי הרקטות ששיגר לעבר ישראל ואלפים נוספים שהושמדו במחסנים על ידי תקיפות חיל האוויר. הארגון הגביר באחרונה את קצב הפיתוח, הניסויים והייצור של רקטות על מנת להגדיל את טווח הפגיעה והדיוק.

תא?ל צביקה חיימוביץ', מפקד מערך ההגנה האווירית ולוטננט ג?נרל טימותי ריי במהלך תרגיל משותף, בסיס חצור. פברואר 2016. רויטרס
כוחות משני הצבאות, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully