וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוחמרה אזהרת המסע לטורקיה: "תשתיות טרור מקדמות פגיעה בישראלים"

אמיר בוחבוט ודב גיל הר

28.3.2016 / 11:45

המטה ללוחמה בטרור הודיע על החמרת אזהרת המסע מרמה 2 לרמה 3, שמשמעותה איום קונקרטי גבוה. בהתאם, הומלץ לישראלים לא לנסוע למדינה, והשוהים בה נקראו לחזור. ראש המטה לשעבר: "אל תצאו מהמלון, אי אפשר להסתיר זהות ישראלית". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

עריכה: ניר חן

המטה ללוחמה בטרור הודיע היום (שני) על החמרת אזהרת המסע הקיימת לטורקיה מרמה 3, שמשמעותה איום קונקרטי בסיסי, לרמה 2, שמשמעותה איום קונקרטי גבוה. בהתאם לכך, הומלץ לציבור להימנע מביקור במדינה ולשוהים בה נאמר כי כדאי לעזוב בהקדם האפשרי. ההנחיות ניתנו בעקבות בעקבות הערכת מצב שהתקיימה במטה.

בהודעה נכתב כי הפיגוע שאירע במרכז איסטנבול ביום שבת שעבר שב וממחיש את האיום הגבוה בטורקיה מצד גורמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שבכוונותיהם לפגוע ביעדי תיירות, ומוכיח כי יכולותיהם להוציא לפועל פיגועים נוספים הן גבוהות. צוין כי "תשתיות הטרור במדינה ממשיכות לקדם פיגועים נוספים לפגיעה ביעדי תיירות ברחבי תורכיה, בכללם תיירים ישראלים".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"הטרור הרחיק את כולם": טורקיה מתקשה לחזור לשגרה
ארדואן שוחח עם ריבלין: "מוכנים לשתף פעולה עם ישראל נגד הטרור"
יצאו מהמלון, אכלו וצילמו: המסלול של הישראלים באיסטנבול שנגמר באסון

פיגוע באיסטנבול, טורקיה, מרץ 2016. רויטרס
זירת הפיגוע באיסטנבול/רויטרס

ראש המטה ללוחמה בטרור לשעבר, תת אלוף במילואים ניצן נוריאל, אמר היום בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי אזהרת המסע ניתנה בשל חשש אמיתי. "אם זה היה רק ליתר ביטחון, היו עושים את זה כבר לפני שבוע", אמר. לדבריו, האזהרה ניתנת כאשר "יש מודיעין קונקרטי מסוכנויות זרות או ממקורות ישראלים שממנו עולה כי עשוי להתקיים אירוע טרור, מידע מספיק חד כדי לומר לאזרחים ישראלים בטורקיה 'אל תהמרו על חייכם'".

נוריאל קרא לישראלים בטורקיה: "אל תצאו מהמלון, הם יודעים מי אתה ואי אפשר להסתיר זהות ישראלית. תעשו מה שאתם רוצים לעשות במלון, ובמועד הקרוב ביותר סעו לשדה התעופה במונית וצאו משם". נוריאל הוסיף כי "זה לא עוזר אם מדברים באנגלית, אנחנו די מזוהים באופן שאנחנו מדברים, פונים זה לזה. הם מכירים את הישראלים מלפני ומלפנים".

בפיגוע נהרגו ארבעה בני אדם ו-36 נוספים נפצעו. הוא אירע כשמחבל התפוצץ בשעות הצהריים בשדרות איסטיקלל באזור תיירותי במרכז העיר ופצע עשרות, בהם קבוצת ישראלים שמנתה 14 איש וטיילה במקום. שלושה מההרוגים באירוע הם ישראלים: שמחה דמרי, יונתן שור ואברהם גולדמן. זאת, בדומה לעשרה פצועים שהוחזרו לארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully